To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Rower na pasek klinowy

mmoto - Pon 06 Lut, 2012
Temat postu: Rower na pasek klinowy
Zobaczymy co z tego wyniknie, być może lepsze od rolki :mrgreen:


pzinek - Pon 06 Lut, 2012

W koncu błoto-odporna konstrukcja :)
Mi sie podoba. Skad wziales kola i jaka jest idea mocowania silnika, tzn na czym sie on trzyma? Jakie jest przelozenie?
Opisz wrazenia z jazdy . Zrob zdjecia ze zblizeniem na mocowanie , to moze zastosuje u siebie.:) Bo jeszcze na dobre nie zaczalem montowac.

mmoto - Pon 06 Lut, 2012

Koła po prostu wytoczone: małe stalowe, duże aluminium. Przełożenie wyszło 1:8, a miało być 1:10. Pojeżdże dopiero jak śnieg stopnieje. Konstrukcja typowo testowa jeżeli będzie ok. będę robił takie koła w cenie ok. 100 zł ale z plastiku, bo mam już 2 zamówienia ale muszę sprawdzić najpierw.
Sprawdzałem opory toczenia i rower lżej chodzi niż na rolce, a martwiłem się że ugięcie paska zabierze sporą część mocy.

andrzejIskierka - Pon 06 Lut, 2012

to nie o wele prościej było zastosować oryginalne koła-wieńce zębate? i napinacz nie potrzebny tak bardzo i opory mniejsze i chałas nie duże. ale to za słaby silniczek do tego rozmiaru koła. już lepiej sobie radzi w 20".
andrzejIskierka - Pon 06 Lut, 2012

jak zapiołem silnik 300 watowy do 26" koła i założyłem wieniec 80 zębowy, to grzał się jak piec i jechał z taką samą prędkością jak w kole 20" gdzie był o bardziej dynamiczny lekko ciepły tylko.
mmoto - Pon 06 Lut, 2012

No właśnie na kołach zębatych chyba nie da rady przełożenia 1:10 - 1:12 zrobić, ja mam złe doświadczenia z łańcuchami są za mocno rozpędzone i spadają.
Anonymous - Wto 07 Lut, 2012

Jeździłem na takim łańcuszku w skuterku 40 km/h i nie spadał. Kwestia osiowości i naprężenia łańcucha.
Pasek klinowy, to nie jest dobre rozwiązanie. Dużo lepsze są paski zębate. Trochę drożej kosztują koła, ale komfort jazdy i naprężenia łożysk są zupełnie inne.

Szczygiel - Wto 07 Lut, 2012

Kamil Manecki z Velokraftu używał kół do pasków zębatych - można było zobaczyć jego wiele konstrukcji na zlocie z 2009 roku i pewnie wie jak to się sprawia. Zainteresowani mogą mu takie pytanie zadać i będzie wszystko jasne.
mmoto - Wto 07 Lut, 2012

Ale na pewno zaletą pasków jest małe znaczenie nieosiowego ustawienia kół, co przy łańcuchu jest podstawową wadą.
Anonymous - Wto 07 Lut, 2012

Podstawową wadą, to jest nieumiejętność ustawienia zębatek w jednej płaszczyźnie ;)
Jeździłem na łańcuszkach i na paskach zębatych i jestem za paskami. Cichsza praca i się tak nie wyciągają jak łańcuchy.

mmoto - Wto 07 Lut, 2012

Kręci się! :mrgreen:
http://youtu.be/AnHUWpSXq54

Anonymous - Wto 07 Lut, 2012

No ba :-D A jednak się kręci :-D Kto to powiedział? ;)
Muinnell - Wto 07 Lut, 2012

Witam serdecznie.Jes to moj pierwszy wpis wiec prosze o wyrozumialosc.Co do projektu jest bardzo ciekawy ale mysle ze mozna go przebudowac tak jak jest to tu.

Kod:
http://img.auctiva.com/imgdata/1/4/7/1/9/8/1/webimg/451669222_o.jpg


Nie jest to reklama,poprostu nie wiem jak inacze wstawic zdjecie.

W planach mam zrobienie czegos takiego na silniku 24v 450w z podzespolami dostepnymi na pewnej z aukcji internetowych.Do tego zel. 2x12 20ah koszt calego zestawu(nowego) 300-400 zl.

Mibars - Wto 07 Lut, 2012

Czy ja dobrze widzę, że pasek zębaty został użyty tak, że pracuje jak klinowy?
Anonymous - Śro 08 Lut, 2012

To zwykły klinowy, tylko ponacinany w zęby by był bardziej elastyczny na zagięciu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group