To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Metodyka naprawy roweru elektrycznego.

Anonymous - Wto 06 Sie, 2013

Poszukaj w sklepach z łożyskami. Tylko zdejmij jedno na wzór.
Daj fotkę tego rozebranego silnika.
To nie jest takie coś z tego tematu? : http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1511

roger55 - Sob 05 Kwi, 2014
Temat postu: Batavus GP 6
Witam widze Kolego, ze masz spore doswiadczenie w naprawach rowerow elektrycznych. Czy podjalbys sie naprawy rowerka Batavus ze wspomaganiem typu ION. Rower zakupilem bez sterownika, dokupilem drgi na stronie ale niestety rower nie chce ruszyc
Dobraku - Sob 05 Kwi, 2014

Z tego co mi sie wydaje to tam jest wszystko pozabezpieczane elektronicznie. Tzn, że trzeba jeszcze użyć komputera i oprogramowania przy ewentualnych wymianach podzespołów. (tak mi się coś kojarzy)
MARCVS - Wto 17 Cze, 2014

zeeltom napisał/a:
Trafił mi się rower z takim sterownikiem:

Obrazek

Objaw: brak zmian wspomagania przy przełączaniu na pulpicie. Zawsze jedzie z maksymalnym wspomaganiem.
Po dłuższej zabawie okazało się, że taki sterownik wymaga czasem kalibracji.
Trzeba prztrzymać prawy przycisk podświetlania dłużej niż 6 sekund, pojawia się wtedy napis CAL i trzeba kawałek przejechać rowerem do zniknięcia tego napisu.
Potem wszystko działa prawidłowo ;)



Cześć
Mam problem ze swoim kontrolerem w Montego Ambition :(
Napęd załącza się na chwilę po wyłoczeniu i włączeniu kontrolera a po chwili włącza się kluczyk i napis ,, 3 error''
Próbowałem kalibrować i pomaga tylko tyle, że zaczyna działać licznik i nie wyskakuje ten error ale tylko czasami :(
Co to może być
Wiesz może?

Anonymous - Wto 17 Cze, 2014

Nie wiem. Spróbuj zapytać: http://www.montegofietsen.nl/montego_contact.asp
MARCVS - Pon 23 Cze, 2014

Znalazłem instrukcję obsługi czeskiego roweru który jest sprzedawany na rynku polskim.

Jest tam zastosowany identyczny zestaw napędowy jak w moim Montego Czyli TranzX PST z systemem ES504 i wyswietlaczem DP03

Leader Fox

Wg tej i innych instrukcji, 3 error(kod błędu 3), odpowiedzialnym za niedziałający napęd jest czujnik napięcia łańcucha.
Lub zwarcie tudzież brak przejścia w instalacji.
To drugie sprawdziłem ;)
Czujnik napięcia łańcucha na pewno nie ma zwarcia jednak nie znam zasady jego działania i nie potrafię w związku z tym zbadać czy jest dobry.
Może ktoś wie jak to cudo działa?
Ja szukałem na stronach www jednak nic nie udało mi się znaleźć :(
No i może ktoś wie jak sprawdzić czujnik napięcia łańcucha i czujnik pedałowania?
Jakie wartości powinny być wskazywane i na których pinach?
Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź

Anonymous - Śro 15 Paź, 2014

Trafił mi się rower REX (mój ulubiony model ;) )



Kupiłem go za 207 zł (kupi ktoś taniej?) :D Do tego przesyłka 30 zł ;)
Trochę pracy musiałem w niego włożyć, bo był bardzo pordzewiały, ale dało radę :) Oczywiście musiałem włożyć impulsator oszukujący układ PAS, by jechać na samej manetce.
Mam problem innej natury. Brak jest pojemnika na baterie. Na razie włożyłem je luzem w to koryto, ale potrzebuję przykrywki do ich przykrycia.



Może ktoś ma jakieś resztki z listew PCV? Interesuje mnie wymiar 60x110 mm. Mogę kupić, ale potrzebuję jakieś pół metra, a sprzedają po 2 metry. Może ktoś ma w spadku taki półmetrowy kawałek koryta?

