To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - M.in. wykorzystywanie energii hamowania

Redaktor1966 - Nie 26 Lut, 2012
Temat postu: M.in. wykorzystywanie energii hamowania




Propozycja budowy SUPER ROWERU
- zamiast łańcucha wał napędowy,
- przerzutki,
- jedna dźwignia hamulca uruchamiająca najpierw hamulec tylni, a przy głębszym naciśnięciu również przedni,
- amortyzacja przednia i tylna (łożyska magnetyczne pełniące jednocześnie rolę amortyzatorów),
- sprężynowy system akumulowania i odzysku energii – gdy chcemy zwolnić, zatrzymać się, zjeżdżamy z górki, to załączamy gromadzenie energii, a gdy chcemy szybko przyspieszyć, podjechać pod górkę, to załączamy odzyskiwanie zgromadzonej energii,
- dynamo + układ stabilizująco-ładujący + akumulator = stałe zasilanie 2-ch reflektorów przednich (jeden oświetlający drogę tuż przed przednim kołem, a drugi w dalszej odległości), oraz świateł tylnych: pozycyjnego i hamowania, bądź zasilanie akumulatorem ładowanym panelem fotowoltaicznym,
- dołączana naczepa z własnymi kołami, podobne jak w rowerach dziecięcych – z kołami po bokach, z tym, że w tym wypadku tuż przy samym tylnym kole (tak więc nic nie będzie wystawać z tyłu roweru (będzie miał zachowaną pierwotną długość)). Naczepa musi mieć swobodę poruszania się w osi pionowej, a rower możliwość podwieszenia jego tylnej części na sprężynie pod naczepę, co zapewni dodatkową amortyzację roweru,
- wersja trójkołowa,
- na wsporniku kierownicy zamocowany jest uchwyt do zamocowania drugiego, długiego, wspornika dla drugiej kierownicy do jazdy w wersji turystycznej.
- zabezpieczenie przed kradzieżą w postaci blokady przedniego i tylnego koła oraz alarmu reagującego na poruszenie (dźwięk powinien działać przez 1 minutę od ostatniego poruszenia roweru),
- zrobiony z stali nierdzewnej.

SUPER ROWER Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM
- w tym wypadku, dodatkowo, możliwość ładowania akumulatora podczas zjazdu z góry oraz doładowywania z panelu fotowoltaicznego stanowiącego poziome zadaszenie przeciwsłoneczne i przeciwdeszczowe.
Rower z napędem elektrycznym najlepiej sprawdzi się na dużych trasach, czy/i z dużym obciążeniem z zastosowaniem naczepy, przyczepy, w której będzie umieszczony o dużej pojemności akumulator, co zapewni duży zasięg jazdy (spokojnie 200 km)(można w niej przewozić i inne rzeczy).


-------------------------------


M.IN. POJAZDY (rowery) WSPOMAGANE ELEKTRYCZNIE/HYBRYDOWE:
http://www.logo24.pl/Logo...lektryczne.html

http://rower.com.pl/-c-6_699_641.html

http://www.rowerkowo.pl/produkty.html

http://initiativeplus.pl/

http://www.maxev.pl/

Ekonapędy http://www.ekonapedy.com/

http://www.quand.pl/skutery-elektryczne.php

http://www.chillride.pl/

http://www.gnom.ocom.pl/
Przekaz napędu przez silnik zewnętrzny poprzez rolkę (od deskorolki), bez elektroniki
Silniki, sterowniki itp. najtaniej na allegro - wpisać szukaj użytkownika m.in.: halicz13, jarmata1, zsmax, blade-motors.
Albo wpisać w wyszukiwarkę: skuter elektryczny.


