To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS z elifebike - podłączenie

kremir - Pią 04 Maj, 2012
Temat postu: BMS z elifebike - podłączenie
Witam wszystkich,

Aktualnie jestem w trakcie przeróbki składaka na elektryka no i przyszedł czas na zabawę z bateriami. Z Chin (www.elifebike.com) przyszła do mnie dziś paczka zawierająca m.in. BMS. No i pojawił się problem - wraz z BMS'em dostarczony został również schemat montażowy (identyczny jak tutaj ). Na tym shcemacie sa punkty połaczeń P- B+ B- natomiast na mojej płytce brakuje oznaczenia B+. Dodatkowo zdjęcie BMS na stronie sklepu pokazuje wszystkie połaczenia, więc niby wszystko fajnie, ale tu gdzie na zdjęciu jest B+, u mnie na płytce jest B-, a z kolei tam gdzie na zdjęciu jest B- u mnie nia ma żadnego oznaczenia.

Czy ktoś może miał doświadczenie z BMS'ami z elifibike i pomoże mi podłaczyć to wszystko w całość?

Edit:

Kontaktowałem się ze sklepem i przesłali mi informację że powinienem zastosować połączenia jak tutaj . Problem jedynie w tym że ja mam BMS na 10s więc nie wiem czy skrajny + baterii podłączyć dodatkowo do tej sekcji z lewej (gdzie są dwa połączenia).

Macie jakiś pomysł? Zapytałem o to w sklepie ale nie dostałem odpowiedzi.

mar56 - Pią 04 Maj, 2012

Ja bym zrobił tak
i B+,B-,P,N wlutował
jak tutaj

kremir - Pią 04 Maj, 2012

Cześć. Bardzo dziękuję za zainteresowanie.
Co do rysunku to wydaje mi się że tak być powinno ale oczywiście pewności nie mam (spalenie BMS'a przeżyję ale baterii mi szkoda stąd nie chcę eksperymentować).

Jeśli chodzi o zdjęcie, to wg mnie przedstawia ono inny typ BMS oferowany przez elifebike. Na stronie sklepowej sa tylko takie zdjęcia, natomiast w dziale download jest kilka diagramów rówznych połaczeń. Wg mnie ja mam po prostu inny a schamta przesłali mi do innego - przynajmniej wg. p. Denga, który podał mi prawidłowy ale na 12 cel.

Zobacz tutaj . To jest zdjęcie mojej płytki od strony ścieżek. Czerwonym prostokątem zaznaczyłem 10 punktów balancera i dodatkowo otoczyłem też na czerwowno te dwa jak sądzę dodatkowe, umieszczone na schemacie. Wydaje mi się że powinienem połaczyć tak jak na Twoim rysunku, ale nic nie zmieniać z oznaczeń. Zobacz jeszcze mój BMS od strony aluminiowego radiatora.

kremir - Sob 05 Maj, 2012

Może są jeszcze jakieś sugestie?

Pomysł który pokazał mar56 wydaje mi się dobry dla balancera, jednak niepokoi mnie fakt że przez końcówki B+ i B- płynie dyży prąd. W przypadku końcówki B- to ok. - podłaczę tam przewód prądowy "-" baterii (o tym samym potencjale co pierwszy z przewodów balancera). Jednak w przypadku B+, podłaczenie jest realizowane przez cienki przewód podłaczony do wtyku balancera. Dlatego wydaje mi się że gdzieś indziej powinien być gruby przewód prądowy podłączony. Jeszcze spróbuję się lepiej przyjrzeć płytce, ale wciąż liczę na Waszą pomoc.

mar56 - Sob 05 Maj, 2012

Niestety nie mam wglądu do twych zdjęć,przy próbie otwarcia wyświetla błąd Googla. :cry:
I brak dostępu do tej strony.

kremir - Sob 05 Maj, 2012

Teraz powinny być dostępne. Pierwszy raz użyłem picassa.web i nie wiedziałem że trzeba jeszcze zdjęcia udostępnić wszystkim :oops:

Edit:
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - chodzi o B+ i B- na zdjęciu z elifebike. Na mojej płytce są one zwarte.
Jeśli nikt nie będzie miał pomysłu jak podłaczyć obciązenie do tego BMS, to ja spróbuję jedynie podłaczyć ładowanie przez balancer i dam sobie spokój z kontrolą baterii pod obciązeniem. Tu przynajmniej przewody mogą być cienkie.
Ale wciąż liczę na cenne uwagi.

kremir - Sob 05 Maj, 2012

Juz chyba wiem co i jak. Zasugerowałem się schematem który mi przysłali i zacząłem kobinować żeby były podobne podłączenia a zamiast właczyć komputer i pisać na formu powinienem włączyć myślenie :???:

Myślę że dziś to wszystko zdążę podłaczyć i sprawdzić czy działa.

kremir - Sob 05 Maj, 2012

Wreszcie złożyłem baterię wraz z BMS'em. Na kóncówkach zasilania i ładowania jest napięcie więc wygląda że może być w porządku. Jak podłaczę całośc do roweru i zrobię testy pod obciążeniem, zobaczę czy bateria będzie sprawować się poprawnie.

Dla informacji - baterię złożyłem z 4-ech (5Ah, 5s) aku li-pol, kupionych w hobbyking. Połaczyłem je 2s2p uzyskując 10Ah/10s.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group