To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Witajcie - post nr1 - szukam pomocy w przeróbce roweru
fonuuu - Pią 12 Mar, 2021 Temat postu: Witajcie - post nr1 - szukam pomocy w przeróbce roweru dzień dobry
chciałbym przerobić rower na elektryka
Założenie jest takie aby wspomógł również jazdę w górach
(góry po drogach asfaltowych oraz ubitych ścieżkach bez terenu z racji typu roweru
rower nie jest (tzw góral) ale to damka Giant Argento na 28 calowych kołach !
Chciałbym napęd w tylnym kole, bateria na w bagażniku lub bidonie.
Jak najmniej skomplikowany wyświetlacz.
(choć został mi ten napęd na góry wybity z głowy)
Proszę o propozycję co miałbym zakupić.
A może jest firma lub osoba co konwertuje rowery na e-rowery w okolicy Głogowa (Legnicy, Zielonej Góry, może Wrocław)
Dan
andypip - Pią 12 Mar, 2021
Witaj.
Taki zacny rower i chcesz go okaleczyć puszką w tylnym kole?
WojtekErnest - Sob 13 Mar, 2021
Kolo 28 cali najmniej nadaje się do elektryfikacji
nero32 - Pią 30 Lip, 2021
WojtekErnest napisał/a: | Kolo 28 cali najmniej nadaje się do elektryfikacji | wytłumacz mi dlaczego bo sam chcę przerobić rower z kołem 28", zamierzam tam włożyć coś takiego zestaw do konwersji
Dolce - Sob 31 Lip, 2021
Ten zestaw nie jest drogi i co za tym idzie to taka goła budżetówka. Bateria jest na ogniwach na temat których nic nie znalazłem w necie. Silnik 350W będzie wspomagał jazdę, w sumie jeśli nie planujesz szaleć to powinien wystarczyć. Jednak co to za silnik? Pewnie jak te ogniwa. Kontroler jest wbudowany w suport baterii, w sumie wygoda ale pewnie taka minimalistyczna raczej elektronika. Nie to jednak mnie martwi ale fakt, że to mocowanie baterii w całości jest pewnie z plastiku. Nie sądzę, żeby czernili aluminium więc raczej nie ma nawet kawałka szyny z metalu.
Sprawa jest prosta, jeśli nie stać Ciebie na większy wydatek to kupisz, przerobisz i działać będzie ale bez szału i raczej delikatnie trzeba się z tym wszystkim obchodzić.
Nie wiem jakie są przeciwwskazania dla koła 28" ale mi przychodzi na myśl to, że jest bardziej wiotkie (dłuższe szprychy) i ma większą bezwładność. Czyli mniejszy kop a większe naprężenia. Jednakże mój znajomy ma przerobionego też Gianta (choć inny model) na kołach 28" z silnikiem 350W właśnie w tylnym kole i tym jakoś jeździ. Natomiast z tego co zauważyłem, ma źle zapleciony silnik, zresztą wiele osób chyba tak ma - szprychy się odginają "na odwrót" jeśli odpowiednio się tego nie zrobi. Może przy takich mocach to nie ma wielkiego znaczenia.
starszy - Czw 26 Sie, 2021
Cztery lata jeżdżę na 28'' z napędem na przednie koło 250 W i nie ma żadnych problemów Silnik na grubszych szprychach
Dolce - Czw 26 Sie, 2021
250W to niewiele, pewnie gdybyś założył na gumki recepturki też by jeździł
|
|
|