To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd rolkowy, przyczepki pchające itp. - Rower na rolkę

Redaktor1966 - Nie 08 Mar, 2015

No to teraz będę tutaj podawał przykłady kompletnych zestawów (proszę mnie poprawić, jeśli przedstawię coś nieodpowiedniego):
http://www.radius.pl/1,1,Jednokierunkowe.php

Sprzęgła jednokierunkowe AGF i AGFN

Sprzęgło z rampą i rolkami wyposażone w łożyska kulkowe oraz bieżnię zewnętrzną z otworami gwintowanymi, do łączenia kołnierzowego.
Wolnobiegi AGF i AGFN posiadają własne łożyska dla wycentrowania bieżni wewnętrznej i zewnętrznej. Bieżnia zewnętrzna posiada gwintowane otwory w celu umożliwienia czołowego zamontowania szeregu standardowych kołnierzy, jak również może być adoptowana do zamontowania koła zębatego lub innego wyposażenia napędowego, odpowiedniego dla specjalnych zastosowań. Kombinacja ze standardowymi kołnierzami czołowymi lub sprzęgłami elastycznymi tworzy kompletną jednostkę z własnym smarowaniem i zapewnia łatwy montaż do urządzeń napędowych.

Typ AGFN posiada rowek wpustowy w bieżni zewnętrznej w celu przenoszenia momentu obrotowego i umożliwia łatwe podłączenie kół zębatych, kół łańcuchowych i kół pasowych.
Sprzęgła z bieżnią zewnętrzną posiadającą otwory przelotowe zamiast otworów gwintowanych są dostępne jako typy ALF i ALFN. W sprzęgłach tych zastosowane są uszczelki pierścieniowe w kształcie V dla zredukowania przeciągania momentu podczas wyprzedzania, jak również w celu zapewnienia wyższych prędkości wyprzedzania na bieżni zewnętrznej. W szczególności mogą być odpowiednie do indeksowania przy dużych prędkościach lub ciągłej pracy wyprzedzeniowej.

Rozwiert:
Od 12 mm/62 mm do 150 mm/400 mm

Moment:
Od 44 Nm do 56000 Nm




Połączenie sprzęgieł jednokierunkowych rolkowych serii AGF z szeregiem kołnierzy czołowych dostarcza szerokiego zakresu kompletnych sprzęgieł wyposażonych we własne łożyskowanie oraz integralny system smarowania. Kołnierze mogą być dołączane zgodnie z życzeniem, odpowiednie dla większości zastosowań. Najbardziej powszechne są poniżej wymienione kombinacje.

AGF-F1-F2:
jest najbardziej popularną kombinacją, umożliwiającą łatwy montaż koła pasowego, koła łańcuchowego lub koła zębatego na bieżni zewnętrznej. Kołnierz F2 umożliwia ponowne smarowanie.

AGF-F2-F7:
są zaprojektowane tak, aby umożliwić dołączanie sprzęgieł elastycznych lub przegubów uniwersalnych. Mogą być również używane z przyłączem kołnierzowym jako backstopy. W tej aplikacji zamiast płyty F2 może być zastosowany kołnierz F4.

AGFN-F5-F6:
umożliwiają łatwe dołączanie kół zębatych, kół łańcuchowych, kół pasowych i.t.d. do napędów przymusowych za pośrednictwem rowka wpustowego na bieżni zewnętrznej.

Rozwiert:
Od 12 mm/62 mm do 150 mm/400 mm

Moment:
Od 44 Nm do 56000 Nm

____________________
http://www.moj.com.pl/pl/...runkowe-sj.html
Sprzęgła jednokierunkowe SJ


Wielkość najmniejszego sprzęgła SJ 4
Liczba otworów 4
Maksymalny moment obrotowy TK max [Nm] 26
Maksymalna prędkość obrotowa nmax [obr./min.] 3800
Otwory standardowe [mm]16
Max. średnica otworów [mm] 16
Średnice zewnętrzne [mm] 67
Olej [cm3] 10
Masa [kg] 1,1

http://www.stromag.cz/pl/.../volnobezky.htm
Jednokierunkowe czynne sprzęgła o różnym wykonaniu elementów np. wałki,
specjalne segmenty itd. Wbudowane, do prostego montażu, poziome i pionowe ułożenie.
W wykonaniu z wbudowanymi łożyskami tocznymi lub bez.
Moment znam. 0,63 – 56 000 Nm.
Duże sprzęgła jednokierunkowe/hamulce wałkowe – wałkowe elementy z dźwignią momentową
dla momentów obrotowych, aż do 240 000 Nm. Szeroki asortyment oferowanych sprzęgieł
biegu jałowego i sprzęgieł jednokierunkowych.

