To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Jak lamka buduje rower ;)

Jariko - Śro 27 Cze, 2012

Czytam o bateriach i ładowaniu leżaków. Kupiłem już trzecią partię takich leżaków magazynowych do kolejnego projektu . Napięcia na nich były różne nawet około 2 V. Drugi rok już działają. W nowym rowerze wróciłem do partii z pierwszego zakupu zrobionego ponad 2 lata temu też działają i mają się bardzo dobrze. Baterie tez mam wstawione do 3 wiertarek w tym jednej z SDS. Katowałem wiertarkę tak że aż szedł z niej dym, dwa ogniwa zdechły. Ale jeszcze żadne nie wybuchło.
Nostusek - Czw 28 Cze, 2012

Jariko napisał/a:
Katowałem wiertarkę tak że aż szedł z niej dym, dwa ogniwa zdechły. Ale jeszcze żadne nie wybuchło.


Podczas rozładowywania nie wybuchnie. Po przeładowaniu lub ładowaniu ogniwa które jest mocno poniżej napięcia a zwłaszcza gdy spuchnie na dodatek to wtedy ryzyko samozapłonu jest realne.

MixhaL - Czw 28 Cze, 2012

A ją widziałem przypadek ze podczas rozładowania pakiet się zapalił oczywiście nie na własne oczy ale wszystko było udokumentowane.
Zbyszek Kopeć - Czw 28 Cze, 2012

Te, które się paliły, to stare historie. Teraz już inna technika i ciężko spowodować zapalenie się, a przecież nawet opiłki aluminium się palą i to wybuchowo.
A pył z mąki do pieczenia chleba i ciast jak wybucha .

Anonymous - Czw 28 Cze, 2012

Do tego trochę drożdży, pogotować... ;)
Nostusek - Czw 28 Cze, 2012

MixhaL napisał/a:
A ją widziałem przypadek ze podczas rozładowania pakiet się zapalił oczywiście nie na własne oczy ale wszystko było udokumentowane.


Jeżeli przeciążysz ogniwa prądem ponad wartości maksymalne które deklaruje producent to wtedy tak. Jeżeli np. ogniwo ma max prąd 5C to jak go obciążysz 6C to jest już ryzyko.. Ogniwa 2,2Ah Samsunga ICR mają według producenta max 2C prąd rozładowywujący a robią się już mocno ciepłe... przy 3 C pewnie by je już szlag trafił..

Zbyszek Kopeć - Czw 28 Cze, 2012

Przecież po to producent pisze swoje ograniczenia (maksymalne prądy, napięcia itp), żeby ich przestrzegać.
Benzynę w zbiorniku też można podpalić, ale producent tego nie zaleca.

Anonymous - Czw 28 Cze, 2012

Powaga? Gdzie tak jest napisane na stronach producentów? :D
alut - Czw 28 Cze, 2012

wracając do tematu głównego - wszystkie pakiety naładowane, zwarte i gotowe do pracy :D
Zostało mi jeszcze zamocowanie manetki - jak tylko wymyślę jak zdjąć bez strat obecny uchwyt :???:

Próbne odpalenie na postoju mówi - bije przednie koło- pytanie do speców - czy można to wybaczyć, czy robić reklamację koledze z forum? :wink:

Do roboty poza tym zostało jeszcze trochę kabelkologii - wyłącznik główny, przełącznik na ładowanie (2x5S) jak i wyjścia do balansera. Ale to powolutku, na spokojnie. Jak poczuję pierwszy wiatr we włosach to będzie już z górki :mrgreen:

tomasz_kombi - Czw 28 Cze, 2012

alut napisał/a:
jak tylko wymyślę jak zdjąć bez strat obecny uchwyt :???:
Płyn do mycia naczyń z wodą i spryskiwacz albo strzykawka z igłą. Trzeba spowodować aby chociaż niewielkie ilości podeszły między gumę a rurkę kierownicy. Potem powolutku zaczynasz obracać. Jednocześnie dozujesz kolejne (niewielkie) porcje "specyfiku" pod gumę i spokojnie zejdzie.

alut napisał/a:
bije przednie koło- pytanie do speców - czy można to wybaczyć, czy robić reklamację koledze z forum?
To zależy. Jak zaplatał osobiście i obiecywał wyraźnie, że będzie centrowane to możesz ;) Ale jak sprzedał gotowca z Chin to sorry ale nie spotkałem się jeszcze z zestawem zaplecionym idealnie. Powiem więcej. Dawałem silniki do zaplatania w profesjonalnym serwisie i zawsze jakieś minimalne (ale do zaakceptowania) bicia były.
nanab - Pią 29 Cze, 2012

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Benzynę w zbiorniku też można podpalić,

W jaki sposób? Pytam serio

alut - Pią 29 Cze, 2012

tomasz_kombi napisał/a:
alut napisał/a:
jak tylko wymyślę jak zdjąć bez strat obecny uchwyt :???:
Płyn do mycia naczyń z wodą i spryskiwacz albo strzykawka z igłą. Trzeba spowodować aby chociaż niewielkie ilości podeszły między gumę a rurkę kierownicy. Potem powolutku zaczynasz obracać. Jednocześnie dozujesz kolejne (niewielkie) porcje "specyfiku" pod gumę i spokojnie zejdzie.


Thx, zadziałało :)
tomasz_kombi napisał/a:

alut napisał/a:
bije przednie koło- pytanie do speców - czy można to wybaczyć, czy robić reklamację koledze z forum?
To zależy. Jak zaplatał osobiście i obiecywał wyraźnie, że będzie centrowane to możesz ;) Ale jak sprzedał gotowca z Chin to sorry ale nie spotkałem się jeszcze z zestawem zaplecionym idealnie. Powiem więcej. Dawałem silniki do zaplatania w profesjonalnym serwisie i zawsze jakieś minimalne (ale do zaakceptowania) bicia były.

Wycentrowane to raczej jest, bo nie bije na boki, tylko w pionie...

Zbyszek Kopeć - Pią 29 Cze, 2012

nanab:
Można np. palnikiem podgrzać zbiornik i paliwo będzie nawet bardziej lotne do pewnego momentu.
Identycznie, nie wyobrażam sobie przewoltowań lub przeciążeń akumulatorów ponad dane i charakterystyki producenta; czyli np. żarówka na 12V nie moze być używana na 230V.

MixhaL - Pią 29 Cze, 2012

Jeżeli bije w pionie to źle opona się ułożyła.
Sposc. Powietrze i napompuj trochę a później całe koło tłucz czymś. Po czym dopompuj normalnie i sprawdź. Powinno pomoc.

alut - Pią 29 Cze, 2012

No tak, o tym w amoku nie pomyślałem :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group