To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - SYRENA EV

Zbyszek Kopeć - Sob 10 Gru, 2011
Temat postu: SYRENA EV
Polskie auto SYRENA idealnie nadaje się na EV.

SYRENKA jest ładna, wagę ma realną, ma dużo miejsca, jest dość wygodna, Cx ma odpowiednie, konstrukcja jest prosta, dobrze się ją prowadzi.
Jak jeździłem SYRENĄ zimą, to jeździlem po takich śniegach, że dzisiejsze auta spalinowe w takiej sytuacji natychmiast stoją i blokują przejazd.

Anonymous - Sob 10 Gru, 2011

jako były uzytkownik przypominam o kilku wk..jących drobiazgach, czyli niskiej trwałości łożyskowania zwrotnicy , łożysk kół a przede wszystkim napędowych przegubów zawiasowych (choć słyszałem ze neiktórzy wmontowali typowe kulowe Bierfielda )
..a pewnego razu gdy wsteczny wrzucałem to się wajha od kierownicy oderwała i została w dłoni.
z uzytkowego punktu widzenia zabawa w elektryfikacje syreny jest bez sensu, niemniej jednak , podobnie jak w wypadku wielu innych zabytków, jest to sposób na to by fani mogli nie trując nimi jezdzić na codzień

nanab - Nie 11 Gru, 2011

Tylko czy da się kupić taką w dobrym stanie za rozsądne pieniądze? I czy nie żal tak niszczyć i profanować zabytek? Moim zdaniem zdecydowanie lepszy jest 126p-pełno ich, części tanie i łatwo dostępne. Mały, tani, lekki miejski samochód. Po wywaleniu napędu i przeróbce na 2 os. zyskujemy 250kg i mnóstwo miejsca na baterię.
Anonymous - Nie 11 Gru, 2011

nanab - nie porównuj 126p do syreny, syrena naprawdę jest przestronnym autem, w 126p ciężko jest upchnąć akumulatory i pasażerów. Ale fakt, syrena, ze względu na swoją cenę i to, że to jest już auto zabytkowe nie użytkowe, nie nadaje się do projektu konwersji.
Zbyszek Kopeć - Nie 11 Gru, 2011

Dobry zabytek też powinien być użytkowy, a SYRENA jest nawet lepsza niż nowe zachodnie auta, szczególnie na dziury w polskich drogach, a i bardzo wygodna.
SYRENA idealnie nadaje się na konwersję na elektryczne auto EV i to mniejszym nakładem finansowym od inych aut.

rychuxxl - Nie 11 Gru, 2011

O chetnie bym zobaczyl taka syrenke szkoda by tylko bylo ze nie wydobywa sie z niej ten dzwiek . Niestety teraz juz ciezko dostac syrenke w dobrym stanie w przystepnej cenie z czesciami tez ciezko ale za to waga -930kg z czego 88 to silnik wiec mozna by sporo zejsc
r2d2 - Nie 11 Gru, 2011

Na korzyść 'skarpety' przemawia imponujący (jak na ówczesne czasy) współczynnik Cx, a wiadomo opory powietrza rosną z kwadratem prędkości :) Kto wie, może dało by się pobić nawet te rekordowe 130km/h ;)
Pozdro.

Zbyszek Kopeć - Pon 12 Gru, 2011

Na wyścig, to ja bym raczej nie proponował SYRENY EV, ona idealnie nadaje się do codziennego użytku, a na ulicach to już wstyd robić wyścigi.
rychuxxl - Czw 15 Gru, 2011

Więc jak zabiera się ktoś za konwersję syreny? :)
DIPOL - Pią 16 Gru, 2011

A czy nie lepszy jest mały i lekki Smart.
Zbyszek Kopeć - Pią 16 Gru, 2011

Spadnie trochę śniegu, albo wjedzie się w trochę zlodowaciałego śniegu i SMARTEM już się nie wyjedzie, do tego on waży w wersji spalinowej ponad 650 kg i jest ciasny.
SYRENA waży w wersji spalinowej tylko ok. 850 kg i ma ogromne ilości miejsca na akumulatory oraz wygodna jazda w 5 osób.

andrzejIskierka - Sob 17 Gru, 2011

za to fiat 126p waży około 650 kg a z pasażerami i bagażem to też przeszło 900 kg.
andrzejIskierka - Sob 17 Gru, 2011

a jak malucha to najlepiej bisa ze względu na modyfikację w układzie kierownicy, koła 13", silnik innej konstrukcji chłodzony cieczą nie dopracowany do końca z kilkoma mankamentami i gotowym układem chłodzenia cieczą, chdźby olejem dla silnika elektrycznego i przekładni ze skrzynią biegów, przekonstruowaną komorę silnika i klapę bagażnika na dodatkowy ładunek z tyłu. no i zawsze można dodatkowe baterie umieśćić w bagażniku dachowym o kształcie klinowym o zamkniętej i szczelnej w miare budowie. :wink:
Zbyszek Kopeć - Sob 17 Gru, 2011

Pamiętam dawne żarty, że MALUCH mieści się w bagażniku SYRENY.
Anonymous - Nie 18 Gru, 2011

akumulatory na dachu to chyba mało bezpieczne. Pamiętajmy, że to ma jeździć, a nie stać na jakiejś wystawie. Środek ciężkości na tej wysokości spowodowałby wywrotkę chyba w każdym łuku, a jak by jeszcze do tego zawiało. A poza tym, to maluchy teraz są albo beznadziejnie zardzewiałe, albo drogie jak na swoją wielkość. Syrena poza szykiem jaki może zadawać to jest w miarę pojemna.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group