To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Ukończony elektryczny rower poziomy EVO-900 / LUXTECH

Jarek-LT - Czw 07 Cze, 2012
Temat postu: Ukończony elektryczny rower poziomy EVO-900 / LUXTECH
Witam i przedstawiam ukończony projekt roweru poziomego z doładowaniem elektrycznym o przyjemnej nazwie EVO-900.

Rower został wykonany z włókna węglowego i waży w całości 19,5kg.
Do napędu posłużył silnik chińczyk 24V/450W który został przewoltowany na 48V i osiąga moc około 1KW, rowerek osiąga prędkość do 65km/h i pokonuje dystans około 60km .
Oczywiście wspomagając prace silnika nogami przejedziemy i 100km.

Bateria użyta do roweru to to ogniwa 18650 w ilości 144szt a pakiet został zbudowany jako 12s12p. Do ładowania używam ładowarki IMAX-8 .
Bateria jest podzielona na dwie części jako 6s/6s i jest ładowana jak gdyby dwa razy.
W rowerze jest zamontowany amperomierz do odczytu poboru prądu i dwa monitorki do odczytu napięcia na każdej celi.

Jarek-LT
LUXTECH
www.luxtech.com.pl












MixhaL - Czw 07 Cze, 2012

Muszę przyznać że wygląda KOZACKO :!:
Brawo za pomysłowość, wątpię czy taki ładny nawet w sklepie by kupił :wink:

buckowina - Czw 07 Cze, 2012

Jak silnik znosi takie przewoltowanie? Mój silnik (500w 24V) po przewoltowaniu na 36V nawet z wentylatorem, który robi przewiew przez silnik grzeje się znacznie, a osiąga moc ok 800W przy znacznie większych gabarytach. Poza tym często muszę czyścic komutator, gdyż robi się on czarny i silnik traci moc. Jeśli rzeczywiście silnik znosi to dobrze to z chęcią podmienię swój na taki z wbudowaną przekładnią( na razie mam rolkę).
Anonymous - Czw 07 Cze, 2012

Dwa razy większe napięcie, to 4 razy większa moc :D
No właśnie, jak z grzaniem?
I jak zrobiłeś mocowanie wolnobiegu? Z tej strony powinien się odkręcać.
Poza tym rowerek pierwsza klasa. Żaden profesjonalny producent by się nie powstydził.
Jeszcze jedno. Jak się sprawuje w czasie jazdy, bo widelec jest bardzo poziomo. Jak ze skręcaniem?

Jarek-LT - Pią 08 Cze, 2012

ZEELTOM

No cóż silnik lekko się grzeje nawet myślę, że dobre 50stC ale zaznaczam iż ja nie jeżdżę wyłącznie na silniku, jeżdżę impulsami i zauważam że również bateria w chwili nie używania się podładowuje tzn. napięcie wzrasta na celach -pokazują to monitorki...

Jeśli chodzi o wolnobieg jest nakręcony od strony piasty na tuleje z kołnierzem a tuleja z wolnobiegiem wkręcona a piastę z lewym gwintem - proste.....To nie pozwala się jej odkręcić , wszystko jest również na słabym kleju aby w razie potrzeby dało się odkręcić.

Konstrukcja jest lekko hibotliwa, wykazuje efekt hamaka ale jest do przeżycia i przyzwyczajenia , natomiast jest czuła na wiatry boczne przez swoją konstrukcję i wysoką obręcz wraz ze szprychami w przednim kole. Ogólnie nie jest żle nie da się przejechać nie zauważonym. Przekładnia w silniku wydaje specyficzny odgłos więc w chwili dawania gazu obracają głowy.
Amperomierz jednak za słaby wstawiłem, zamyka się do końca, trzeba mi było wrzucić 50A.

