To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Spadło przyspieszenie - gdzie przyczyna ?

Ramer - Czw 05 Lip, 2012
Temat postu: Spadło przyspieszenie - gdzie przyczyna ?
Witam.
Odczuwalnie spadło przyspieszenie mojego roweru.
Silnik jest jakby słabszy.
Co może być przyczyną ?

mar56 - Czw 05 Lip, 2012

Bateria np.
Anonymous - Czw 05 Lip, 2012

Dużo jesz ostatnio? ;)
Zbyszek Kopeć - Czw 05 Lip, 2012

No i prawda się wydała.
Perszing1800 - Czw 05 Lip, 2012

Pierwsze co to zajrzeć do specyfikacji technicznej silnika ile prądu mia pobierać i porównać ze stanem faktycznym no chyba że faktycznie przybrało się jakieś 20-30 kilo w co wątpię :wink:
r2d2 - Czw 05 Lip, 2012

zeeltom napisał/a:
Dużo jesz ostatnio?

Zbyszek Kopeć napisał/a:
No i prawda się wydała.

Hehe, niezła teoria spiskowa.
To ja proponuję uzupełnić dane każdego użytkownika forum o aktualną wagę, wtedy będzie wiadomo, czy silnik 250W jeszcze wystarcza czy trzeba już 1kW ;)

Pozdro.

Szczygiel - Czw 05 Lip, 2012

Tak jest! Wspieram inicjatywę. Na wagę!
Anonymous - Pią 06 Lip, 2012

110 kg.
Schudłem :D

maniakev2 - Pią 06 Lip, 2012

@Ramer podałeś za mało informacji i nikt nie jest wróżką żeby się domyślić co u Ciebie nie tak.
Szczygiel - Pią 06 Lip, 2012

@Zeeltom: No, no, to groźne - odwodnienie. Zacznij intensywne polewanie.
@Ramer: Czekamy na informacje uzupełniające.

Zbyszek Kopeć - Pią 06 Lip, 2012

Silnik 250W do rowerka zawsze wystarczy każdemu, najwyżej więcej ponaciska na pedały i schudnie (trening przy odpowiedniej diecie).
Ramer - Pią 06 Lip, 2012

Silnik 500 W
Bateria Lifepo4 12Ah - przejechane niecałe 2000 km - ładowana ok. 60 razy - nie rozładowywana do końca.
Co jeszcze potrzebne ?

mar56 - Pią 06 Lip, 2012

Nie dziw się że trochę śmieszne przyczyny podają Ci koledzy ,jak nie podałeś istotnych szczegółów?Co wg. Ciebie oznacza spadek przyspieszenia?Czy spadła Ci prędkość roweru,zasięg,prędkość maksymalna?Jaka była, jaka jest teraz?Czy podczas jazdy elementy takie jak sterownik,silnik ,bateria,przewody się nagrzewają?Jaki prąd pobiera na jałowo i podczas jazdy?Dobrze byłoby też wiedzieć ile energii pobrała i wydała bateria (pomiar watomierzem modelarskim).,dodam jeszcze pomiar napięcia baterii czy jest właściwy po naładowaniu.Bez tych informacji trudno będzie Ci pomoc.
Ramer - Pią 06 Lip, 2012

Nie dziwię się
Nie wiem co mam podać, to zadałem pytanie i czekam na podpowiedzi.
Bateria po przejechaniu 30 km ma napięcie 39V - rower dalej jedzie, zasięg nigdy nie mierzony.
Bezpośrednio po naładowaniu ok. 43V
Po godzinie ok. 42V
Spadła moc, tzn. kiedyś przyspieszenie było lepsze, teraz rower aby osiągnąć 30 km/h potrzebuje więcej czasu, kiedyś mniej.
Silnik letni, sterownik ciepły, ale niegorący tak jak zawsze.
Rozkręciłem sterownik, brak jakiś negatywnych oznak - przypaleń itp.
Rozłożyłem baterie. Na każdym ogniwie 3.26V - 3.25V, jedno 3.20V
Więcej pomysłów nie mam
Prędkość kiedyś była minimalnie większa - ok. 35 km/h
Teraz 32 km/h
Prądy nie mierzone, nie wiem jak to mierzyć.

mar56 - Pią 06 Lip, 2012

Prąd mierzysz łącząc w szereg z baterią amperomierz,może też być watomierz modelarski, wielkość prądu pod obciążeniem i napięcie pod obciążeniem może wiele powiedzieć na temat baterii, różnica 3km/h jest niewielka, w granicach błędu.Stawiam na baterię może któraś cela jest słabsza,silnik albo jest dobry i jeździ albo kaputt,sterownik też gdyby coś z nim było różnica byłaby wyraźna. Jeśli ta różnica jest tak minimalna jak piszesz ,to bym na razie nie darł szat i obserwował co się dalej dzieje.Na prędkość wpływ mają jeszcze opory pojazdu i ciśnienie w kołach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group