To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang BBSHD - ciągle odkręcający się silnik w rowerzu full
Macxn - Czw 29 Sie, 2019 Temat postu: Bafang BBSHD - ciągle odkręcający się silnik w rowerzu full Dzień dobry!
Mam problem jw. Rower Giant z pełnym zawieszeniem. Zrobione na silniku 700 km - silnik już 3 razy się odkręcił.
Szukałem po necie - jedyne proponowane rozwiązanie to BSBF-1 Stabilizer Bar for BBS02 and BBSHD z Luna.
Sezon w pełni, koszt szybkiej przesyłki z USA jest absurdalny - czy gdzieś mogę szybciej za rozsądne pieniądze nabyć ten element?
lub ma ktoś rysunek dxf tej części? Zrobię ją sobie na laserze za ułamek kwoty.
Druga kwestia to zakręcanie pierścienia (pierwszego z 4 nacięciami). Nie mam miejsca, żeby założyć oryginalny klucz oczkowy z Bafanga - odstęp do zawiasu zawieszenia jest zbyt mały. Czy ktoś spotkał się z kluczem nasadowym w postaci rurki z klinami na taki pierścień?
Dotychczas ten pierwszy pierścień musiałem dokręcać "tradycyjnie" śrubokręt i młotek, a na pierścień kontrujący już wchodzi klucz bafanga.
Z góry dziękuję za pomoc
M.
janusz_b - Czw 29 Sie, 2019
Witaj.
Miałem podobny problem też z pełnozawiasowcem i silnikiem BBSHD 1000W. Po piątej dokrętce (w trakcie 500 km) trzyma już 2500 km pierwszy montaż, po zdjęciu zawieszenia (wchodzi u mnie oryginalny klucz) potem następne dociągane młotkiem i przecinaczkiem....... bo nie chciało mi się rozbierać wszystkiego.
pozdro Janusz
leszcz - Czw 29 Sie, 2019
Porządny szeroki śrubokręt i młotek. Ogromny moment. Dobij na maksa i zapomnij o temacie.
andypip - Czw 29 Sie, 2019
Zakładam, że blachę blokującą założyłeś ząbkami do mufy
Zabawę z kluczami sobie podaruj. Lekko przesmaruj i bierz młotek w dłoń a w drugą wkrętak monterski
Żadna nasadka nie da Ci tego, co młotek 2kg miły Kolego
Ps. Jeśli masz możliwość wycinania to odrysuj sobie oryginalną blokadę, a do niej domaluj dowolne ramię dostosowane do twojej ramy i wytnij całość. Ew. jakiś płaskownik zakończony półokrągło i dospawany do oryginału.
Macxn - Czw 29 Sie, 2019
Mam opory z waleniem młotkiem w element w aluminiowej ramie. Wiem że się da - kiedyś to było podstawowe narzędzie, ale to było 35 lat temu - w dobie rowerów z PRLu
Dzisiaj pewnie kolejny raz go wykorzystam, ale rozglądam się za jakimś narzędziem.
A jak mocno dokręcacie kontrę?
Bez dodatkowe wspornika silnika nic się nie odkręca?
R432 - Czw 29 Sie, 2019
Możesz jeszcze dać trochę kleju do gwintów
malin - Pią 30 Sie, 2019
U mnie bbshd tez się raz rozkręcił to dokręciłem mocno i jest spokój, ale mam klucz więc łatwiej. Chciałem wycinać trochę inny wspornik niż ma luna - pokazałbym, ale nie umiem dodać zdjęcia.
andypip - Wto 03 Wrz, 2019
Jeśli lubisz mieć narzzędzia specjalistyczne, mozesz końcówkę blaszanego klucza dospawać do rury o odpowiedniej średnicy. Na drugim końcu 2 otwory na przelotkę i masz specjalny klucz do bafanga
wibi - Wto 03 Wrz, 2019
Już był podobny wątek na forum gdzie sugerowałem aby małym pilniczkiem (iglaczkiem) na rurze suportu, w miejscach które stykają się z wypustkami uchwytu silnika z lewej strony, wypiłować niewielkie wgłębienia w które te wypustki wejdą (blokując obrót silnika w rurze suportu) a następnie dopiero nakręcić nakrętkę mocującą.
andypip - Śro 04 Wrz, 2019
Mufa jest ze stopu Al, więc wystarczy ostrym wkrętakiem wgłębienia porobić. Młotek nie gryzie - nawet chirurg używa z powodzeniem
klient - Pią 06 Wrz, 2019
Panowie, chciałem pokazać idealne i moim zdaniem jedyne rozwiązanie, ale nie mogę dodać załącznika spełniającego wymogi (moje jpg'i są poniżej 500 KB) i to na różnych przeglądarkach. Możecie powiedzieć czy wszystko w porządku? Wtedy edytuję post i dodam.
Dziękuję.
Dla innych za radą użytkownika andypip ze zdjęciami zrobiłem tak:
Wchodzę na https://zapodaj.net/
Bez logowania, po dodaniu na serwer "zapodaj" skopiowałem link przeznaczony dla forum i wkleiłem do swojego posta. Na zapodaj.net są opisane ograniczenia fotek.
Silnik 750W, prąd ustawiony na 21A (95 procent jazdy to prąd grubo poniżej 15A), jazda po ciężkim terenie: leśne i polne drogi, kamienie, duża masa całkowita, prędkości 20-35 km/h.
Po przebiegu 2300 km zauważyłem obrotowy luz na silniku ok. 5 mm z powodu wyrobienia aluminiowej ramy roweru w miejscu wypustek oryginalnej podkładki mocującej Bafanga dodałem prostokątne miedziane podkładki pod każdą wypustkę "fixplaty". Po 200 km jeszcze gorzej, całkowite zniszczenie aluminiowej ramy w miejscach wypustek podkładki z nałożonymi podkładkami miedzianymi (miedź sprasowana jak bibuła).
Jedyną możliwością jest zrobienie odciągu. Zdjęcia wyjaśniają wszystko. Nie widzę szansy przy swoim stylu jazdy i terenie po którym się poruszam (olbrzymie drgania całego roweru) aby fabryczne mocowanie Bafanga do ramy dało radę. MUSI BYĆ ODCIĄG !!!
FOTKI:
andypip - Nie 08 Wrz, 2019
Wstaw fotkę/i na jakiś darmowy serwer foto i wklej link do wypowiedzi.
Larix - Sob 12 Paź, 2019
Klient dzięki za pomysł. Też muszę coś podobnego wykombinować. Swoją drogą Bafang daje ciała z tym mocowaniem.
andypip - Nie 13 Paź, 2019
Teraz mi się zdjęcia wczytały. Profesjonalna robota
Te spawy punktowe to tylko przymiarka, jak mniemam ?
toft - Wto 15 Paź, 2019
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=9341
Jedna z opcji. Dwa posty niżej od twojego.
|
|
|