To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - gotowy silnik z dyferencjałem od lexusa

Anonymous - Pon 21 Lis, 2011
Temat postu: gotowy silnik z dyferencjałem od lexusa
Witam, a tutaj macie gotowe rozwiązanie napędu do dowolnego samochodu, wywalamy spalinowca łacznie ze skrzynią biegów i wstawiamy takie cos od lexusa hybrydowego:
http://allegro.pl/most-dy...1909681777.html
Lexus ten posiada napęd hybrydowy , przód podobnie jak w priusie spalinowiec i dwa silniki elektryczne i dodatkowo elektryczny napęd tylnej osi.
Nie jest to byle jaki silnik ale 50kW (68KM). Do tego trzeba dorobic falownik :) - pole do popisu dla elektroników.
Lexus ten zasilany jest napięciem 288V z baterii NiMH
http://alternativefuels.a...-rear-motor.htm
http://lexusenthusiast.co...ce-appointment/

Wiesiek

ev-drive.eu - Pon 21 Lis, 2011

Powiem Ci , ze namieszałeś mi w głowie tym priusem i lexusem. Narobiłem się jak głupi osioł przy silniku BLDC w koło i AC do skrzyni biegów ( oba projekty stoją w miejscu z powodu niekończących się prac z falownikiem ) . A tu w zasadzie mamy na tacy podany napęd z falownikiem i pokonane problemy mechaniczne , teraz pole do popisu dla elektroników . Domyślam się że prius i lexus mają napęd BLDC ( na magnesy neodymowe ). Może faktycznie tędy droga do , czyli wykorzystanie kpl. napędu od priusa czy lexusa do konwersji dowolnego pojazdu

Pozdrawiam Adam

Anonymous - Pon 21 Lis, 2011

ev-drive.eu napisał/a:
Powiem Ci , ze namieszałeś mi w głowie tym priusem i lexusem. Narobiłem się jak głupi osioł przy silniku BLDC w koło i AC do skrzyni biegów ( oba projekty stoją w miejscu z powodu niekończących się prac z falownikiem ) . A tu w zasadzie mamy na tacy podany napęd z falownikiem i pokonane problemy mechaniczne , teraz pole do popisu dla elektroników . Domyślam się że prius i lexus mają napęd BLDC ( na magnesy neodymowe ). Może faktycznie tędy droga do , czyli wykorzystanie kpl. napędu od priusa czy lexusa do konwersji dowolnego pojazdu

Pozdrawiam Adam


Wiedza ci sie przyda, zrobić falownik to nie łatwa sprawa. A tu kilka linków , gdzie juz majstrują z zestawem silnik - inverter:
http://bmpenterprises.net...ter-evaluation/
gdzies widziałem film na youtobe jeżdżcy pojazd na takim zestawie z własnym sterownikiem na PIC, ale nie moge znaleźć

Szwed - Pon 21 Lis, 2011

Czy ten silnik 50kW jest przeznaczony do pracy ciągłej? bo jest dość mały i nie widzę jakiegoś chłodzenia.
Tak czy inaczej cena jest szokująco przyjemna :-)

Anonymous - Wto 22 Lis, 2011

Szwed napisał/a:
Czy ten silnik 50kW jest przeznaczony do pracy ciągłej? bo jest dość mały i nie widzę jakiegoś chłodzenia.
Tak czy inaczej cena jest szokująco przyjemna :-)


Tego nie wiem, ale być może te 50kW to przy ostrym przyśpieszaniu, przy spokojnej jeździe myślę, że spokojnie ciągle te 30kW można ciagnąc. Chłodzenie pewnie jak w priusie olejem przekładniowym, pewnie całośc pracuje w oleju łacznie z dyferencjałem. Nie wiem, też niedawno to znalazłem. Tak naprawdę do jazdy po równej drodze z prędkoscią np. 90km/h nie potrzebujemy dużej mocy ciagłej, Przyspieszanie i jazda pod góre to wymaga mocy.

andrzejIskierka - Wto 22 Lis, 2011

Witam. Czyli wystarczyłabyewentuanie chłodnica oleju z jakiegoś sportowego motocykla z silnikiem dużej pojemności i pompa olejowa?
rs232 - Wto 22 Lis, 2011

