To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654
qaz33 - Pon 08 Maj, 2017
Tak jak piszesz masz silnik RHR 205-40. Jak myslisz co oznacza druga liczba? Po drugie nie liczy sie sama szerokosc ale powierzchnia magnesow x indukcja x prad aby porownywac proporconalnie moment
tas - Pon 08 Maj, 2017
QS Wp, 40mm magnesy, 40mm stojan = 4000W
QS 205, 50mm magnesy, 50mm stojan = 3000W
Tak jak mówi qaz33
Dlugas - Pon 08 Maj, 2017
qaz33 napisał/a: | nie liczy sie sama szerokosc ale powierzchnia magnesow x indukcja x prad aby porownywac proporconalnie moment |
A powierzchnia nie wynika z szerokości?
Więc jeśli zastosować szerszy stojan oraz szersze pole magnetyczne oraz ten sam nawój twierdzisz że nie będzie lepiej?
Wiem że wiele parametrów trzeba brać pod uwagę ale każdy silnik można nawinąć prawie dowolnie, przynajmniej na tyle na ile pozwala jego konstrukcja.
Cytat: |
QS Wp, 40mm magnesy, 40mm stojan = 4000W
QS 205, 50mm magnesy, 50mm stojan = 3000W |
Papier wszystko przyjmie, zobaczymy jak będzie w praniu
qaz33 - Pon 08 Maj, 2017
Ty na serio?
Powierzchnia to szerokosc * obwod
Pierwszy parametr to wlasnie promien. Np rh273-40 ma wieksza powierzchnie niz rh205-50
Dlugas - Pon 08 Maj, 2017
qaz33 napisał/a: | Ty na serio? |
pawextelinfo - Pon 08 Maj, 2017
pawextelinfo - Pon 08 Maj, 2017
o edytowałes
Dlugas - Pon 08 Maj, 2017
pawextelinfo napisał/a: | o edytowałes |
Tak, bo nie doczytałem o średnicy
130cm to obwód, rhr podaje średnicę
Dlugas - Śro 10 Maj, 2017
Dziś dotarły wyłączniki bimetaliczne ceramiczne 150 st.C styki NO 10A - http://allegro.pl/wylaczn...6773194591.html - tylko takie mieli na allegro. Niestety gabarytowo są duże, za duże. Niestety nie znalazłem 5A - bo takie są dobre wymiarami. Natomiast znalazłem 145 st.C które są odpowiednie tj.5A tylko niższa temperatura o 5 stopni trochę mnie zniechęca bo za szybko będzie załączać zabezpieczenia i wyłączać napęd.
tas - Śro 10 Maj, 2017
Nie możesz użyć plastikowych - zostaną uszkodzone zanim zadziałają lub zadziałają tylko raz.
ap0f1s - Śro 10 Maj, 2017
Coś o tym wiem z doświadczenia, tak jak tas pisze plastikowe się nie nadają . Plastik stopil się wcześniej i już nie działał.
Dlugas - Śro 10 Maj, 2017
Tas, one są chyba ceramiczne. W dotyku i na twardość nie wyglądają na plastikowe.
Myślisz że to jakieś tworzywo?
Edit: nie masz u siebie 150 st.C NO ?
tas - Śro 10 Maj, 2017
Serio serio, nie montuj, muszą być metalowe.
Jakie tworzywo to nie wiem, ale przez to badziewie paru ludków o mało co nie straciło silników.
tas - Śro 10 Maj, 2017
Po edycji:
Nie możesz użyć NO
W układach zabezpieczających powinno się stosować NC i rozwierać w sytuacji zadziałania. W przypadku przerwania przewodu zabezpieczenie nie zadziała, a to poważna sprawa.
Dzień przed zlotem miałem dokładnie ten problem - miałem zimny lut na przewodzie od wyłącznika termicznego bajk się wyłączył tak jak powinien, a na NO bym sobie jeździł....
Dlugas - Śro 10 Maj, 2017
tas napisał/a: | Nie możesz użyć NO |
To nie jedyne zabezpieczenie. Będą takie 3 łączone równolegle do termistora którego będzie obsługiwać euroterma . Termistor również będzie odłączać napęd po przekroczeniu 150st.C, te wyłączniki bimetaliczne będą jedynie dla bezpieczeństwa w przypadku przekroczenia temperatury w innym miejscu stojanu. Termistor zacznie ograniczać prąd sterownika przy przekroczeniu temperatury130-140st.C do jakiegoś ustalonego poziomu.
W przypadku przerwania obwodu poza silnikiem euroterma nie będzie wyświetlać temperatury i właśnie to będzie sygnałem o awarii.
Dobrze że o tym piszesz że nie powinno się stosować wył.bimetalicznych typu NO przy zabezpieczeniach silników i oczywiście się z tym zgadzam. Jednakże moja konstrukcja zabezpieczenia będzie trochę inaczej działała ale cel bez zmian czyli ten sam
Edit: Panowie, co będzie się działo jeśli podczas jazdy zostanie rozłączony obwód zasilania halli silnika w przypadku sterowania Sabvotonem? Czy dalej będzie jechał ale w trybie bez halli czy wyłączy silnik i zgłosi awarię? Zastanawiałem się jeszcze czy nie można by się wpiąć z wyłącznikiem bimetalicznym NC właśnie w układ zasilania halli. Akurat taki NC na 150st.C mam i pomyślałem sobie że jeśliby to działało to w taki sposób można by rozwiązać rozłączanie napędu bez wyjeżdżania z tym układem na zewnątrz silnika.
|
|
|