To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Potrzebuję Waszej pomocy w wyborze roweru elektrycznego...

Anonymous - Pią 21 Wrz, 2012

Prosze spojrzec na te parametry roweru z Allegro , co o tym Panowie sądzą ?
:


Parametry:
Rama: stalowa 16"
Koła:
26", obręcz: aluminiowa, wzmacniana
Widelec: amortyzowany
Kierownica: regulowana
Siodło: regulowane
Zasięg [km]: 30-50
Moc silnika [W] 250 (silnik bezszczotkowy)
Bateria: kwasowo-ołowiowa
Zasilanie [V/AH]: akumulator 24V/10
Napięcie: sieciowe
Rodzaj ładowarki [V]:
AC 230 (110)
Czas ładowania [h]: 8-10
Napęd: działa jako wspomaganie
Maksymalna prędkość [km/h] : 25
Hamulce [przód/tył]
v-brake / bębnowy
Przerzutki / biegi: Shimano / 6 biegów
Waga [kg]: 34
Wyposażenie: amortyzowane siodło, bagażnik, błotniki, oświetlenie

rower jest fabrycznie zapakowany, czyli ma zdemontowaną kierownicę, siodło, pedały i przedni błotnik. Elementy te należy złożyć samodzielnie.

dezmol - Pią 21 Wrz, 2012

A nie zastanawiałaś się nad konwersją jakiegoś roweru na elektryczny ? Bardzo dobre zestawy sprzedaje 7h7. Sam od niego kupiłem i jestem zadowolony.

http://allegro.pl/zestaw-...2636934213.html

Do tego ktoś ci akumulatorki doradzi jakieś i już masz rowerek.

tomasz_kombi - Pią 21 Wrz, 2012

Mam poważne wątpliwości odnośnie uczciwości sprzedawcy który pisze, że na baterii 10Ah przy silniku 250W/24V można przejechać 30-50km (koła 26").
W dodatku mowa o akumulatorze żelowym czyli jego rzeczywista pojemność jest niższa.
Jadąc z maksymalną (dopuszczalną przepisami) dla takiego roweru prędkością (25km/h) silnik będzie pobierał prąd bliski 10A (czyli 1C) co rozładuje akumulator chyba szybciej niż w godzinę. Dało by to "przy dobrych wiatrach" zasięg rzędu 25km.
Te 30km być może jest do osiągnięcia po zupełnie płaskiej i równej drodze, jadąc z niewielką i stałą prędkością. W 50km trudno mi uwierzyć. Chyba, że mowa o jeździe w trybie PAS czyli ze wspomaganiem pedałami.

Anonymous - Sob 22 Wrz, 2012

Hulajnoga 24V 250W jedzie z prędkością około 20 km/h i ma zasięg rzędu, góra 15 km. Przy akumulatorach żelowych 12Ah. I to wiem doświadczalnie. Nigdy nie uwierzę w zasięg 50 km przy tych samych parametrach.
Anonymous - Sob 22 Wrz, 2012

Bardzo dziekuje za odpowiedz i rozjasnienie sytuacji :)

Prosze jeszcze o chwile cierpliwości w stosunku do mojej osoby i problemu, ktory mnie gnębi i uprzejmie prosze , zerknijcie Panowie na te parametry :


Waga:32,5kg
Akumulator:36V/7Ah (ołowiowo-kwasowy)

Czas ładowania (w komplecie ładowarka):około 4-6godz.

Silnik:wysokoobrotowy, szczotkowy, 240W

Szybkość:do 25km/h

asięg na pełnym akumulatorze:około 15- 35 km

Warte zakupienia? Czy jednak muszę kombinowac wiekszą gotowke na taki rower?
Zewnętrzne wymiary roweru(mm):1880×600×1100
Rama:stalowa

Waga:33kg

Akumulator:bezobsługowy, 36V/10Ah (ołowiowo-kwasowy)

Czas ładowania ( ładowarka w komplecie):około 6-8godz.
Silnik:36V180W, wysokiej klasy, bezobsługowy, bardzo małe opory Szybkość:do 25km/h

Kolor:aluminium (srebrny)

Sposób wykorzystania napędu:“Power Assist”- wspomagający, silnik elektryczny pomaga rowerzyście w pedałowaniu.

Zasięg na pełnym akumulatorze:około 20- 60 km[/u]


.........a i pytanie z innej beczki :


Wczoraj uslyszalam od znajomej, że osoby z niepełnosprawnością mogą starać się o zwrot połowy kosztów za taki rower, czy to fakt czy mit?[/i]

Anonymous - Sob 22 Wrz, 2012

Wiem, że na wózki inwalidzkie są dopłaty, ale czy na zwykły rower ze wspomaganiem? Tego nie wiem. Trzeba by się dowiedzieć u źródła.
Tu masz fajny rowerek (znam je dokładnie) w okolicach Nowego Sącza. Nawet jeśli dołożysz 300 zł na nowe akumulatory to i tak się będzie opłacało. Ewentualne zardzewienia można doczyścić i trysnąć sprayem. Będzie jak nowy.

http://allegro.pl/rower-e...2646291758.html

Zbyszek Kopeć - Sob 22 Wrz, 2012

Ja mam przykre doświadczenia moich klientów z tymi niby niemieckimi rowerami. Na początek brak drobiazgu np. ładowarki, potem okazuje się, że akumulatory złomowe, dalej zazwyczaj w takim silnik już jest tylko na złom i nawet regulator jest walnięty. Czyli ludziska nieraz kupują kawałek roweru - rama, siodełko, rama - a i w tych elementach zdarzają się usterki.
Może ci Niemcy rzucają tymi rowerami z któregoś piętra i ich większe dzieci podłączają wszystko co się da pod sieć 230V.

Anonymous - Sob 22 Wrz, 2012

czy faktem jest , ze bateria do roweru E CODE 1000 kosztuje ok 150 zł?
czy pojeździ syn na tym rowerze? upiera sie wlasnie na tym e code lub http://allegro.pl/show_item.php?item=2649020233 , a takze na interbike 302....co tu wybrac, by troche posluzylo?

tomasz_kombi - Sob 22 Wrz, 2012

Wszystko wskazuje na to, że ten rower z linku (Trendy) jeździ tylko w trybie wspomagania czyli trzeba kręcić pedałami. Więc zapewne nie ma manetki i możliwości jazdy w trybie czysto elektrycznym. Przynajmniej tak wynika z opisu i podawanego zasięgu.
Anonymous - Sob 22 Wrz, 2012

rozumiem,

a ten wart pieniędzy ?

http://allegro.pl/rower-e...2583653321.html

czy lepiej interbike302?
http://www.a.interbike.co.../oferta?lang=pl

Zbyszek Kopeć - Sob 22 Wrz, 2012

Jednak chyba raczej INTERBIKE, póki wakacje (studenckie).
Zbyszek Kopeć - Sob 09 Lut, 2013

Fajny chyba rower:
http://moto.pl/Ekologia/1...r_idealny_.html
Dziwne, że nie mają zgodności z przepisami, a Niemcy są zazwyczaj zdyscyplinowani, a może u niech też są równi i równiejsi z "żelanym listem".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group