W mojej opinii falownik to nie problem, gotowe falowniki o mocy 60-80kW dostępne są od reki, w przypadku zasilania ze źródła DC falownik należy odchudzić o moduł prostownika bo staje się zbędny. Jedyny problem to koszt akumulatorów - potrzebujemy 300V i jakieś 20kWh żeby to miało racje bytu. Kolejna kwestia to sam silnik, wystarczy zadzwonić do serwisu, z tego co się dowiedziałem ten silnik jest tylko do ruszania potem wyręcza go silnik spalinowy, co jest logiczne bo przy ruszaniu potrzebujemy największej mocy, w ten sposób niwelują starty i zmniejszają spalanie. Cóż najlepiej kupić, rozebrać, zaadoptować układ chłodzenia i jedziemy:)
Zbyszek Kopeć - Wto 22 Lis, 2011

Nie chodzi tu o moce, a tylko o momenty napędowe przy odpowiednich obrotach - dopasowanie momentów.
andrzejIskierka - Śro 23 Lis, 2011

a jaka jest maksymalna prędkość obrotowa uzyskiwana na półośkach?
Anonymous - Śro 23 Lis, 2011

andrzejIskierka napisał/a:
a jaka jest maksymalna prędkość obrotowa uzyskiwana na półośkach?


Trzeba zobaczyc jakie sa felgi i opony, czyli srednica koła. Prędkosc maksymalna lexusa i policzyć obroty półosi...Jeden obrót koła to odległość 2*pi*r :)

Szwed - Czw 24 Lis, 2011

ev-drive.eu napisał/a:
Może faktycznie tędy droga do , czyli wykorzystanie kpl. napędu od priusa czy lexusa do konwersji dowolnego pojazdu

Elektrycznych "złomów" w dobrej cenie będzie chyba coraz więcej. W innym wątku wkleiłem artykuł o nowej hybrydzie Volvo. Jak to wszystko zaczną produkować to po kilku latach pojawią się różne rozbitki ;)

ev-drive.eu - Czw 15 Gru, 2011

Witam , czy te silniki elektryczne w lexusie to BLDC czy PMSM ( z magnesami wewnątrz wirnika ) i czy falownik do BLDC pociągnie też PMSM ( taki jest w Priusie ) ?

Pozdrawiam Adam

Mibars - Nie 25 Gru, 2011

Bardzo fajny ten mechanizm z Lexusa, małe, zwarte, od razu z różnicówką i wyjściami na półośki.

Tutaj jest ważna informacja: Ten silnik działa tylko przy ruszaniu i małych prędkościach!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lexus_RX

Trzeba pamiętać o tym jak działa tylny napęd w SUVach - W większości przypadków jest to tylko dodatek do napędu na przód, używany tylko wtedy, gdy przód traci przyczepność. Tutaj jest podobnie: Przy ruszaniu zasilany jest tył po to, by nie stracić trakcji, no i wykorzystać energię z akumulatorów. Moze jakieś dodatkowe wymuszone chłodzenie by pomogło?

Ciekawe czy silnik ten działa również przy wyprzedzaniu - Jeśli można go użyć jako "dopalacz" przy wyprzedzaniu przy wyższych prędkościach, to dlaczego miałby nie działać podczas normalnej pracy przy prędkościach przelotowych?

nanab - Nie 25 Gru, 2011

Pewnie żeby móc korzystać z niego jako napędu trzeba by dorobić jak koledzy pisali dodatkowe chłodzenie(np. olejem). Moim zdaniem można by mu ograniczyć moc ciągłą np o połowę. Jakiś mały ECU kontrolujący moc i temperaturę.
Jestem ciekaw tylko jaka jest max prędkość tego silnika. Skoro służy on tylko do ruszania, to może być naprawdę mała. Powiedzmy te 40km/h to mało nawet jak na elektryka...

Mibars - Czw 29 Gru, 2011

Filmik, mało z niego rozumiem...
http://www.youtube.com/watch?v=V12KOrnohiM

A tutaj konkrety!
http://forums.aeva.asn.au...ts.asp?TID=2435



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group