To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Qs 205 1000W jakiś wolny

paco1987 - Wto 09 Cze, 2020
Temat postu: Qs 205 1000W jakiś wolny
Uruchomiłem mój pierwszy zestaw ale coś wydaje mi się nie podoba...

Konstrukcja :
Qs 205 1000w 6t (nowy od pepikow)
Sterownik blokowy KT 20A (max 40A) + lcd
Bateria 13s5p na LGMJ1
Koło 26" z tym że opona szeroka.

Całość na full baterii rozpędza się max do 30 km/h
Dodatkowo silnik chyba dosyć szybko się grzeje. Zamontowałem w nim wyłącznik termiczny na 130 stopni i już 3 razy się wyłączył. Przy jeździe na drodze z małymi wzniesieniami. Dodatkowo jakiś słaby się wydaje mimo że na wyświetlaczy podczas ruszania pokazuje czasami grubo ponad 1000w.
Nie mam doświadczenia z takimi maszynkami ale czy to tak będzie działać czy coś jest nie ok?
Ktoś ma ten silnik w podobnym zestawieniu?

Próbowałem zamienić kable od halli ale tylko było gorzej. Wtedy szarpał przód-tył albo kręcił do tyłu.

slow - Śro 10 Cze, 2020

Znajomy miał ten silnik i na 13s jechał koło 40-45 z tego co pamiętam.
Ale pakiet 5p na MJ1 to łatwego życie nie będzie miał.

paco1987 - Czw 11 Cze, 2020

Zobaczymy, jak zauważe zbyt szybkie zuzycie baterii to wymienię na coś mocniejszego. Ale z moich wyliczeń to nawet bateria na wyładowaniu czyli ok 40V przy pobieranej mocy 1KW daje obciążenie ogniwa na poziomie 7A. A deklarowane przez producenta ciągle maxymalne wynosi 10A. Więc jakiś zapas tam jest.

BTW. Problem rozwiązany. Pomogła zamiana halli + zamiana faz:
Fazy sterownik-silnik:
Żółty - żółty
Zielony - niebieski
Niebieski- zielony
I dokładnie w ten sam sposób podłączone Halle.

Teraz śmiga aż miło.

WojtekErnest - Pią 12 Cze, 2020

paco1987 napisał/a:
.., bateria na wyładowaniu czyli ok 40V przy pobieranej mocy 1KW daje obciążenie ogniwa na poziomie 7A. A deklarowane przez producenta ciągle maxymalne wynosi 10A. Więc jakiś zapas tam jest.

.

Nie ma zapasu bo :
- producent robi taki laboratoryjny pomiar gdy chlodzi go do 22-24 stopni
- 7A przy koncu baterii jeszcze bardziej degraduje ogniwo
- przy takim prądzie/mocy temperatura wewnatrz pakietu bedzie stale wysoka co oznacza nie tylko degradacje ale i pogłębiające sie nierówności ogniw w ramach polaczenia rownoleglego.
- w trakcie eksploatacji będzie dochodziko do wylaczen pakietu przez BMS
Musisz sie liczyc z tym ze w ciągu 1 sezonu zdegradujesz ten pakiet do tego stopnia, ze dalsza eksploatacja bedzie wymagala serwisu, rozbiorki pakietu, i ew wymiany czesci ogniw.
Tak sądzę.

paco1987 - Pią 12 Cze, 2020

Pewnie masz rację. Okaże się w praniu.
Obecnie po ok 50 km zupełnie bez wspomagania napięcie na baterii wynosi 42V. Taki zasieg zupełnie mi wystarcza więc myślę że nie będę zbytnio jej rozładowywał.

Jeśli po sezonie okaże się że zasięg drastycznie spadł to wymienię ogniwa na coś mocniejszego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group