To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - gotowy silnik z dyferencjałem od lexusa

Szwed - Czw 29 Gru, 2011

Mibars napisał/a:
Filmik, mało z niego rozumiem...

W mieście, z którego pochodzę niemieckiego nie znać nie wypada ;)
Generalnie nie powiedzieli tam niczego więcej niż w danych dostępnych na stronie lexusa + trochę marketingowego bełkotu.

Ciekawe czy Australijczycy zrobią z tego jeździdełko :)

MixhaL - Pon 09 Sty, 2012

Mibars napisał/a:

Trzeba pamiętać o tym jak działa tylny napęd w SUVach - W większości przypadków jest to tylko dodatek do napędu na przód, używany tylko wtedy, gdy przód traci przyczepność.


Tu się mylisz, każdy suv ma napęd na tył, nei ma suva z napędem na przód. Jako opcja albo też i nie jest napęd 4x4 albo AWD.
Nie należy mylić suva z crossoverem.

Mibars - Śro 18 Sty, 2012

Oj, panie, czepiacie się :D Nie doprecyzowałem: Małych SUVach. Crossover to pojęcie wprowadzone niedawno i oznacza nic innego, jak mini-SUV. (wg Wiki pojęcie to pojawiło się w powszechnym użyciu dopiero w 2008r i pochodzi z marketingowego sloganu Chryslera z lat 80-tych)

Początkowo określano tak auta typu Murano, Quasqai, Duster, czy Yeti. Teraz widzę, że definicja się rozszerzyła na tyle, że wliczają do niej nawet omawianego Lexusa, a w SUVach doprecyzowali, że chodzi o auta na ramie półciężarówki :)

Pamiętam, jak zaczęto sprzedawać wspomnianego Murano i pojawił się wielki problem - co to tak właściwie jest? Niby SUV, ale jak nie-SUV, nie starano się tego nawet udawać oferując duże auto typu "SUV" z przednim napędem i jakimś kiepskim AWD w opcji, nawet do MLa, czy X5 mu było daleko.. Dopiero parę lat później wymyślono termin "crossover" :)

Czytając dalej artykuł na Wiki widzę, że niektórzy trochę się zapędzili w klasyfikacji... Co tam robi Subaru Impreza?

Dobra, ale wracając do konkretów. Z tego, co rozszyfrowali Australijczycy, Amerykanie i jeden Rosjanin na tamtym forum wynika, że:

Zastosowany silnik ma 8 biegunów i magnesy stałe w wirniku. Zasilanie 650V, czyli zapewne 460V AC 10750rpm, przekładnia 6.859:1, waga 41kg. Wbudowany termistor NTC 47kohm. Problemem jest odpowiedni kontroler (falownik?) do takiego silnika, gdyż ze względu na design wymagane jest zasilanie wysokim napięciem (zależność mocy i obrotów od napięcia nie jest liniowa).

Silnik jest nietypowy, ale dzięki temu ma b. wysoką sprawność.

Gdyby tylko istniał odpowiedni i tani kontroler do tego silnika nie wymagający wożenia ze sobą baterii o napięciu przewyższającym trakcję tramwajową, to by to było idealne rozwiązanie. Jak rozwiązana jest kwestia kontrolera w Lexusie?

Anonymous - Wto 06 Lis, 2012

Panowie temat bardzo ciekawy. Ale czyżby umarł?
ev-drive.eu - Pon 22 Kwi, 2013

Mam taki dyferencjał i próbowałem go sterować falownikiem Danfoss 6000VLT 22kW 240V nap. zmiennego. Bez obciążenia ruszał i zwalniał bez problemu i bez szarpnięć z rampami 1s do 200Hz . Nie mam własnej hamowni aby sprawdzić go pod obciążeniem , ale zrobiłem próbę zasilenia max. P z zablokowanymi półosiami , szarpał jak wariat , widać że ma potencjał . Zdaję sobie sprawę że sterowanie silnika PMSM , gdzie pole wirnika jest prawie sinusoidalne jest bardziej skomplikowane niż sterowanie silników BLDC ( z polem prostokątnym ) i wymaga pozycjonowania wału wirnika ( zazwyczaj 3 czujniki ) . Ale aż się prosi o uproszczenie i próbę wykorzystania enkodera i spróbowanie ujarzmienia tego silnika PMSM w ten sam sposób jak silnik AC ( indukcyjny ) .
Jestem ciekaw Waszego zdania .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group