__________________
http://www.radius-radpol.com.pl/?oferta=6

http://www.bibusmenos.pl/...unkowe-stieber/

http://www.hard-met.pl/pl...jednokierunkowe

http://jolube.com.pl/33-sprzeglo-jednokierunkowe

http://stieber.pl/sprzegla.stieber.vanax.php

http://www.technikanapedo..._wolnobiegi.php

http://www.archimedes.pl/...wolnobiegi.html

http://www.pawo-alu.pl/el...ednnokierunkowe

http://kespar.com.pl/inde...&show1=sprzegla

http://www.zerkopol.pl/sp...techniczny.html

http://www.technologie.com.pl/rexnord/rexnord4.php

http://www.cncland.pl/wol...jednokierunkowe

----------------------------------------------

Jak na razie chyba wszystkie będą za drogie, a większość jeszcze za duża.

I w tym przypadku wysłałem wszystkim propozycję współpracy/handlową.

No Panowie, ja się postarałem, a teraz Wasza kolej - trzeba z tego coś odpowiedniego wyłuskać i nam przedstawić.

Redaktor1966 - Pon 09 Mar, 2015

Otrzymałem maile od:
Zakład Maszyn i Łożysk Specjalnych Sp. z o.o.
ul. Mielczarskiego 43
25-709 Kielce
www.iskra-zmils.com.pl

"Proszę wysłać dane rolki."

Na to pytanie powinni odpowiedzieć praktycy, a ja na razie jestem tylko teoretykiem.
Na tym forum znalazłem to:
"Ja testowałem na rolkach 35mm (ok 16-18km/h), 55mm (podobno 30km/h ale akurat mój teren na tyle zamula ten silnik że jedzie ok 21km/h z tendencją malejącą) i ostatecznie wybór padł na 40mm (ok 20-23km/h ale nie zamula i utrzymuje prędkość) jeszcze jest opcja 45mm gdzie powinno jechać 25km/h."

Dodam, że przeciętna szerokość opony rowowej wynosi ok. 40 mm + rezerwa na boki po np. 5 mm na każda stronę, to razem będzie około 50 mm szerokości rolki.


I od: CENTRUM DYSTRYBUCJI NARZĘDZI I SILNIKÓW
www.magma.sklep.pl
"Jakie koszty współpracy?"

Dla wszystkich poza nami, nabywcami, powinny to być zyski.
Ja myślę, że jesteśmy wstanie zapłacić za zestaw 50-150 zł, a za coś ekstra 200 zł od sztuki. Co na to inni potencjalni nabywcy?

gienek333 - Pon 09 Mar, 2015

Rolka generuje duże straty uginając oponę, więc jak nie jest napędzana to trzeba ją odłączyć od opony, a nie dawać sprzęgło (ale to moje zdanie).
Redaktor1966 - Wto 10 Mar, 2015

Najlepiej stosować jedno i drugie, wtedy straty będą mniejsze, i będzie mniejsze zużycie opon i rolek.
Myślałem jeszcze o napędzie przez oba boki obręczy koła, ale nie wiem czy to rozwiązanie nadaje się choćby tylko do wspomagania, z uwagi na ślizganie się rolki (aczkolwiek hamulce w tym samym miejscu zatrzymują rower z pasażerem)?

Anonymous - Wto 10 Mar, 2015

Rolka, to bocznica w temacie napędów rowerów. Szkoda fatygi.
Redaktor1966 - Wto 10 Mar, 2015

Ale same, odpowiednie dla nas, sprzęgła by się nam przydały (każdy wykorzysta je zgodnie z swoimi możliwościami, w tym finansowymi, potrzebami).
JerzyZ - Śro 11 Mar, 2015

Wpisz do Googla: "Bikit"
Redaktor1966 - Śro 11 Mar, 2015

JerzyZ napisał/a:
Wpisz do Googla: "Bikit"


2009 r.: "Urządzenia BIKIT obecnie można nabyć sklepach wysyłkowych (cena: 399 USD + koszty wysyłki 50 USD; w przypadku zakupu do celów handlowych należy doliczyć cło i vat)."

Redaktor1966 - Śro 11 Mar, 2015

Jednak kupiłem:
HELIKOPTER RC RAPTOR TZ50 =ŁOŻYSKO JEDNOKIERUNKOWE 29,90 zł

Rozmiary:
- średnica kołnierza 41mm,
- długość całkowita 25 mm,
- średnica wewnętrzna 10 mm,
- średnica zewnętrzna węższej części (po przeciwnej stronie niż kołnierz) 22 mm,
- długość tej węższej części 13 mm,
- średnica zewnętrzna szerszej części (przy kołnierzu) 25 mm,
- za kołnierzem wystaje na 2 mm część szersza (22mm).