M.in. silniki elektryczne
http://magma.sklep.pl/pol...ILNIKI-349.html



Silniki do napędu pojazdów elektrycznych (rowerów) http://darmowa-energia.ek.../prad/siln.html
W Polsce firma Elcar sprzedaje wolnoobrotowe, wysokomomentowe serwomechanizmowe silniki elektryczne. Niestety silniki te są drogie, jednak warto je omówić ze względu na ciekawe parametry techniczne. Oferowane są w dwóch niezintegrowanych ze sobą konstrukcyjnie elementach (zdjęcie i rysunki poniżej), a mianowicie: stojan z uzwojeniem 3-fazowym mocowanym na korpusie napędzanego urządzenia i wirnik z magnesami trwałymi osadzony bezpośrednio na wale napędowym tego urządzenia. Silniki te o momentach długotrwałych od 50 Nm do 280 Nm i maksymalnych prędkościach obrotowych od 80 obr/min do 130/min, przeznaczone są do napędzania urządzeń bez pośrednictwa przekładni mechanicznych i sprzęgieł. Umożliwiają one bardzo głęboką regulację prędkości obrotowej oraz precyzyjną regulację położenia dzięki eliminacji błędów wynikających z połączeń mechanicznych. Poniżej zamieszczam opis tylko tych na niskie napięcie.


VOLKSWAGEN ELECTRIC BICYCLE
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Lunartic_Hubless Wheel Prototype.mov
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Interlaken 2006 - Mono-roue
http://www.youtube.com/wa...feature=related


Chainless Bicycle Drive.wmv (rower na naciskane pedały-dźwignie)
http://www.youtube.com/wa...feature=related


Elektryczne pojazdy http://electricgeneration.pl/?pl_start,29

http://darmowa-energia.ek...ki/ekoauto.html

http://www.motorower.com.pl/index.html

http://www.ekorowery.pl/hulajnogi/elekt ... _h250.html

http://www.quand.pl/

http://www.ecobike.pl/

http://www.chillride.pl/b...ery+elektryczne

Zbyszek Kopeć - Nie 26 Lut, 2012

?????????????????????????????????
Wykonaj takie konstrukcje i podziel się wynikami, bo ja mam duże zastrzeżenia głównie teoretyczne, ale może wyniki przaktyczne .........................
Nawet mi znany sam fakt, że rower EV jest głównie potrzebny na krótkie dystanse, a nie na ponad 200km, chociaż takie możliwości też zawsze istniały.

Redaktor1966 - Nie 26 Lut, 2012

Zbyszek Kopeć napisał/a:
?????????????????????????????????
Wykonaj takie konstrukcje i podziel się wynikami, bo ja mam duże zastrzeżenia głównie teoretyczne, ale może wyniki przaktyczne .........................
Nawet mi znany sam fakt, że rower EV jest głównie potrzebny na krótkie dystanse, a nie na ponad 200km, chociaż takie możliwości też zawsze istniały.


Nie mam do wykonania takich konstrukcji środków finansowych, warunków technicznych, nie jestem także inżynierem, a jedynie pomysłodawcą.
PS
Może bębny z magnesami uprościłyby konstrukcję?


rychuxxl - Pon 27 Lut, 2012

A nie prościej bło by zastosować sprężynę spiralną?
Redaktor1966 - Pon 27 Lut, 2012

rychuxxl napisał/a:
A nie prościej bło by zastosować sprężynę spiralną?


Proszę o poglądowy rysunek z opisem.

Anonymous - Wto 28 Lut, 2012

Redaktor1966 napisał/a:

Nie mam do wykonania takich konstrukcji środków finansowych, warunków technicznych, nie jestem także inżynierem, a jedynie pomysłodawcą.
]


Twoje posty nic nie wnoszą, Twoje rozważania są czysto teoretyczne. Nawet jeżeli masz mnóstwo pomysłów i chcesz o nich opowiedzieć światu, to przynajmniej jakiś jeden wciel w życie :) . Nie piszę na forum o moim pomyśle użycia procesu jonofosforezy kinetycznej, bo nie mam środków, warsztatu, nie jestem inzynierem itd.
To forum ceni sobie praktyczny aspekt.
Moim zdaniem zaśmiecasz forum.

