To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Hamulce tarczowe w dwóch tylnych kołach rowerowych

Anonymous - Sob 21 Sty, 2012
Temat postu: Hamulce tarczowe w dwóch tylnych kołach rowerowych
Jak rozwiązać mocowanie hamulców tarczowych w dwóch kołach z tyłu (trójkołowiec delta)? O ile z jednym nie będzie problemu, bo tarcze hamulcowe chcę zrobić od wewnętrznej strony kół, to w drugim, przy hamowaniu mocowanie tarczy będzie się odkręcać. Są jakieś rozwiązania tego tematu? Odwrotny gwint na piaście, czy nawiercenie gwintu z boku, włożenie jakiegoś bolca i sklejenie tego na amen?
Nostusek - Sob 21 Sty, 2012

Oj zelltom - dobra piasta z otworami na 6 śrub i taka sama tarcza... I się nie odkręci:) Tylko w bardzo chińskich konstrukcjach uchwyt tarczy hamulcowej w piaście jest nakręcany jak wolnobieg... Poszukaj piast marki Quando - są tanie i dobre bo na łożyskach maszynowych.
Anonymous - Sob 21 Sty, 2012

Nie składałem nigdy od podstaw takiego zestawu. Zawsze przerabiałem istniejące pojazdy. Dlatego nie mam w tym doświadczenia i się pytam. Popatrz, o co chodzi z tymi piastami, dzięki za podpowiedź ;)
A jeszcze jedno pytanie. Jak zrównoważyć tylne hamulce by siła hamowania była jednakowa na obu kołach? ;)

Nostusek - Sob 21 Sty, 2012

zeeltom napisał/a:
A jeszcze jedno pytanie. Jak zrównoważyć tylne hamulce by siła hamowania była jednakowa na obu kołach?

Zastosować tzw. orczyk z regulacją na pancerzach linek - chyba że montujesz hydrauliczne hamulce to trzeba dać rozdzielacz ciśnienia... Przybij na moje gg to Ci objaśnie więcej.... Mam symboliczny rysunek dla Ciebie.



Taki orczyk możesz uzyskać z hamulca typu Cantilever

Tutaj masz pokazane jak wygląda taki orczyk najprostszy:
http://cdn1.media.cycling...s_brake_600.jpg

W Twoim wypadku zamiast linek do ramion dźwigni hamulców jak na tym zdjęciu dajesz przeplecione na przemian dwie linki od lewego i prawego koła spięte spinkami żeby się nie rozlazły. aha no i zapomniałbym - na moim rysunku obie linki od tylnych hamulców muszą być pod kątem tak jak się układać będą tj większym niż 45 stopni - niestety namalowanie szybko w paincie prostąkąta z ukosa jest upierdliwe :D Uchwyt linki od klamki hamulca dajesz w postaci takiego uchwytu jak ramach rowerowych a pozostałe dwa uchwyty to mogą być złączki śrubowe - takie wydłużone nakrętki które Ci będą pasować do śrub regulacyjnych - najlepiej dobrać takie z klamek hamulców. Uchwyt jak i złączki spawasz do podstawy i już. Możesz dać również 3 złączki przyspawane do podstawy i 3 śruby regulacyjne z klamek hamulcowych. W hydraulicznych zaciskach do tarczówek trzeba wypłodzić trójnik który rozdzieli ci wężyki z jednego na dwa i już. Tylko hydrauliczne zaciski są droższe znacznie od linkowych. Proste nieprawdaż?

buckowina - Wto 24 Sty, 2012

można też zastosować rozdzielacz od bmx-a ten, który rozdziela linkę do rotora.

Przykładowa aukcja

Zdjęcie

Jako alternatywę polecam wpisać w google "Twin pull V brake lever"

Przykład

Spotkałem się z taki rozdzielaczami również w rowerach dla starszych aby mogli hamować 2 hamulcami jedną klamką.

Nostusek - Wto 24 Sty, 2012

Te z BMX są dobrym rozwiązaniem ale raczej ciężko będzie rozciągnąć je na dwa koła bo są za krótkie.
r2d2 - Wto 24 Sty, 2012

Ja u siebie w mtb zastosowałem bloczek, linka od klamki hamulca jest zaczepiona do ucha bloczka, a główna linka jest zaczepiona do zacisków hamulców i przebiega przez rolkę na bloczku. Siły hamowania rozkładaja się wtedy idealnie po 50% na każde koło, i to niezależnie od miejsca zamocowania bloczka.

Pozdro.

Anonymous - Wto 24 Sty, 2012

No, to jest niegłupie rozwiązanie i tak zrobię.
Nostusek - Wto 24 Sty, 2012

No i jak mówiłem - ucho od Cantilever'a nawetr2d2, potwierdza :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group