To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Yin - Nie 10 Maj, 2015

Dzięki serdeczne :)

@sietaz Dwa i8 obecnie mam już na stanie ale bms pozwala na większą "moblilnośc" ładowania roweru bo ładowarkę woził bym w ramie.

@ Tas - maksymalną w sensie najwyższą rejestrowaną przez pikacza. Jak jadę po płaskim asfalcie z manetką na full to leci 30-40A. Rozsądek ponad wszystko :) Rozsądek i więcej mocy :twisted:

sietaz - Nie 10 Maj, 2015

Dopóki się samemu ładuje na dwie ładowarki to nie widać upierdliwości tego rozwiązania. Jak już się zobaczy jak to jest z bmsem to ma się ochotę na to przerzucić. Co do imaxów to mi zaczął kręcić numery - rozjechał.pakiet całkiem konkretnie, ale się już ogarnął po kalibracji. Jednak ładowarka turnigy jest lepsza
bloodyopel - Nie 10 Maj, 2015

sietaz napisał/a:
Co do imaxów to mi zaczął kręcić numery - rozjechał.pakiet całkiem konkretnie, ale się już ogarnął po kalibracji.


Kalibracja pomiaru napięcia w menu serwisowym czy coś konkretniejszego działałeś?
Ja przeprowadzałem tą kalibrację napięcia to co ciekawe od 14 do 19 co się ustawia - nie ma zmian w mierzonym napięciu awet o 0,01V więc skąd wiedzieć ile dokładnie ustawić :???:

Darki - Sob 16 Maj, 2015

Jak działa tryb samonauki sterownika ?

Tzn. spinam dwa kabelki odpowiadające za w/w tryb i co ? Koło się rozpędza do jakiejś tam prędkości i tak się kręci aż wyłączę tryb ?

Anonymous - Sob 16 Maj, 2015

Wzorzec napięcia.
Jak sprawdzić, czy wskazania woltomierza są prawidłowe?
Co może być wzorcem napięcia?

bloodyopel - Sob 16 Maj, 2015

zeeltom, ogniwo Westona :P powodzenia w szukaniu ;) do jakiej dokładności potrzebujesz sprawdzić miernik?
tas - Sob 16 Maj, 2015

Darki napisał/a:
Jak działa tryb samonauki sterownika ?

Tzn. spinam dwa kabelki odpowiadające za w/w tryb i co ? Koło się rozpędza do jakiejś tam prędkości i tak się kręci aż wyłączę tryb ?




Procedura wykrywania silnika. Kolejność ściśle wedle opisu!
1. Podłącz silnik, manetkę, zasilanie. Nie włączaj sterownika na stacyjce (czerwony przewód).
2. Zepnij ze sobą białe przewody samonauki
3. Włącz sterownik na stacyjce. Rozpocznie się proces ustawiania kolejności halli i uzwojeń. Po zakończeniu sterownik będzie obracac kołem.
- Jeśli kierunek obrotu się nie zgadza, czyli koło kręci się w przeciwną stronę niż powinno, użyj manetki by zamienić kierunek obrotu na prawidłowy
- Jeśli koło obraca się w prawidłową stronę - niech się obraca przez 20sek. Po tym czasie rozłącz białe przewody i wyłącz sterownik na stacyjce.
4. Konfiguracja zakończona

irrs - Sob 16 Maj, 2015

@Darki
U mnie było to tak, że koło przestało się kręcić, gdy rower uderzył klamką w futrynę i odcięło zasilanie ;) Trochę się zdziwiłem jak mi rower, w którego bebechach grzebałem nagle odjechał.
Nie wiem czemu ubzdurałem sobie, że dopiero jak ruszę manetką zacznie się samonauka.

Może by założyć wątek z "głupstwami". Jakby nie było jest to konstruowanie i smieszne historie muszą być nagminne. No chyba że tylko ja tak mam.

Darki - Sob 16 Maj, 2015

zeelto, może to Ci się przyda http://mdiy.pl/kalibracja...iecie-wzorcowe/
Darki - Sob 16 Maj, 2015

Tak procedura nauki ok tylko nie wiem czemu mi się ubzdurało, że silnik ma się ciągle obracać z max prędkością a u mnie jest tak, że silnik w czasie tej procedury rozpędza się a potem zwalnia do wolnych obrotów trochę bucząc i tak się kręci. I chodzi mi o to czy tak ma być czy to prawidłowe zachowanie ??? Dodam, że po zakończeniu procedury i odłączeniu kabelków po naciśnięciu manetki koło kręci się bez problemów. Hmm to chyba ja dziś mam omamy i zwidy jakieś a to pewnie po wczorajszej pierwszej awarii (oderwał się kabelek) heh musiałem wracać na pedałach ale ból ;) . Ale dzięki temu zauważyłem, ze koło prawie wyskakuje z ramy, potrafiło powoli z mozołem rozginać haka przerzutki mimo, że wahacz jest stalowy i wszystko założone bardzo pasownie i koło wciąż dokręcane a mimo to PRZESTROGA koniecznie zakładać zabezpieczenie obrotu osi, te 90Nm robi swoje.
tas - Sob 16 Maj, 2015

Jeśli samonauka działa to zachowanie jest prawidłowe.
Pykacz - Pon 18 Maj, 2015

Czy można podłączyć dwa prostowniki (zasilacze , ładowarki) w szereg wyjściami (+z jednego i - z drugiego ) a potem + z jednego zasilacza i -z drugiego podłączyć się pod aku ? Będzie to działać czy jednak ten "środkowy" +z- musi być podłączony do aku ?
Anonymous - Wto 19 Maj, 2015

Jeśli są identyczne i podają napięcie bez kontroli poziomu naładowania, to można. Bez podpinania środka. Te, które sprawdzają stan akumulatora, to już nie. Muszą mieć na zaciskach podpięty akumulator. Wtedy środek połączony musi być do środka akumulatorów. Wtedy potrzebne są 3 przewody do ładowania, bo środek może być wspólny.
Piszę tu o szeregowym łączeniu parzystej liczby akumulatorów.

Pykacz - Wto 19 Maj, 2015

Pisząc identyczne masz na myśli maja ustawione takie same parametry (prąd i napięcie) czy po prostu dokładnie te same modele? Mam 2szt Tebechop 650 które mają regulowane napięcie od 6-60V i regulowane ograniczenie prądowe do 15A . Podobno mogą pracować równolegle jaki i szeregowo .Pytanie czy muszą być ustawione na takie same parametry napięciowe i prądowe ? Czy np może jeden być ustawiony na końcowe napięcie 57V i prąd 11A a drugi na 24V i 11A ? Czy muszą być ustawione równo ?
sbom - Wto 19 Maj, 2015

Witam wszystkich!

Ładuje baterię takimi zasilaczami połączonymi szeregowo 6szt i w sumie nie ma znaczenia jakie napięcie ustawimy na każdym , ważna jest suma napięć, ale będą pracowały z różnym obciążeniem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group