Redaktor1966 - Wto 28 Lut, 2012

sosnal napisał/a:
Redaktor1966 napisał/a:

Nie mam do wykonania takich konstrukcji środków finansowych, warunków technicznych, nie jestem także inżynierem, a jedynie pomysłodawcą.
]


Twoje posty nic nie wnoszą, Twoje rozważania są czysto teoretyczne. Nawet jeżeli masz mnóstwo pomysłów i chcesz o nich opowiedzieć światu, to przynajmniej jakiś jeden wciel w życie :) . Nie piszę na forum o moim pomyśle użycia procesu jonofosforezy kinetycznej, bo nie mam środków, warsztatu, nie jestem inzynierem itd.
To forum ceni sobie praktyczny aspekt.
Moim zdaniem zaśmiecasz forum.


Milcząc do niczego nie dojdziemy.
Jedni mają pomysły, są kreatywni, intelektualnie twórczy - na tym się skupiają, drudzy potrafią je zrealizować - mają umysł techniczny w jakiejś dziedzinie oraz posiadają fachową wiedzę, trzeci mają na to fundusze, czwarci potrafią to sprzedać - właśnie tak odbywa się rozwój.
Ilość wejść świadczy o czym innym.

Zbyszek Kopeć - Wto 28 Lut, 2012

Ilość wejść, bo każdy czegoś szuka, a potem zaskok - zaśmiecone FORUM.
Daj lepiej wzmiankę na temat i daj swojego linka, a zainteresowani wejdą dalej.

Redaktor1966 - Wto 28 Lut, 2012

To wasze posty niczego tutaj pozytywnego nie wnoszą (wielu innych tylko pyta, bo nic w temacie nie wiedzą, a jakoś ich nie krytykujecie...)!
Redaktor1966 - Wto 28 Lut, 2012



Propozycje dla producentów obręczy do kół rowerowych i rowerów: proszę produkować także obręcze do kół rowerowych z zębatką na bocznej powierzchni obręczy, co ułatwi stosowanie silników elektrycznych.


Poduszka powietrzna dla rowerzystów http://rowerowe-porady.bl...01_archive.html

Zbyszek Kopeć - Wto 28 Lut, 2012

Ta poduszka powietrzna, to raczej nie, ale ten: "Ktrak to innowacyjny zestaw" jest idealny; aby tylko zrobić napęd EV.
r2d2 - Wto 28 Lut, 2012

Redaktor1966 napisał/a:
Jedni mają pomysły, są kreatywni, intelektualnie twórczy - na tym się skupiają
Jak rozumiemy w tym kontekście to Twoja głowna rola, ale niestety muszę Ci spuścić trochę powietrza z Twojego autobalonu-samouwielbienia...
Redaktor1966 napisał/a:
drudzy potrafią je zrealizować - mają umysł techniczny w jakiejś dziedzinie oraz posiadają fachową wiedzę
... przede wszystkim w tym cyklu produkcyjnym zapomniałeś o najważniejszych gościach (modach) tych którzy muszą najpierw zlokalizować i usunąć wszystkie błędy logiczne nader często występujące w Twoich schematach, żeby nie zabrnąć potem w ślepą uliczkę z coniektórych Twoich 'objawień'...

Bo wiesz, Leonardo DaVinci narysował dawno temu śmigłowiec, o taki podobny trochę do Twoich ten jego szkic

Wszyscy oczywiście wow!! jaki geniusz to był, ale tak między Bogiem a prawdą, sprawiedliwie trzeba by przyznać, że z prawdziwym i co najważniejsze - działającym projektem śmigłowca miał on raczej niewiele wspólnego, nawet z takim najprostszym jak ten

do którego tamten był ponoć inspiracją (chyba jedyna zbieżność to brak obudowy) więc wiesz, szcunek dla wizjonerstwa jak najbardziej zasłużony, ale przydatność szkicu jako podstaw do budowy działającego urządzenia - zerowa.

