To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Przyczepki do rowerów

Redaktor1966 - Nie 26 Lut, 2012
Temat postu: Przyczepki do rowerów
Warto zastosować, w przypadku dalszych, czy/i wielodniowych wyjazdów rowerowych, przyczepkę rowerową, gdzie można umieścić, oprócz bagażu, spore akumulatory, bądź superkondensatory, które zapewnią duży zasięg (nawet i 200 km przy jeździe ekonomicznej).
A więc właśnie tematowi przyczepek jest poświęcony ten wątek.

A oto pierwszy dylemat: jak połączyć przyczepkę z rowerem, skoro musi mieć ona swobodę ruchu w 3 płaszczyznach: lewa-prawa, góra-dół, wokół osi podłużnej (przyczepka najeżdża np. na chodnik/przekręca się, a rower nie)?
- połączenie kulowe?
- połączenie przegubowe?
- połączenie kombinowane?

Gdzie to kupić?

Jak zrobić, jeśli nie ma gotowych, zamocować mocowanie w rowerze?

PS
Wkrótce wiosna, lato, więc czas nagli.

Zbyszek Kopeć - Nie 26 Lut, 2012

Ja robiłem rowerem EV 200km na jednym "tankowaniu" i w zasadzie bez pedałowania, ale bez przyczepki. Miałem akumulatory z lewej i prawej strony bagażnika oraz pod ramą (rower męski z ramą) - czyli miałem po 48V i 3 razy po 7Ah; oczywiście wówczas były kwasowe typu VRLA czyli AGM (HAZE) i razem akumulatory ważyły 30kg.
Redaktor1966 - Nie 26 Lut, 2012

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ja robiłem rowerem EV 200km na jednym "tankowaniu" i w zasadzie bez pedałowania, ale bez przyczepki. Miałem akumulatory z lewej i prawej strony bagażnika oraz pod ramą (rower męski z ramą) - czyli miałem po 48V i 3 razy po 7Ah; oczywiście wówczas były kwasowe typu VRLA czyli AGM (HAZE) i razem akumulatory ważyły 30kg.


No to by wychodziło, że z pojemnymi akumulatorami w przyczepce zasięg mógłby wynieść nawet i 300 km! A gdyby jeszcze przyczepka miała przykrywkę z fotoogniwami, to jeszcze więcej!

Redaktor1966 - Nie 26 Lut, 2012

Kolejny podtemat, to FOTOOGNIWA umieszczone na okrywie przyczepki, jako wspomagające źródło zasilania akumulatorów.
Redaktor1966 - Nie 26 Lut, 2012

Kastry (budowlane) jako kufer przyczepki rowerowej.

Ponieważ wskazane jest, by całkowita szerokość przyczepki była mniejsza od szerokości kierownicy przynajmniej o 10 cm (wówczas zachowamy niemal pełną przejezdność/przyczepka niemal nie będzie nam wadzić), sugerowałbym kupno kastry 90 l, ale trzeba by było ją przeciąć na 3 części (wyciąć wzdłuż pasek, następnie zbliżyć do siebie odcięte połówki, i na nie nakleić (przymocować) wycięty pasek/środek kastry).

Kastry budowlane:
http://dikel.e-mieszkanie...atna-kb90p.html


http://www.plastech.pl/of...0-l-prostokatna


http://www.specmajster.pl...Y-BP294500.html


-----------------------------
Jaka, plastikowa czy z polipropylenu będzie lepsza?

Zbyszek Kopeć - Nie 26 Lut, 2012

Umieść te swoje pomysły i przemyślenia na swoich stronach, a tutaj daj tylko linka i każdy sobie zajrzy na poczytanie.
Też ważne, żeby te pomysły były poparte wykonaniem i badaniami w realnych eksperymentach.
Szkoda stron FORUM na niedokońca realne koncepcje.

Nostusek - Nie 26 Lut, 2012

Wolałbym nie robić mobilnej kastry budowlanej bo z doświadczenia wiem że to się połamie. Wolałbym zrobić z niej formę i odklepać z laminatów gotowca wklejając gdzie chce różne mocowania, wzmocnienia itp...
Redaktor1966 - Nie 26 Lut, 2012

Nostusek napisał/a:
Wolałbym nie robić mobilnej kastry budowlanej bo z doświadczenia wiem że to się połamie. Wolałbym zrobić z niej formę i odklepać z laminatów gotowca wklejając gdzie chce różne mocowania, wzmocnienia itp...


Ale gdyby pod górne boki/wyprowadzenia kastry i pod jest dno/pomiędzy szkieletem przyczepki a kastrą, i w środku kastry, pod bagażem, umieścić, w celu amortyzacji, rurki z pianki (służą do termicznej izolacji rur), gąbki, to może by wytrzymała? Można dodatkowo zastosować podwójne ściany/2 kastry przełożone cienką gąbką.