Wykonane z aluminium bądź z jego stopu.
Są 2 na przeciwległych końcach łożyska, a między nimi wałki.
Nic wewnątrz nie wystaje, nie ma żadnego wgłębienia/nie ma niczego wewnątrz, o co można by zaczepić, podeprzeć walec/ośkę...

Redaktor1966 - Śro 11 Mar, 2015

No dobra, niech Wam będzie - rezygnuję z napędu przez oponę (postraszyli i spokoju nie miałem).
Znalazłem w piwnicy przykrywę oraz dodatkowe, wkładane, dno z otworami - z gara do gotowania bielizny: średnica przykrywy (do tego miejsca, gdzie przechodzi ona w część rurowatą) wynosi 34 cm, a dna (analogicznie) 29 cm. Na to pasek z gumy.*
Mocowanie na tylne koło po lewej stronie.* Napęd przez rolkę (też są straty na uginanie rolki) z strzegłem jednokierunkowym. Z możliwością odsuwania silnika z rolką w czasie jazdy.
Tylko nie mówcie, że to też zły pomysł?

Tylko jak ją zamocować? Spawanie migomatem do piasty z nakładką podpierającą? Ale jakie będą skutki spawania dla piasty, jej elementów (pewnie trzeba będzie wszystko wymontować)?


*
Dla przypomnienia (jak będzie drogo, to we własnym zakresie):

http://www.polimery.zabi.pl/
Firma ZABI POLIMERY oferuję oblewanie i regenerację poliuretanem kół i rolek, oraz detali z metalu, żeliwa i aluminium. W ofercie znajdują się różne twardości poliuretanu.

Zależnie od rodzaju użytych surowców i środków modyfikujących otrzymuje się poliuretany o różnej twardości - mogę być miękkie, elastyczne lub twarde i sztywne. Uzyskują twardość od 35 do 95 stopni twardości Shore'a.

Właściwości poliuretanu:
-jest materiałem wytrzymałym na ścieranie, wpływ wody i czynników atmosferycznych;
-cechuje się zdolnością idealnego tłumienia drgań,
-wykazuje odporność na różne chemikalia, takie jak benzyna, kwas siarkowy, tłuszcze, rozpuszczalniki organiczne, itp.;
-w obecności tlenu i ozonu nie starzeje się ,
- na poliuretan nie wpływa promieniowanie świetlne (także UV), dzięki czemu wydłuża się żywotność wykorzystania wyrobów.
-posiada szeroki zakres odporności na wahania temperatury od -30° C do 80° C ,
-jest najczęściej stosowany jako powłoka zabezpieczająca stalowe elementy przed korozją oraz uszkodzeniami mechanicznymi.

Właściwości poliuretanów przewyższają kilkukrotnie parametry gumy. Poliuretan jest bardziej uniwersalny niż guma może być stosowany praktycznie wszędzie tam gdzie zastosowana jest guma. Zastosowanie poliuretanuw elementach zamiast gumy wydłuża ich trwałość kilkukrotnie.


http://www.ataszek.pl/art...-diamant-diagum
Diamant DIAGUM - płynna guma
łączenie metalu z gumą i materiami pochodnymi


Właściwości:
2 postaci płynna i pasta
bardzo dobra przyczepność
bardzo wysoka odporność chemiczna
bardzo wysoka odporność na drgania i uderzenia
wysoka odporność na ścieranie
w celu usztywnienia można stosować wzmocnienia z siatki metalowe (sztywnej lub elastycznej )

Produkt służący do naprawy gumy, odlewania uszczelek oraz wytwarzania elastycznych powłok ochronnych na innych materiałach. Posiada zdolność do samo wulkanizowania się na zimno i bez ciśnieniowo.

mmoto - Pią 03 Kwi, 2015

Jeżeli poliuretan to może warto rolkę zrobić jak w tym urządzeniu:


mmoto - Wto 12 Maj, 2015

Rolkowiec:

https://www.youtube.com/w...d&v=5We8eqUGya8




Piękne wykonanie - bateria w bidonie super.




https://www.indiegogo.com...ur-bicycle#home

Yin - Wto 12 Maj, 2015

Właśnie miałem wrzucić, byleś szybszy :)
http://www.wykop.pl/link/...kazdym-rowerze/

mmoto - Pią 04 Wrz, 2015

Rolki polipropylenowe ala Rubbee.
Wykonane za namową klienta - jeszcze nie sprawdzone.




Jariko - Pią 04 Wrz, 2015

nie przekonuje mnie ten łuk w rolce. Rolka powinna być płaska. Łuk daje różne średnice styku co gwarantuje poślizgi a to opory.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group