To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Który silnik wybrać i czy w ogóle to ma sens.

Anonymous - Pon 09 Lip, 2012
Temat postu: Który silnik wybrać i czy w ogóle to ma sens.
Witam forumowiczów.
Znajduje się w posiadaniu dwóch pojazdów
Simson s51
WSK 125

Zastanawiam się nad konwersją jednego z nich na wersje elektryczną. Mam do wyboru 3 silniki. Wszystkie są prądu stałego, ceny są podobne, obroty w okolicach 1800 na minute (jeśli dobrze zapamiętałem).

silnik od pompy oleju z wózka widłowego
24V 2,2 kW
taki sam ale troszkę mocniejszy
24V 3 kW
silnik wspomagania też od wózka widłowego
48V 2,6 kW (coś nie wierze ze ten silnik ma taką moc)

I tu jest pies pogrzebany bo nie mam pojęcia czy te silniki nadają się jako napęd do pojazdu, z moich obliczeń i założeń wyszło że waga pojazdu nie powinna ulec dużej zmianie, (Oryginalna waga motocykli to około 80 kg dla Simsona i 105 kg dla WSK). moc silnika elektrycznego jest porównywalna do oryginalnego więc i osiągi powinny być podobne. (w przypadku WSK-i silniki są słabsze od oryginalnego natomiast w Simsonie są o podobnej mocy do tych przedstawionych przeze mnie). Akumulatorów nie planuje więcej niż 30 kg więc i zasięg raczej nie przekroczy 20 km, ale nie o to w tym chodzi. Planuje stałe przełożenie napędu.

I tu się pytam
- Czy to pojedzie
- Czy osiągnie 45-55 km\h
- Cy te silniki się w ogóle nadają i który byście wybrali.

Pir-serwis - Pon 09 Lip, 2012

Odp.
-pojedzie
-pojedzie 45km/h na pewno po prostej-powinien z 50 pojechać.
-48V mniejsze prądy-ja bym wybrał ten

Podstawą sa baterie we wszystkich konstrukcjach.Pomyśl najpierw nad nimi.To twe paliwo.

Jarek-LT - Wto 10 Lip, 2012

Panowie podłączę się pod temat aby nie zakładać podobnego.

Trochę szperałem po necie i znalazłem silniki ala '' ETEK '' o mocach które mi odpowiadają lecz o różnej budowie .

Jakie są przesłanki wyższości silników AC nad DC oprócz stałych wiadomych jak - zużywające się szczotki czy łożyska itd.

Nie ukrywam, że silniki DC są nieco tańsze jak i chyba kontrolery do nich i jakby nieco lżejsze przy podobnej mocy.

Silniki które przeglądam będą pracowały w lekkich konstrukcjach więc waga zestawu jest też priorytetem jak również zestaw ''paliwa'' do zasilania ma znaczenie.

Zbyszek Kopeć - Wto 10 Lip, 2012

Przecież wiadomo, że jest tylko wyższość silników DC nad AC.
Dobre ETEK i najlepsze ZBYKOPTEK są na moich stronach z dokładnymi pomiarami parametrów.

Anonymous - Wto 10 Lip, 2012

Nie wiem jak w autach, ale w rowerach preferuję silnik BLDC. Czyli odpowiednik AC.
Jarek-LT - Wto 10 Lip, 2012

A więc jednak wyższość AC nad DC nie jest taka oczywista ........

Być może silniki do rowerów /skuterów są bardziej przyjazdne w konstrukcji lecz jeśli chodzi o moce nieco większe rozbieżność zaczyna się od zastosowania- czyli co dla kogo jest priorytetem.
Ciężko znależć mi sensowny silnik do ev-bika o mocy 5 - 10kw w przyzwoitej wadze , cenie i oczywiście parametrach dlatego zwróciłem uwagę na ETEKI - 5KW -nominał , szczyt chyba 15kw w pracy jako DC. Można dostać je za 400$.

Może zna ktoś lepsze propozycje . ETEK tej mocy waży 11kg.

Szczygiel - Wto 10 Lip, 2012

Chłopaki z Extremebldc mają w ofercie różne takie podobne. Oglądajcie w zakładce - "zastosowania" jaka fajna maszyna wyszła Kamilowi Maneckiemu.
http://extremebldc.com.pl/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group