Natanoj - Nie 26 Lut, 2012

U nas na to kalfas mówią. W sumie znosi toto sporo ciężkiej zaprawy, gdyby tak zamocować do lekkiej ramy z kształtowników alu i ewentualnie wzmocnić laminatem tylko miejsca mocowania? Daje się w ogóle wzmacniać laminatem takie materiały? Nie miałem jeszcze okazji się żywicami pobawić.
JerzyZ - Pon 27 Lut, 2012

Może warto skorzystać z gotowego wzoru?
http://www.gizmag.com/rid...-trailer/20953/
http://www.redferret.net/?p=30296

Redaktor1966 - Pon 27 Lut, 2012

jerzyz napisał/a:
Może warto skorzystać z gotowego wzoru?
http://www.gizmag.com/rid...-trailer/20953/
http://www.redferret.net/?p=30296


No to nie jestem odkrywcą, już ktoś wpadł na pomysł przyczepki z zasilaniem dla roweru, i b. dobrze że już są gotowe rozwiązania.
Jednak ja, a pewnie są i inni, potrzebuję większej przyczepki, na b. dalekie i długie wyjazdy (na namiot, materac, śpiwór, kurtkę, dres, 5-10 l. wody, żywność, pojemne akumulatory, ładowarkę i inne rzeczy). Kolejna sprawa, to wysoka cena gotowych przyczepek (ja kupiłem rower Vortex (18 przerzutek, koła aluminiowe) za 199 zł w promocji, i nie żałuję, a cena oczekiwanej przez ze mnie przyczepki byłaby kilka razy wyższa od ceny mojego roweru...).

Fajne strony. Część z czytających znajdzie coś dla siebie.
W pierwszym linku jednokołowy motocykl: RYNO Motors Teaser.wmv http://www.youtube.com/wa...v=K3sS9xgFIxY#!

Czyli część z nas znalazła, dzięki Tobie, rozwiązania dla siebie :)

Redaktor1966 - Pon 27 Lut, 2012

Następny podtemat to KOŁA:
A potrzebujemy kół umożliwiających jazdę z prędkością przynajmniej 25 km/h. Koła rowerowe umożliwiają nawet szybszą jazdę, ale są podatne na przebicia*, ich zastosowanie w przyczepce wymaga ramy w okół każdego koła. Za to koła z ośką otwartą/rurową, w dodatku z z pełnymi superelastycznymi oponami gumowymi nie mają tych wad, w dodatku wytrzymają b. duże obciążenia, np. te tutaj zaprezentowane: http://www.blickle.pl/produkty_pl.html

Niestety przeogromna większość innych kół niż rowerowe jest przystosowana do maksymalnej prędkości... 5 km/h.

* Z zmniejszeniem przebijalności dętki poradziłem sobie, poprzez wkładanie paska z gumy (z starej dętki - jej zewnętrznej części) pomiędzy oponę, a zewnętrzny obwód dętki.

andrzejIskierka - Pon 27 Lut, 2012

to ja tzw. wkładkę do opony robię z wyłysiałej już opony od miejskiego rowerka jak np. składaki i obrzynam jej boki wraz z drutem usztywniającym. :wink:
r2d2 - Pon 27 Lut, 2012

Redaktor1966 napisał/a:
Niestety przeogromna większość innych kół niż rowerowe jest przystosowana do maksymalnej prędkości... 5 km/h.

Bez przesady z tym przystosowaniem, taka prędkośc wynika głównie z jakości zamontowanych tam łożysk; zwykle pręt stalowy pocięty na podobnej długości odcinki i zamknięty w plastikowym koszyku - całość ma udawać łozysko rolkowe, ew czasem też łożyska 'pseudo-kulkowe' - ale ich numer niespotykany w żadnych branżowych katalogach, pewnie ze względu na fakt że kulki z tego 'łożyska' bez problemu sklepiesz na placek młotkiem na kowadle,
Ale do rzeczy - wystarczy wymienić w nich łożyska na katalogowe kulkowe jednorzędówki i mogą już jeździć znacznie szybciej, z doświadczenia wiem że warto montować raczej coś z plastikową felgą, bo z tymi z metalowymi różnie bywa - zależy na jaki automat spawalniczy sie trafi, tzn. mogą mieć 'bicie domyślne', z wtryskarki im lepsze felgi wychodzą :lol: no i są znacznie mniej podatne na trwałe odkształcenia plastyczne.

Pozdro.

r2d2 - Wto 28 Lut, 2012

Żeby nie być gołosłowny filmik z lasu Kółka pewnie Tobie znajome, prędkości nie mierzyłem ale raczej powyżej 5km/h, reszta moich filmów też była jeżdżona na podobnych 'taczkowych', po wymianie (wiadomo czego) rzecz jasna :) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group