To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - SYRENA EV

nanab - Nie 18 Gru, 2011

Tylko ze nie dla wszystkich liczy się ładowność,nie każdy chciałby jeździć dostawczakiem albo ciągnikiem siodłowym z naczepą po zakupy. Ja mam na myśli mały i przede wszystkim tani (żeby było na niego stać przeciętnego Polaka) samochód. Taki do dojazdu do pracy albo na zakupy. Miejsce na dwie osoby i trochę bagażu, małe spalanie(kilkaset kilo mniej do rozpędzania i hamowania), i możliwość wciśnięcia się na każde miejsce parkingowe. Na miasto, bo raczej tylko do tego nadaje się przeciętny napęd elektryczny(osiągi, zasięg).
No i poza tym szkoda psuć zabytek, jak już coś większego miało by być, to bym wziął jakiegoś starego szmelcwagena czy wartburdżinii z zajechanym silnikiem albo coś współczesnego(albo "prawie współczesnego" :) ).
bartkal napisał/a:
A poza tym, to maluchy teraz są albo beznadziejnie zardzewiałe, albo drogie jak na swoją wielkość.

Za cenę jednej syreny kupisz 4 maluchy w stanie takim samym jak ta syrena :) Jeśli ma się sprzęt, materiały i miejsce pozwalające na wymianę silnika na elektryczny, to rdza nie jest chyba żadnym problemem. Nawet wycięcie kawałka blachy i wspawanie nowego to max godzinka roboty.
Na korzyść malucha mogę podać jeszcze jeden argument-konstrukcja. Silnik chłodzony powietrzem, łatwo zdejmowalny pas tylny, silnik wyjmowalny w 30min.

Anonymous - Nie 18 Gru, 2011

porównywanie dwu zabytków pod względem cech użytkowych jest nie do końca sensowne .
(to że me 2 pierwsze concept-cary oparte są na częściach malucha wynika tylko z faktu ze w czasach gdy projektowałem maluch byl najtanszym dawcą czesci )
Jak ma byc auto miejskie, to należy wykorzystać ktoryś ze wzglednie wysokich modeli (Panda, Splash itp ), albo też zbudować jeżeli zależy na lekkosci i optymalizacji wymiarow.

andrzejIskierka - Pon 19 Gru, 2011

hybrydowy solaris przegubowy jeżdżący po moim Sosnowcu wozi na dachu przeszło 400 kilogramów akumulatorów, to i maluch trochę weżmie. przecież wszystko w granicy nośności bagażnika bez jej przekraczania! ile taki bagażnik miał dopuszczalnej ładowności, tyle będzie i nie więcej! i nie ma prawa przy normalnej jeździe nic się wydarzyć przecież? :razz:
Zbyszek Kopeć - Pon 19 Gru, 2011

Tu nie chodzi o handel autami i błędne jest myślenie: "(żeby było na niego stać przeciętnego Polaka)" i jakieś małe autko.
Chodzi o to, żeby ktoś pochwalił się przerobioną SYRENĄ na EV i był zadowolony z eksploatacji porządnego auta EV czyli SYRENY EV.

