To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - mechanizmy automatyzujace zmianę biegów - doświadczenia
Anonymous - Sob 04 Sie, 2012 Temat postu: mechanizmy automatyzujace zmianę biegów - doświadczenia Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z mechanizmami -"przystawkami" do standardowych skrzyń które automatyzują zmianę biegów ?
(n.p. oplowski easytronic czy quickshift z reno )
nie muszę chyba dodawać że w elektryku szybszym niż typowo miejski będzie to w przyszlosci, a zasadniczo juz jest, nieodzowny element
rymi - Pon 06 Sie, 2012
Posiadam od 11 lat Corse z Easytronic - przymierzam się do przeróbki na elektryka [bo prawdopodobnie niedługo silnik będzie wymagał remontu generalnego {zaniedbania eksploatacyjne}].
Z tego co już się orientowałem to sama zmiana biegów odbywa się strikte mechanicznie [popychacze z płynem hamulcowym DOT4 użytym jako płyn hydrauliczny].
Anonymous - Pon 06 Sie, 2012
dzięki za odpowiedź
trochę mnie martwi ta hydraulika
prawdopodobnie oznacza to ze z tego konkretnie mechanizmu i jego siłowników ciężko i niecelowo będzie korzystać (dorabianie sterowania )
ale jakby Ci sie chcialo to sprawdż proszę jaki pobór mocy ma urządzenie
(może jakieś zdjęcia)
nie piszesz o awariach, czy to znaczy ze ich nie było ?
rymi - Pon 06 Sie, 2012
Wszystko jest zamknięte w osobnym układzie obok samej skrzyni - jest pompka płynu, siłownik i sterownik obok. Wg mnie sama skrzynia nie będzie żadnym problemem przy przerabianiu samego auta na elektryka, bo całość wykonywania zmiany biegów działa właśnie na prąd Zresztą wspomaganie układu kierowniczego też jest na prąd [tylko czy na to wszystko wystarczy energii z aku na dłużej niż 20km ].
Zresztą na serwisie aukcyjnym mozna kupić zestaw na przerobienie tej skrzyni Easytronic na sterowanie takie zwykłe czysto manualne. A także są zdjęcia sterownika i samej skrzyni.
Od jakiegoś pół roku mam czasami szarpnięcia przy ruszaniu z jedynki [mechanik twierdzi, że to sprzęgło, a nie skrzynia] i od jakiś 2 lat przy zmianie z 1 na 2 czasami nie zmienia biegu tylko trzeba kilka sekund poczekać na załączenie się biegu, ale zdarza się to raz na kilka dni i tylko przy dwójce więc nic z tym nie robię [podobno to awaria samego sterownika skrzyni].
Nie zmienia to faktu, że w necie już się duuuuużo naczytałem o awariach tych skrzyń
|
|
|