To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Baza pod crossowego elektryka
jacktheripper - Pon 19 Sie, 2019 Temat postu: Baza pod crossowego elektryka Witam serdecznie,
Na wstępie chcę zaznaczyć, że posiadam dość skromna wiedzę jeżeli chodzi o osprzęt rowerowy więc z góry przepraszam, jeśli komuś moje pytania wydadzą się trywiale.
Natomiast do rzeczy - interesuje mnie przeróbka standardowego roweru corssowego na rower elektryczny. Poruszanie głównie w mieście i drogach utwardzonych, w ok. 20% ścieżkami leśnymi, trasy do max 50-70km. Stąd stosunkowo oczywistym wyborem będzie rower crossowy. Jeśli chodzi o napęd to z uwagi na wydaje się stosunkowo prostą instalację oraz kompatybilność elementów (a co za tym idzie najmniej niespodzianek) rozważam Rapid-a S-2100.
Moje pytanie dotyczy samego roweru. Spodobały mi się rowery Unibike i przeglądając ofertę crossów natknąłem się na CROSSFIRE DISC GTS oraz VIPER DISC GTS (różnica w cenie ok 600 zł). Oczywiście, jak widać Viper posiada lepszy osprzęt natomiast zastanawiam się nad faktyczną przewagą opcji droższej nad tańszą w przypadku domontowania układu elektrycznego. Np. różnica w wadze może mieć znaczenie w przypadku jazdy bez napędu w wymagającym terenie lub na dłuższych trasach ale dla roweru elektrycznego prawdopodobnie będzie zupełnie nieistotna, lepsze przerzutki (działające szybciej, precyzyjniej itp.) będą miały znaczenie w przypadku jazdy bez napędu ale na ile są one istotne w przypadku elektryka (czy nie jest tak, że zasadniczo i tak jeździ się głównie na jednym przełożeniu) itd. Podałem przykład Unibike ale de facto u większości producentów można znaleźć podobnie pozycjonowane rowery. Czy faktycznie warto dopłacić więcej (i dlaczego) czy wystarczy rozwiązanie tańsze (i dlaczego)?
Oczywiście, jeśli ktoś ma ciekawą propozycję dla roweru crossowego do przeróbki w cenie do tych 3000+ PLN to również chętnie wysłucham porad.
Pozdrawiam
R432 - Wto 20 Sie, 2019
Różnica w osprzęcie, hamulce: CROSSFIRE DISC GTS ma mt200 (są to średnie hamulce, mam rower, który może do 45 się rozpędzić i hamując jednym jest kicha, zawsze trzeba używać obydwu) a VIPER DISC GTS mt500 chociażby dla nich warto by przemyśleć droższy model.
|
|
|