To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Przyczepki do rowerów

Redaktor1966 - Wto 28 Lut, 2012

r2d2 napisał/a:
Redaktor1966 napisał/a:
Niestety przeogromna większość innych kół niż rowerowe jest przystosowana do maksymalnej prędkości... 5 km/h.

Bez przesady z tym przystosowaniem, taka prędkośc wynika głównie z jakości zamontowanych tam łożysk; zwykle pręt stalowy pocięty na podobnej długości odcinki i zamknięty w plastikowym koszyku - całość ma udawać łozysko rolkowe, ew czasem też łożyska 'pseudo-kulkowe' - ale ich numer niespotykany w żadnych branżowych katalogach, pewnie ze względu na fakt że kulki z tego 'łożyska' bez problemu sklepiesz na placek młotkiem na kowadle,
Ale do rzeczy - wystarczy wymienić w nich łożyska na katalogowe kulkowe jednorzędówki i mogą już jeździć znacznie szybciej, z doświadczenia wiem że warto montować raczej coś z plastikową felgą, bo z tymi z metalowymi różnie bywa - zależy na jaki automat spawalniczy sie trafi, tzn. mogą mieć 'bicie domyślne', z wtryskarki im lepsze felgi wychodzą :lol: no i są znacznie mniej podatne na trwałe odkształcenia plastyczne.

Pozdro.


Tylko czy nie będzie efektu, że felgi kręcą się w jednej prędkości, a opony z inną, że opony będą spadać (bo producent nie projektował tego pod prędkość 25 km/h)?
PS
Po filmie widzę, że kolega ma i inne talenty.

Redaktor1966 - Śro 29 Lut, 2012

Kolejny podtemat to KONSTRUKCJA NOŚNA PRZYCZEPKI.
Ja proponuję wykonać ją ze stali nierdzewnej

http://www.constructalia....038762/page.jsp
STAL NIERDZEWNA
TRWAŁY MATERIAŁ BUDOWLANY
Stal nierdzewna to materiał wyjątkowo ekologiczny, ponieważ może być przeznaczony do ponownego wykorzystania praktycznie w nieskończoność - w budownictwie, współczynnik skutecznego odzysku wynosi prawie 100%. Stal nierdzewna to materiał praktycznie niezniszczalny, ale jednocześnie obojętny dla środowiska: w kontakcie z substancjami takimi, jak woda nie wydziela żadnych czynników, które powodowałyby zaburzenie jej składu.

Zalety te sprawiają, że stal nierdzewna doskonale nadaje się do stosowania jako elementy budowlane narażone na działanie czynników atmosferycznych: dachy, fasady, systemy odzyskiwania wody deszczowej lub przewody sanitarne. Trwałość stali odpowiada potrzebom zrównoważonego rozwoju: nasze doradzctwo w zakresie wyboru, montażu i konserwacji Waszego rozwiązania zapewnią jego niezrównaną trwałość.

Używana często do wykonania elementów zewnętrznych elewacji lub pokryć dachowych, stal nierdzewna doskonale nadaje się również do wykorzystania w postaci okładzin, obudów lub wewnętrznych elementów dekoracyjnych. W ostatnich latach, nowe możliwości zastosowania stali nierdzewnej pojawiły się w sektorach, w których do tej pory stosowane były inne rodzaje stali lub materiałów: konstrukcje budynków mieszkalnych lub basenów, a także okładziny zewnętrzne budynków przemysłowych. Zastosowania te sprawiają, że stal nierdzewna jest obecnie materiałem łatwo dostępnym, a nie jedynie luksusowym.

Rodzaje (gatunki) stali nierdzewnej
Istnieje ponad sto gatunków stali nierdzewnej. Są one sklasyfikowane w czterech głównych grupach odpowiadających precyzyjnie określonym strukturom metalurgicznym (europejska norma EN 10088).


Wyroby z stali nierdzewnej
STALESIA SP. Z O.O. jest wyłącznym przedstawicielem huty Centravis w Polsce.
http://www.stalesia.com/

krystian91 - Czw 01 Mar, 2012

A co myslisz o zastosowaniu kół od hulajnogi elektrycznej? Sa małe i wytrzymałe dodatkowo łozyskowane łozyskami maszynowymi. W razie czegoś to mam takie :)
Redaktor1966 - Czw 01 Mar, 2012

tomasz_kombi napisał/a:
Redaktor1966
Czy przypadkiem ktoś Ci nie płaci za podbijanie wyników w wyszukiwarkach ?
Po co ta reklama dostawcy stali?