r2d2 - Pon 19 Gru, 2011

andrzejIskierka napisał/a:
hybrydowy solaris przegubowy jeżdżący po moim Sosnowcu wozi na dachu przeszło 400 kilogramów akumulatorów
Wszystko pięknie tylko zapomniałeś dodać że przy 16t masy własnej, a zwykle jeszcze pare ton pazażerów wozi, więc nawet te 400 kg nie robią mu większej różnicy, w maluchu który waży w porywach do 650 kg załadowanie 50 kg na dach (dopuszczalne obciązenie) może wiele zmienić :)
Może nie jest to pomysł który należy od razu odrzucać jako niedorzeczny, ale biorąc pod uwagę specyfikę tego samochodu, max co tam może wejść to jakiś używany napęd z toyoty, i tak z tyłu kompletny napęd z dyfrem i wyjściem na dwa koła (są takie na allegro), z przodu do bagażnika jeden zestaw akumulatorów 6,5Ah może się zmieścić (oczywiście jeśli zrezygnujemy z zapasu i akumulatora 12V) trzeba tylko zapewnić im jakieś chłodzenie (może maluch z grillem z przodu :) , może na tym dachu dało by się jakoś upchnąć drugi, na szczęście te zestawy składają się z płaskich modułów, więc można coś kombinować byle płasko :) (z chłodzeniem problemów nie będzie), no i ew trzeci do środka jeśli auto ma być dwuosobowe. Daje to w sumie ok. 5,7kWh i ok 150kg masy, myślę że razem z napędem mozna się zamknąć w 200kg. No i budowa z gotowych modułów które w wersji używanej są relatywnie tanie i dostępne od ręki, no i co ważne - spadkowa tendencja cenowa, w miarę pojawiania się coraz większej ilości takiego 'szrotu' do kupienia. To'yo'maluch ew. Malucho'toy. Wincej potencjału w tej bryle ni'ma, porządnego bagażnika tyż ;)

Pozdro.

Zbyszek Kopeć - Pon 19 Gru, 2011

Przecież tematem WĄTKU jest: SYRENA, która prawie zawsze jest lepsza i korzystniejsza od MALUCHA.
Piszcie o SYRENIE EV.

r2d2 - Pon 19 Gru, 2011

Syreny to teraz pewnie częściej się w morzu spotyka, niż na ulicy ;) no i węgorze - nawet elektryczne :twisted:
Zbyszek Kopeć - Pon 19 Gru, 2011

Tym bardziej taka SYRENA EV jest więcej wartościowa.
Anonymous - Pon 19 Gru, 2011

to jeszcze w temacie :
zazebienie przekladni głównej jest malo odporne na wykruszanie,
(raz mi sie też zdarzyło, ze wyłamany ząb zablokował przekładnię )
wiec warto w sterowniku silnika zabezpieczyć napęd przed przeciążeniami dynamicznymi n.p. przy ruszaniu i zmianie biegu.
mala jest też trwałość przegubów gumowych zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów, co może miec znaczenie w ewentualnej automatyzacji

a poza tym synchronizator biegu 3go zużywa się wyjątkowo szybko więc tym bardziej automatyzacja wskazana

rychuxxl - Śro 28 Gru, 2011

Witam
szkoda że mieszkamy w takim "wspaniałym" kraju w jakim mieszkamy bo można by iść za przykładem sąsiadów którzy postanowili wskrzesić poczciwego trabanta i to tez w wersji elektrycznej :) poniżej link:
http://motoryzacja.interi...nt,1368397,6414
A nowa Syrenka mogła by wyglądać np tak:



mar56 - Śro 28 Gru, 2011

Nie narzekaj na kraj,ten trabant nie wyjdzie z prototypu przypomina brytyjskie Mini tyle że jest brzydszy.Do syrenki nic nie mam było minęło i "se ne vrati".
Zbyszek Kopeć - Śro 28 Gru, 2011

To "se vrati" i będzie lepsze, bo EV, aby nowocześni ludzie zrozumieli: co jest dobre, bo zacofani wolą kupować na Zachodzie (najczęściej szroty).

rychuxxl:
Fajne te nowsze Twoje SYRENKI.
Ja już miałem kiedyś ich kilka, ale niestety wówczas były spalinowe, pomimo to jazda nimi była super. Niestety uległem z głupoty modzie na zachodnie wyroby.

Zbyszek Kopeć - Śro 28 Gru, 2011

Jednak ma być bardzo ładna nowa wersja:
http://moto.wp.pl/kat,737...ml?ticaid=1da35
Aby tanio taką dostać bez silnika i byśmy wreszcie mogli się chwalić, że Polska elektrycznymi SYRENAMI stoi.

mar56 - Śro 28 Gru, 2011

Ta fajna syrenka z linka to podobno wizualizacja,po oryginalnej nic nie pozostało została pocięta i zniszczona,tak ze się jej nie kupi.
Anonymous - Czw 29 Gru, 2011

Oryginalniej nie, ale robią ją od nowa. Może jakaś seryjna produkcja ruszy ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group