Marcin M - Pon 14 Mar, 2016
Temat postu: mój ebike nie działa i nie wiem czemu
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013 Metodyka naprawy roweru elektrycznego. Mó rower wygląda bardzo podobnie, z tym że u mnie ładowanie jest na dole.
Po włorzeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu diodki palą się czyli bateria działa i dalej nic. Wskażnik bateri połączony z światłem nie działa, napęd również. Zaczęło się od tylniej lamki gdzieś robiło zwarcie i przestało świecić potem migacze. więz odciołem tylnią lamkę i zaizolowałem przewody. szystko działało. Odciołem dlatego bo po moich długich poszukiwaniach nie mogłem znaleźć odpowiedniej żaróweczki. przednia lampa działała i napęd również. Potem przednia lampa przestała świecić. Pomyślałe że diotka i założyłem inną lamkę. następnie napęd nagle przestawł działać i samoczynnie się wyłączał. pomyślałem że może czujnik pedałowania. wyczyściłem go i działał kilka dni. dioda przy czujniku nie paliła się ale silnik zaskakiwał. teraz nie zaskakuje wcale i nic nie działa. Rozkręciłem obudowę i wyjąłem kontroler.
Kontroler (sterownik) TDK-2W
- Wymiary: wysokość: 46mm, szerokość: 85mm, długość z mocowaniami: 153mm (bez mocowań: 130mm);
- Ogranicznik prędkości wspomagania do ok. 25 km/h przy obręczy 26 cali (opcjonalny wł/wył);
- Prędkość bez ogranicznika to ok. 35 km/h przy obręczy 26 cali;
- Czujnik systemu wspomagania pedałowania PAS;


wszystkie złączenie są jakby poklejone lub bardziej jakiś plastik bezbarwby był polany na wsztskich stykach. Sprawdzałem wszyskie po kolei i nic nie jest z zewnątz upalone lub pogięte wszystko wygląda dobrze .
Nie wiem co robić a nikt nie chce mi go wziąsć na serwis i zrobić. Co mam robić dalej?

Anonymous - Pon 14 Mar, 2016

Bezpiecznik i jego gniazdo sprawdziłeś? Bardzo często tam zanika napięcie.
Do jazdy potrzebne ci tylko zasilanie i manetka plus stacyjka, reszta może nie być podłączona. Chyba, że nie masz manetki a działa tylko na wspomaganiu PAS.
Podstawowy pomiar, to sprawdzenie, czy do kontrolera dochodzi zasilanie z akumulatorów i czy po włączeniu stacyjki na układzie PAS, zasilaniu manetki (o ile jest), lub na zasilaniu hallotronów silnika pojawia się 5V.
Mogę to naprawić, ale trochę masz do mnie daleko i wysyłka będzie trochę kosztować.

aupolpp - Czw 07 Kwi, 2016

Witam. 3 lata temu kupiłem rower elektryczny taki jak na pierwszym zdjęciu (code ebike). Wiadomo że chińczyk ale spisuje się nie najgorzej ;) Na początku pokonywałem nim dystans około 40 km jednak teraz odległość spadła do 10km. Zastanawiam się nad wymianą akumulatorów. Czy możesz mi jakiś polecić ? Obecnie mam 3 kwasowo-ołowiowe 12v 12ah. Przeglądałem oferty i są takie za 80 zł ale też za 200 (sztuka) tyle że żelowe. Czy mogę na takie wymienić i czy obecna ładowarka będzie odpowiednia ? Czy wymiana jest jakoś specjalnie skomplikowana dla laika ? Otworzę obudowę zrobię zdjęcie jak są połączone i powinno się udać chyba że ważna jest kolejność podłączania ? A może da się zastąpić po przeróbce obecny akumulator jakimś innym np. litowo-jonowym żeby jego masa była mniejsza ;) I ostatnia sprawa tak z ciekawości czy można gdzieś dokupić obudowę w której są zamknięte akumulatory ?
Anonymous - Czw 07 Kwi, 2016

