To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang 250W 36v - będzie działać poniżej 30v?

xpawelx777 - Nie 12 Kwi, 2020
Temat postu: Bafang 250W 36v - będzie działać poniżej 30v?
Witam
Czy silnik mid bafang 250W będzie działać gdy napięcie akumulatora spadnie do około 27v? Rower będzie prawdopodobnie stał w piwnicy dopóki nie skończy się epidemia koronawirusów, a akumulatory i tak mam ale tak pytam, bo jak będę zamawiał ogniwa do nowego akumulatora to prawdopodobnie będzie to 9s7p albo 9s8p. Silnik był kupowany nowy w 2019 roku.


PS: Mam akumulatory 10s10p i 10s16p i muszę napisać że nie ma sensu mieć dużo sekcji p, nie przedłuża to bardzo żywotności. Mój większy akumulator jest teraz znacznie lżejszy i spada na nim napięcie poniżej 30v, a odłączony ma kilka woltów więcej (nie wiem czy to sterownik silnika się wyłącza czy BMS w akumulatorze odcina prąd). Coż, raczej jest to wina tego że był przechowywany przy napięciu 39v - 42v a powinien przy 37v a może też zardzewiałej taśmy którą są połączone ogniwa. Producenci podają ile najwięcej prądu można pobierać z ogniw li ion i więcej nie wolno, ale można więcej niż 200 - 300mA. Pobranie 1000mA ma mały wpływ na dużo ogniw litowo jonowych, jedynie poniżej 0°C, na początku włączenia roweru, warto powoli przyśpieszać no i ogółem pobierać mniej prądu niż tyle ile najwięcej pobrać można według producenta.

Inc0 - Wto 14 Kwi, 2020

sterownik wbudowany w silnik centralny (mid) ma zaprogramowany dolny próg napięcia przy którym pokaże ci "gest kozakiewicza" wiec do silnika 36V ( 10p) zapodanie baterii 9p do silnika przystosowanego do 10p to pomyłka raz że nie zdołasz wykorzystać w pełni jej pojemności bo sterownik odetnie zasilanie gdy w baterii będzie jeszcze dużo energii na której można by przejechać jeszcze sporo ,dwa silnik będzie wolniejszy bo napięcie akumulatora przekłada się bezpośrednio na prędkość obrotowa silnika a ty na starcie chcesz mu dać 4,2V mniej niż mu sie należy.
P.S.kłania się obsługa akumulatora napięcie przechowywania podawane przez producentów tyczy eis pojedynczego ogniwa a my operujemy pakietami składającymi się z wielu cel a w każdej celi jest wiele ogniw. pakiet li-ion optymalnie jest przechowywać naładowany w pełni oraz kilka razy a przynajmniej raz w sezonie kontrolować "rozjazdy" cel .

xpawelx777 - Wto 14 Kwi, 2020

Pakiet li ion z zwykłym bms, który wyrównuje cele po naładowaniu do pełna, najlepiej naładować do pełna i rozładować do takiego napięcia żeby ogniwa miały 3,7v, jeśli wiemy że długo nie będzie używany.
Lepiej mieć bmsy które mogą wyrównywać ogniwa w każdej chwili, da się zrobić ładowarkę ładującą niższym napięciem a jak nie to sprawdzającą napięcie co jakiś czas i ładującą akumulator nie do pełna.
Nie jeden wie że warto ładować ogniwa do 3,9 albo 4v zamiast 4,2 bo wydłuża się żywotność.

Dziękuję za odpowiedź.

andypip - Wto 14 Kwi, 2020

Bafang ma mozliwość ustawienia parametru Low battery protection. Do jakiej dolnej wartości można zejść, tego nie wiem. Więc teoretycznie możesz podać niższe napięcie zasilania po przeprogramowaniu.
natomiast, jak wspomniał kolega wyżej, skutkiem będzie wyraxny spadek wydajności napędu.

wibi - Wto 14 Kwi, 2020
Temat postu: Re: Bafang 250W 36v - będzie działać poniżej 30v?
xpawelx777 napisał/a:
Witam
Czy silnik mid bafang 250W będzie działać gdy napięcie akumulatora spadnie do około 27v? ....


Gdy napiecia na baterii tak ci spadnie, to na 90% już baterii nie naładujesz gdyż zablokuje ładowanie BMS. Nie wolno dopuścić do takiego spadku a najlepiej to ładować do pełna bo to powoduje, że BMS wyrównuje napięcia poszczególnych cel.Ja po każdej jeździe ładuję baterię a w zimie,gdy stoi co najmniej raz na miesiąc doładowuję i zawsze na max,żadne tam niższe gdyż to jest bateria czyli zespół ogniw. Gdybyby chodziło o pojedyncze ogniwo to wówczas można robić takie "eksperymenty" z niższym ładowaniem, przy "zespole" ogniw juź nie.

xpawelx777 - Czw 16 Kwi, 2020

Wystarczy mieć bms który potrafi balansować wcześniej niż gdy pojedyńcze ogniwo naładuje się do pełna. Nie piszcie że się nie da. Jeśli akumulator ma taki bms to wtedy trzeba mieć ładowarkę która naładuje do napięcia np. 39v w przypadku akumulatora 10s. Z tego co wiem ładowarki do roweru elektrycznego ładują dwoma prądami, np. jeśli ładowarka ma 2A to do chyba 90% ładuje 2A a jak naładuje do 90% ładuje mniejszym prądem, np. 300mA (zgaduję). Wiem że ładowarki modelarskie tak ładują, w tym moja ładowarka do akumulatora 3,7v 1s z układem TP4056 z allegro. Jeśli ładuje się do 4v zamiast 4,2v, można ustawić prąd ładowania na stałe na 300 - 500 mA na ogniwo i jest ok, jeżeli ładowarka ma napięcie takie jak akumulator naładowany do pełna, wszystko zależy od ładowarki, byle nie przeładować ogniw bo wybuchają.
Koniec kropka.

WojtekErnest - Pią 17 Kwi, 2020

Jak tak zgadujesz to zastanow się co by bylo gdyby tak ladowarka dlugo i stale podawala 300 mA a w tym czasie balanser zbijal napięcie prądem max 35-50mA bo tyle jest w typowych BMS-ach... I nie zapomnij ze ogniwa sie w pakiecie różnią. A ladowanie jest szynami pradowymi zewn - i +.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group