Kreatywny, intelektualnie twórczy, twórczy może i tak, ale intelektualny - inaczej :roll:

A co do przedostatniego gościa (tego z kasą) i ostatniego ludzika (tego co to potrafi wszystko to sprzedać) to przydatność większości z tych pomysłów jest jak w tym kawale co to 'mieć dwa złote i nie mieć dwa złote to razem czery złote'

Mowa jest srebrem, a milczenie... reszta jest milczeniem :roll:

Pozdro.

Redaktor1966 - Wto 28 Lut, 2012

Właśnie inspirowanie, bez tego nie ma twórczości.
Proszę pozytywnie, a nie negatywnie pobudzać, inspirować – wywoływać efekt pozytywnej, a nie negatywnej lawiny!

A skoro mowa o tym wielkim wizjonerze, który mógł tyle, na ile mógł zostać zainspirowany, w tym poziomem techniki w swoich czasach, to także mam parę wizji:








Zapraszam do zapoznania się w marcu, po aktualizacji (m.in. Urząd Patentowy ma całkowicie odmienne zdanie na temat moich pomysłów):
patenty

turbiny wiatrowe

pomysły


A tu inna tematyka (aktualizacja w marcu):
kompentium mojego pisma

r2d2 - Śro 29 Lut, 2012

Redaktor1966 napisał/a:
Urząd Patentowy ma całkowicie odmienne zdanie na temat moich pomysłów
Dopóki płacisz za utrzymanie (opłaty patentowe) to opatentują Ci każdą 'bzdurę' jaką wymyślisz, narysujesz i opiszesz. Dla mnie Urząd Patentowy to żaden autorytet, zresztą looknij sobie co ludkom w stanach potrafia opatentować :lol:
Jeśli zamierzasz coś patentować to, o ile się nie mylę, nie może być o tym żadnej wzmianki w mediach przed przyznaniem patentu, wiec nie bardzo rozumiem po cholerę to wszystko tutaj publikujesz ryzykujesz że nie przyznają Ci na to patentów.

Odnośnie poważnych projektów wyrzutni (zrealizowanych i wypróbowanych) to poczytaj sobie o Projekcie 'Orion' i Studni Gromu (Thunder Well) mam nadzieje że j. angielski nie jest Ci 'obcy'.
W skrócie: na dnie mega głębokiej studni wypełnionej wodą zdetonowano bombę atomową, na skutek eksplozji gwałtownie wzrosło ciśnienie (każdy l. wody zamienił się w 1,7k l. pary!), stalowa pokrywa studni o masie 900kg wystrzeliła w niebo i osiągnęła sześciokrotną prędkość ucieczki (czyli jakieś 67,2 km/s, to ok. połowa prędkości potrzebnej żeby opuścić naszą galaktykę), nie wiadomo co sie z nią stało, nigdy jej nie odnaleziono, prawdopodobnie wyparowała już w drodze na orbitę na skutek tarcia o atmosferę, coś a'la meteoryt tylko w 'drugą stonę' :) Porównując do tamtej wyrzutni, to Twoje 'działko' wyglada niestety dość niemrawo :twisted:

Pozdro.

Redaktor1966 - Śro 29 Lut, 2012

Inną opcją wykorzystywania energii hamowania jest gromadzenia potencjału elektrycznego, czyli wykorzystujemy w tym celu prądnicę, bądź uniwersalny silnik elektryczny.

Zestawy oferowane przez Ekonapędy do konwersji pojazdów:
http://www.ekonapedy.com/podstrony/zestawy.htm

A o, znakomicie nadających się do szybkiego gromadzenia i oddawania energii, superkondensatorach sporo inf. jest tutaj: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=306



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group