To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Bateria i sterownik

Ed59 - Nie 08 Sty, 2012

zeeltom jesteś wielki.
Naprawdę bardzo Ci dziękuję za instrukcję. Okazuje się że niewiele wiedziałem na temat tego sterownika. Myślę że w niewiedzy nie byłem osamotniony i przyda się ona tym co już mają i w przyszłości będą mieli taki sterownik.
A wracając do problemu z uruchomieniem silnika to przyczyna była, rzekłbym bardzo prozaiczna. Podczas wsuwania wtyczki w gniazdo kabla idącego do czujników jedna blaszka się tak zawinęła że weszła razem z sąsiednią i było zwarcie. Tak się pięknie uformowała że wyglądała jak fabrycznie. Tomasz od razu miał, jak się później okazało słuszne podejrzenia.

Natanoj
Silnik "chodzi" i na 36V i na 24V. Przytrzymywałem koło ręką na obydwu napięciach i myślę że do spokojnej jazdy 20km/h i po równym wystarczy 24V. Korci mnie żeby żeby zrobić tak jak pisałeś. Skoro sterownik wytrzymuje do 48V to silnik bez szaleństw i po równym, (tak jak jest u mnie) wytrzyma.

tomasz_kombi - Nie 08 Sty, 2012

Ed59 napisał/a:
Tomasz od razu miał, jak się później okazało słuszne podejrzenia.
No cóż.... Przez moje ręce przeszło kilkadziesiąt tych sterowników i za każdym razem je sprawdzałem przed wysyłką dalej. Nie zawsze wszystko działało idealnie i najczęstszą przyczyną było właśnie coś na tej wtyczce ;)
Anonymous - Pon 09 Sty, 2012

A mnie dziś coś zdziwiło. Jest przewodzik do stacyjki i zgodnie z opisem powinno podawać się tam napięcie z akumulatora by działał kontroler. Oryginalnie, jak to przyszło do mnie, to przewód gruby i cienki były złączone. By wykorzystać funkcję alarmu, trzeba je rozłączyć i podać na cienkim zasilanie przez stacyjkę. I tu ciekawostka, bo kontroler działa normalnie cały czas, bez różnicy czy na ten cienki jest podawane napięcie, czy nie. I występuje na nim ciągle napięcie zasilania. Wcześniej miałem zasilanie podawane stacyjką przez przekaźnik na cały układ. Teraz trochę poprzełączałem, wywaliłem przekaźnik i okazuje się, że niepotrzebna robota była, bo nie działa zgodnie z opisem. Jak macie w innych egzemplarzach?
tomasz_kombi - Pon 09 Sty, 2012

No niestety jest to chyba "standard".
To znaczy "opis producenta swoje" a praktyka ...... widać ....
Ja akurat nigdy u siebie rozłączenia nie robiłem ale miałem już info (m.in. od Bartka), że próbowano zastosować w tym miejscu wyłącznik i bez efektu.
Co Chińczycy wykombinowali? :shock:
Nie wiem :oops:

Anonymous - Pon 09 Sty, 2012

Trzeba by rozebrać kontroler i zobaczyć połączenia w środku, ale to już nie u mnie, bo wszystko już mam zamontowane.
Anonymous - Wto 10 Sty, 2012

To dawaj, sprawdzę przy okazji, czy w końcu pójdzie to w moim skuterze, tym żółtym, bo znowu strzelił mi ten oryginalny 650W 24V. Niby ma zabezpieczenie temperaturowe, a się znów uszkodził. Nie zdążyłem mu założyć termika z wentylatorem ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group