To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - przeróbka baterii - pomoc

wiciu_r - Czw 07 Mar, 2013

Czyli jak rozumiem spokojnie i bezpiecznie dla baterii mogę jechać tak długo, aż sterownik się rozłączy? Każde ładowanie będzie z balanserem.
r2d2 - Czw 07 Mar, 2013

wiciu_r napisał/a:
O czasowym rozpięciu pakietów 6s myślałem właśnie w kontekście jednoczesnego używania 2 ładowarek.
Faktycznie to może lepiej daj na wszelki wypadek ten odłącznik, bo możliwości jednoczesnego ładowania 2-ma B6-tkam nie wziąłem pod uwagę.
Jeśli masz dwie, a nie przypłynęły z chin w tym samym kontenerze to dobrze by było w nich sprawdzić dokładność wskazań układu pomiaru napięcia i ew. skalibrować żeby miały identyczne. Ustawienia fabryczne mają mniej lub bardziej 'trafione'

Pozdro.

Jariko - Czw 07 Mar, 2013

składam już 3 rowerek na litowcach z laptopów.. Do ładowania używam ładowarki 10 A z balanserem. Każdą baterię mam poskładaną z parzystej ilości cel i podzieloną na dwie połowy. Z uwagi że ładowarka jest tylko 6s a baterie mam 10s a teraz będzie 12s do ładowania łączę dwie połówki równolegle a do jazdy spinam szeregowo. Przełączanie i podłączanie mam zrobione na złączu DB 25. Do ładowania złącze spina równolegle wszystkie cele razem z przewodami do balansowania, a do jazdy wkładam klucz łączący baterię w szereg, Tu są fotki i schematy
https://plus.google.com/photos/100257574869199620465/albums/5374739693001568161

WojtekErnest - Nie 10 Mar, 2013

Jariko napisał/a:
...a do jazdy spinam szeregowo. Przełączanie i podłączanie mam zrobione na złączu DB 25.

I na tym zlączu nie masz problemu straty prądu , przy ruszaniu 10-15A a nawet przy jezdzie 7-9 A ? Używasz zestawów pakietów umieszczonych po obu stronach bagaznika . Jaką łaczną pojemność ma taki zestaw ?

Jariko - Nie 10 Mar, 2013

Do spinania baterii w czasie jazdy łączę równolegle po 4 piny i to bez problemu wystarcza. Przez dwa sezony i zimę katowałem silniczek 250W mocą dochodzącą do 600W i jedno co padło to koła zębate. Niestety nie do kupienia a dorabianie sobie odpuściłem. W składaku, który teraz buduję wstawiłem inne złącze, drukarkowe centronics. Ma więcej pinów i większe prądy. Wszystkie baterie jakie składałem miały około 15Ah. Po połączeniu równoległym pojemność się podwaja, ładuję prądem około 8A więc pełne naładowanie trochę trwa. Ale głównie to codziennie doładowuję po powrocie z pracy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group