To nie jest reklama, tylko informowanie zgodnie z tematem/podtematem (czy uważasz, że gdy czytający będą mniej wiedzieć, to będzie dla kogokolwiek lepiej...).

Redaktor1966 - Czw 01 Mar, 2012

krystian91 napisał/a:
A co myslisz o zastosowaniu kół od hulajnogi elektrycznej? Sa małe i wytrzymałe dodatkowo łozyskowane łozyskami maszynowymi. W razie czegoś to mam takie :)


Przy tych prędkościach nawet na samą szosę mam obawy.

Trzeba pogrzebać w materiałach tej firmy, gdzie podałem link (teraz skupiam się na zarobieniu na wszystko pieniędzy. A zacznę od kupna kół (ta firma ma także koła z możliwością jazdy do 25/h), następnie kupię 2. kastry (budowlane), wytnę w nich środek, skleję, po czym kupię łącze przyczepki z rowerem, a dopiero wtedy wymierzę, zaprojektuję konstrukcję nośną, której wykonanie zlecę firmie spawającej stal nierdzewną (będą też mieli odpowiednie materiały)(największy wydatek). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem/starczy pieniędzy, to zrobię zdjęcia z opisem i tu zamieszczę).

Redaktor1966 - Pią 02 Mar, 2012

Następny podtemat to ELEKTRONIKA ZWIĄZANA Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM PRZY ZASTOSOWANIU WIELOKROTNIE POJEMNIEJSZYCH AKUMULATORÓW (niż stosowane na samym elektrorowerze).

Proszę o fachowe opinie: co wynika z zastosowania o wiele pojemniejszych akumulatorów (np. zamiast 10Ah, to 50-100Ah)?
Czy trzeba zakupić cały komplet innej elektroniki?

Redaktor1966 - Pią 02 Mar, 2012

Ponieważ był tutaj poruszany temat łożysk tocznych w zastosowaniu do kół, to przy okazji:

Budowa łożyska tocznego
http://pcws.ia.polsl.pl/b...action=teoria03



A ja zawsze tak wyobrażałem sobie budowę łożyska:


Czy ja wymyśliłem coś nowego?
Czy rzeczywiście takie łożysko będzie sprawniejsze?

krystian91 - Pią 02 Mar, 2012

Czy nie przesadzasz z tymi kołami ? Ile ty 200 kg chcesz na nich wozić ??? Zbedne koszty sobie robisz
Szwed - Pią 02 Mar, 2012

Redaktor1966 napisał/a:
Czy rzeczywiście takie łożysko będzie sprawniejsze?

Nie będzie. Weź się zastanów jaka siła będzie działać na te kulki toczne przy takim ustawieniu.

r2d2 - Sob 03 Mar, 2012

Redaktor1966 napisał/a:
Czy ja wymyśliłem coś nowego?
Wymyśliłeś tarcie o koszyk :lol:
Redaktor1966 - Czw 08 Mar, 2012

Naprędce po nocy, teraz, zrobiony rysunek:



Czy jest on wystarczająco jasny, czy też zrobić (w niedzielę) dokładniejszy, w tym dorysować rower, przyczepkę (projekt przyczepki i tak osobno wykonam)?

Anonymous - Pią 09 Mar, 2012

Ja u siebie wykorzystałem kawałek przegubu kulowego od drążka kierowniczego. Po co wyważać otwarte drzwi? ;)
Redaktor1966 - Pią 09 Mar, 2012

zeeltom napisał/a:
Ja u siebie wykorzystałem kawałek przegubu kulowego od drążka kierowniczego. Po co wyważać otwarte drzwi? ;)


No to już niektórzy (a może wszyscy) wiedzą co wykorzystać :)

Przegub kulowy drążka kierowniczego
http://www.google.pl/sear...lient=firefox-a

JerzyZ - Nie 11 Mar, 2012

Redaktor1966 napisał/a:
A ja zawsze tak wyobrażałem sobie budowę łożyska:
Obrazek
UWAGA!
Ogłaszam konkurs - nagrodą piwo na najbliższym zlocie:

Jaką zaskakującą cechę miałoby łożysko skonstruowane wg. rysunku?

nanab - Nie 11 Mar, 2012

Że kulki/wałki nie toczyłyby się? Albo toczyłyby się tylko trąc o siebie nawzajem(w przeciwnych kierunkach)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group