To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Analogowy licznik bezprzewodowy
bartusia - Pon 15 Kwi, 2013 Temat postu: Analogowy licznik bezprzewodowy Witam,
mam zamiar poczynić takie cudo jak analogowy licznik bezprzewodowy.
Niestety nie ma takich produktów na rynku oprócz konceptu redfish…
Wybrałem sobie taki licznik analogowy sterowany elektrycznie.
Licznik prędkości, po prawej status naładowania, po lewej włączona lampka… a kierunkowskazy… może kiedyś będą
I teraz jest pytanie. Czy da się wykorzystać istniejący licznik rowerowy bezprzewodowy do przesłania sygnału czyli wykorzystać tylko moduły nadajnik przy kole a z licznika podpiąć się gdzieś (?!) aby odczytać impulsy z koła. Czy to są zintegrowane układy? Może ktoś się bawił?
Czy jak rozkręcę taki licznik to będę miał szansę cokolwiek, gdziekolwiek zmierzyć?
B.
Anonymous - Pon 15 Kwi, 2013
To może już prościej zegarek z GPSem sobie sprawić w prezencie na gwiazdkę
Ale jeśli chodzi o bezprzewodowe bajery, to widziałem gdzieś na stronach Cyfroniki gotowe moduły do komunikacji radiowej (dostrajane laserowo częstotliwości pracy) i niewykluczone, że ze swojego sterownika BLDC sygnały radiowo będą wysyłane i wyświetlacz bezprzewodowo będzie zrobiony i ściągany jak coś ala panel w radio samochodowym.
Takie układy chcę wykorzystać jak w linku-pisali o nich też na elektrodzie i ktoś polecał, więc nie mam zamiaru wyważać otwartych drzwi i jak coś to się to zintegruje ze sterownikiem i jako alarm też może być jak ktoś będzie się chciał przejechać moim EV bez mojej wiedzy
Moduły transmisji radiowej
Jakiś pierwszy lepszy link-wystarczy przeglądnąć i coś powinno spasować...
Nostusek - Wto 16 Kwi, 2013
http://www.acewell-meter.com/
Tu masz masę liczników do EV w przeróżnych wersjach i wymiarach.
A jak mi przypomnisz się któregoś wieczoru to podeślę Ci całą broszurkę z licznikami do EV na maila z tej firmy.
JerzyZ - Wto 16 Kwi, 2013
Próbowałem używać licznik bezprzewodowy z Allegro, zresztą bardzo ładny. Działał tylko przy wyłączonym napędzie. Czyli prawdopodobnie transmisję zakłócały "szpilki" ze sterownika.
bartusia - Wto 16 Kwi, 2013
Panowie, ale ja nie chcę monitorować parametrów ani silnika elektrycznego ani sterownika.
Sygnał wejściowy ma pochodzić z koła przedniego, gdzie założony jest czujnik a na szprychach magnesik...
Tylko zamiast wyświetlacza z cyferkami chcę mieć ładny, duży, chromowany analogowy licznik i prędkościomierz
Do monitorowania parametrów aku, silnika mam już komputerek turnigy, ale schowany bo teraz po testach znam już pracę i możliwości zarówno silnika jak i aku.
Stąd pytanie o możliwość wykorzystania bezprzewodowego licznika z allegro za 30PLN (oczywiście jak się nie da to będę musiał sobie sam zrobić odbiornik/nadajnik, ale to w drugiej kolejności...) do transmisji "koło ->ustrojstwo przy kierownicy" w zakresie impulsów, przejąć jakoś, gdzieś te impulsy i posterować 5V wejście elektronicznego licznika analogowego, który mam. Na bateryjce działa pięknie...