Jarek-LT
LUXTECH :wink:

Anonymous - Pią 08 Cze, 2012

Ja myślę o podobnej konstrukcji, ale z tyłu będą 2 koła wleczone a napęd na przód. Dlatego zaciekawiony jestem sposobem kierowania kołem o takim nachyleniu widelca.
Na logikę, przy jeździe po prostej małe ruchy kierownicy nie powinny mocno być odczuwalne dla kierunku jazdy, ale im większy skręt, tym mniejszy łuk zakrętu. Myślałem też o sprężynach, które by centrowały kierownicę do jazdy na wprost. Gdzieś takie rozwiązania widziałem.

buckowina - Pią 08 Cze, 2012

Po jakim czasie silnik osiąga te 50°C? Przy takiej wartości całej konstrukcji aż prosi się podmienić ten silniczek na jakiś BLDC o podobnych parametrach ew. większej mocy.
Anonymous - Pią 08 Cze, 2012
Temat postu: Re: Ukończony elektryczny rower poziomy EVO-900 / LUXTECH
Nieźle wygląda ;)

Ale chyba bez chorągiewki nie da rady bo i tak jakaś "blondynka" nie zauważy jak bedzie się malować :D

Jak bym już miał taką "torpedę" to chyba przynajmniej owiewkę z przodu bym wrzucił-może jeszcze mniejszy opór by był i zasięg wiekszy.
Te hamulce nie tarczowe zatrzymają tego "bolida"?

Też nad zwykłym silnikiem BLDC się zastanawiam, bo lepsze chłodzenie chyba mają niż te zabudowane w kole.
Jarek-LT napisał/a:

Bateria użyta do roweru to to ogniwa 18650 w ilości 144szt a pakiet został zbudowany jako 12s12p. Do ładowania używam ładowarki IMAX-8 .


To ile w sumie kW teoretycznie w tych acu jest? 33Ah x 36V dawałoby ok. 1.2kW a tutaj jak to wygląda?

MixhaL - Sob 09 Cze, 2012

Myślę że jakby zrobić czerpak powietrza poprawiło by diametralnie chłodzenie a może nawet nie potrzeba by było zmieniać silnika.
NIe trudno zauważyć że silnik nie ma absolutnie żadnego chłodzenia gdyż jest osłonięty przed pędem powietrza.

Anonymous - Nie 10 Cze, 2012

Tak przy okazji proponowałbym zrobić bardziej skośne podejście do wskaźnika. Przy jakimś zderzeniu czołowym obawiałbym się o swoją "męskość' ;)
Jarek-LT - Nie 10 Cze, 2012

Dzięki panowie za zainteresowanie.
Może w przyszłości zrobię obudowę na przód, może i na tył, na razie brak czasu na swoje pierdoły bo sezon rowerowy w pełni i płyną strumieniem połamane karbony.......a na tył przyszykowane koło pełne - disc.

Bateria jest 48V , ostatnie ładowania oscylowały na poziomie 19300W to by skazywało na to , że bateria ma pojemność około 22/23Ah może 24Ah .

Jeśli chodzi o zmianę silnika chcę na razie pozostać przy AC a jestem bardzo mocno i namiętnie zainteresowany wspomnianym wynalazkiem 4,8KW / 72V.
Silnik idealnie pasuje wymiarami i mocą - nawet tą 50% ale na początek muszę przyszykować obudowę tylnego koła jako osłonę z możliwością zapakowania dodatkowej baterii do uzyskania 72V , chyba że ktoś przekona mnie do silnika z ich serii 48V/4KW.

Także muszę zakupić taniej nowe, przyzwoite ogniwa 18650 wyłącznie firmy PANASONIC inne które do mnie trafiały to ŚMIECI.
Hamulce dają jakoś radę chociaż w miejscu nie stanę.......

Jarek-LT
LUXTECH :wink:

buckowina - Nie 10 Cze, 2012

Takie delikatne kółko + 4,8 kw? Nie był bym pewien czy wytrzyma, w końcu przeciętny kolarz dysponuję mocą ok. 500W
Jarek-LT - Nie 10 Cze, 2012

A jakie to ma znaczenie, problemy są po to by je rozwiązywać, gdy koło nie wytrzyma zbuduję drugie - pancerne........ :wink:
Jarek-LT

Anonymous - Czw 14 Cze, 2012

Jarek-LT, Bardzo fajny rowerek, piękna rzecz. A jak z kosztami pewnie w tysiącach?
wwojciech - Pią 15 Cze, 2012

z moich zgrubnych obliczeń, dla silnika 4,8kw Twoim rowerkiem powinieneś uciągnąć skromne 116km/h !! :) z dodatkiem nóg powinieneś dociągnąć do 121km/h :) autostradami byś mógł latać :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group