To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Wstawienie kół 20" w ramę pod 26" w rowerze
bartek - Wto 06 Mar, 2012 Temat postu: Wstawienie kół 20" w ramę pod 26" w rowerze Witam
Mam takie pytanie dokładnie jak w temacie.
Czy próbował ktoś wstawić koła 20" w ramę pod 26" w rowerze?
Dlaczego pytam? Bo zastanawiam się czy nie założyć sobie właśnie takich obręczy z racji na większy moment obrotowy i większą efektywność silnika przy obręczy 20". Rower z pełną amortyzacją (przód/tył). Tak sobie myślę że tylni amortyzator można by trochę podnieść, tak żeby pedałami o glebę nie zawadzać.
Pzdr
Nostusek - Wto 06 Mar, 2012
Ja próbowałem w drugą stronę - w ramę na 16-tki wsadziłem 20-stki - dało się... Szczerze powiedziawszy - może i zyskasz na momencie ale stracisz na wyglądzie a zwłaszcza na hamowaniu - bo hamulców w "góralu" nie zrobisz innych jak tarczowe...
tomasz_kombi - Wto 06 Mar, 2012
Widywałem takie przeróbki na YT oraz forum Goldenmotor.
Niektórzy wymieniają tylko tylne koło (przednie zostawiając bez zmian).
W jednym opisie (krok po kroku) facet musiał zastosować skrócone korby pedałów aby właśnie nie zawadzać o glebę.
andrzejIskierka - Wto 06 Mar, 2012
ja tak mam zrobione ale bez krótszych korb się nie obejdzie. wstawić można piastę torpedo nawet z wewnętrznymi biegami lub bębenkiem hamulcowym z wewętrznymi oraz nawet w niektórych typach piast zewnętrznymi lub z jednym i drugim rodzajem przerzutek w jednej piaście oraz oczywiście piasta pod tarczę.
andrzejIskierka - Wto 06 Mar, 2012
nawet zamieściłem na łamach tego forum kilka fotek tej mojej konstrukcji.
bartek - Śro 07 Mar, 2012
andrzejIskierka Czy to jest ta konstrukcja? http://forum.arbiter.pl/download.php?id=472
Kierownice chciałeś czy musiałeś wymienić??
andrzejIskierka - Czw 08 Mar, 2012
to moja konstrukcja. kierownicę poniekąd chciałem i musiałem zmienić żeby mieć wyprostowaną sylwetkę a ta mi przypasowała. a co nie fajna? BMX endurko.
EDIT by zeeltom- zwróć uwagę na ortografię Może używaj jakieś przeglądarki, która sprawdza pisownię?
andrzejIskierka - Pią 09 Mar, 2012
wkońcu nasz język jest żywy anie martwy jak łacina! poco brać do głowy że się komuś coś napisało niezgodnie ze słownikiem?jeśli to coś nie ma specjalnie wpływu na zmianę znaczenia i zrozumienia treści tekstu, i jego sensu jak naprzykład źle postawiony przecinek?
Anonymous - Sob 10 Mar, 2012
Stara anegdota o uniewinnieniu:
"zabijać nie uwolnić"
Widzisz różnicę w poniższych wersjach przecinkowych?
"zabijać, nie uwolnić"
"zabijać nie, uwolnić"
Sam osobiście jestem (nie wiem dlaczego) przewrażliwiony na punkcie ewidentnych błędów ortograficznych i dlatego poprawiłem twoje "poniekąt" na prawidłową wersję
bartek - Nie 11 Mar, 2012
Nie... fajna. Pytanie dotyczyło kwestii funkcjonalnej.
Ja chciał bym pozostać przy kierownicy oryginalnej i uzyskać proporcje kół do ramy mniej więcej jak na poniższym obrazku. Coś ale motocross. Już widać że pedały trzeba by skrócić tak żeby nie wystawały poza zębatkę . I tak zazwyczaj jeżdżę bez pedałowania, chyba że mi bateria padnie.
andrzejIskierka - Wto 13 Mar, 2012
o wygodzie i która kiera lepsza zadecyduje Pan jak to już będzie Panu jeździło.
bartek - Wto 13 Mar, 2012
andrzejIskierka napisał/a: | o wygodzie i która kiera lepsza zadecyduje Pan jak to już będzie Panu jeździło. | No bez przesady z tym "Pan-owaniem" z tego co widzę to mamy po tyle samo
Anonymous - Wto 13 Mar, 2012
Utarło się, że na forach wszyscy jesteśmy na ty
andrzejIskierka - Śro 14 Mar, 2012
Ups!
MixhaL - Pią 16 Mar, 2012
Mysle ze gdyby zastosowac z przodu cienkia opone z tylu baloniasta to rower nie sgraci tak na wygladzie
|
|
|