Obudowę kupić ciężko. Możesz spokojnie wymienić własnym sumptem akumulatory żelowe, tylko musisz je podłączyć w identyczny sposób, jak były podłączone stare. Kolejność łączenia nie ma znaczenia. Byle nie zrobić zwarcia i nie pomylić biegunowości.
O tych za 80 zł zapomnij. Oba rodzaje, to akumulatory żelowe, z tym, że te najtańsze, to AGM, czyli zżelowana mata między płytami, a full żel, to cały akumulator zalany jest żelową "galaretą". Te ostatnie biją na głowę AGM. Jak cię stać, to kupuj pełne żele. Ładowarka pozostaje ta sama.
Dla li-jonów musisz kupić dedykowaną ładowarkę, bms i kombinować z całym pakietem celem dobrania identycznych ogniw, a i kontroler będzie miał inne napięcia odcięcia.
Szukaj TOYAMA żel, widziałem na allegro po 150 zł 12V 12Ah.

aupolpp - Czw 07 Kwi, 2016

Dzięki za info ale mam jeszcze pytanie :) Ceny aku 9ah i 10ah są niższe niż 12ah. Czy mógłbym takie wykorzystać i jak może się to odbić na wydajności ? A jeśli chodzi o Toyame to wg opisu zarówno NPG (technologia VRLA i żel) jak i NPG (technologia wykonania AGM Deep Cycle) są polecane do zasilania silników elektrycznych. Polecasz jednak żel, tak ?
Anonymous - Czw 07 Kwi, 2016

Mniejsza pojemność = taniej = mniejszy zasięg pojazdu.
Polecam pełny żel. Byle go nie przeładować, bo jak się zagazuje, to możesz go wyrzucić. Dlatego powinno się stosować dedykowane ładowarki.

Anonymous - Pią 08 Kwi, 2016

Trafiła mi się ciekawostka. Opiszę, może się komuś przyda.
Objaw: dziwne dźwięki silnika i kręci bardzo wolno. Warczy i piszczy.
Podejrzenie: hallotrony, lub fazy.
Zmierzone. Wychodzi, że są w porządku. Pada podejrzenie na kontroler.
Ale, na wszelki wypadek podłączam inny silnik i kręci prawidłowo, czyli kontroler dobry.
Podejrzenie: poluzowane magnesy, albo hallotrony.
Po rozebraniu silnika wykrywam malutki luz między stojanem a osią silnika. Klinuję i jest sztywno.
Składam silnik, podłączam i to samo.
Co jest? Przypadkiem stwierdziłem że dość mocno grzeją się kable fazowe i od hallotronów.
Dlaczego? W końcu przyszło mi do głowy zmierzenie omomierzem oporności między fazami i hallotronami. Bingo! Zwarcie między fazami a minusem (masą) zasilania hallotronów. Szukam przyczyny, podważam kabelki i w końcu poodginałem trochę cewki i przewody i zwarcie zniknęło. No to myślę: po bólu. Podłączam silnik i... to samo. Ale i dym z niego zasuwa :) Ki diabeł?
Nie chcę przedłużać opisu, ale przyczyną było zwarcie wewnętrzne którejś cewki. Warczy, charczy dymi. Albo przewijać, albo nowy silnik. Stanęło na tym, że klient kazał to wszystko wywalić i zrobić z tego zwykły rower, bo koszty naprawy będą zbliżone do ceny nowego rowerka :D

Anonymous - Czw 27 Paź, 2016

Następna naprawa. Trójkołowiec. Nie rusza, ma tylko wspomaganie i to nie działa. Mała próba i podejrzenie pada na silnik. Tester i wszystko jasne. Nie działa jeden hallotron. Wymiana i nadal źle. Test i okazuje się, że wymieniłem sprawny hallotron na drugi sprawny :D Znów rozbieranie i wymiana na nowy. OK. Działa. Teraz przeróbka ze wspomagania na manetkę. Mam pewien pomysł, ale opiszę to, jak sprawdzę, czy dobrze rozumuję ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group