Ale się rozpisałem, ale mam nadzieję wyjaśniłem o co mi chodzi
Anonymous - Wto 16 Kwi, 2013
A nie prościej po prostu kabelkiem? W bezprzewodowym trzeba mieć baterię w nadajniku, którą trzeba potem wymieniać.
bartusia - Wto 16 Kwi, 2013
zeeltom napisał/a: | A nie prościej po prostu kabelkiem? W bezprzewodowym trzeba mieć baterię w nadajniku, którą trzeba potem wymieniać. |
Pewnie, że prościej, nawet da się schować kabel w lagę widelca, ale…
Zawsze to fajniej coś zrobić i pokombinować Ja po prostu nie lubię kabli…
Może takie zboczenie, ale większość urządzeń, które mam komunikuje się bez kabli…
Poza tym szkoda nawiercać takie cudo no może bardzo podobne…
Anonymous - Wto 16 Kwi, 2013
bartusia napisał/a: | Panowie, ale ja nie chcę monitorować parametrów ani silnika elektrycznego ani sterownika.
Sygnał wejściowy ma pochodzić z koła przedniego, gdzie założony jest czujnik a na szprychach magnesik...
|
Nikt nie mówi o monitorowaniu wszystkich parametrów, tylko chodzi o taką sprawę, że jak masz BLDC z czujnikami Halla, to może prościej by było w okolicy sterownika przejściówkę zrobić i w niej czytać równolegle impulsy z Halli przesyłane do sterownika, dorzucić ten moduł radiowy-zasilić to wszystko kablami którymi sterownik i tak się zasila, a Twój piękny wypasiony licznik odbierałby sobie np co jeden obrót koła-czy jak tam zaprogramujesz przejściówkę-i wtedy nie potrzebujesz w ogóle jakiegoś czujnika z przodu
Ja przynajmniej w takim kierunku idę, a że sterownik BLDC też będę miał swój, to nie będę musiał przechwytywać Halli, ale idea podobna.
Zasilanie tylko tych analogowych zabawek i po temacie...
jerzyz napisał/a: | Czyli prawdopodobnie transmisję zakłócały "szpilki" ze sterownika. |
Jak to mozliwe? To na jakiej częstotliwości one działały? Te moduły transmisji radiowej z Cyfroniki (w praktyce jakiejś firmy z Włoch) w okolicy 400 MHz pracują, więc raczej chyba sterowniki nie powinny tego zakłucić... Tym bardziej jestem ciekawy jak się będą sprawować.
Anonymous - Wto 16 Kwi, 2013
Poczytaj teorię impulsów prostokątnych, trochę o harmonicznych i zakłóceniach powodowanych przez urządzenia cyfrowe, to zrozumiesz.
bartusia - Wto 16 Kwi, 2013
Niestety mam Crystalyte HT3525 bez Halla...
Anonymous - Śro 17 Kwi, 2013
No to może bardziej hardkorowo
Na elektrodzie widziałem projekt jak gość moduł GPSa czytał mikroprocesorem poprzez port szeregowy, więc masz teoretycznie też taką możliwość i w sumie GPS tak czy inaczej wypada mieć na wycieczkach więc może to jakieś obejście i mniej kabli i niepotrzebnych paskudnych czujników podpinanych w koło, gdybhy to zintegrować z tym co masz.
Jak chce się mieć coś wyjątkowego, to czasami trzeba wyjątkowo pokombinować, ale satysfakcja później jak nikt takiego czegoś nie ma, bo... tego nie produkują bo dział marketingu w Chinach uznał, że za mało na tym zarobią
Anonymous - Czw 18 Kwi, 2013
Tia... GPS, procesory... skądś to znam
Anonymous - Czw 18 Kwi, 2013
A kolega Tas na opornikach tuninguje tą chińską zabawkę do pokazywania jakiś parametrów jazdy?
Z tego co ostatnio tam zaglądałem, jakąś nową wersję softu udostępnił testerom, którzy za friko to mu testują
Może powinniśmy liczydeł dalej używać w swoich pojazdach EV?
tas - Czw 18 Kwi, 2013
Sesesese.... ja już mam 100% pewność
Anonymous - Pią 19 Kwi, 2013
No niestety, co niektórzy starzy bywalcy tego forum mało na temat tutaj piszą.
Niechby podali jakieś konkretną propozycję rozwiązania problemu, a nie szukali dziury w całym.
A wracając do temau.
bartusia napisał/a: | Niestety mam Crystalyte HT3525 bez Halla... |
W tym urządzeniu z wirnikiem też nie miałem halotronów, ale wystarczyło przykleić we wgłębienie wirnika (to chyba było wyważenie) mały lekki neodym jak na zdjęciu poniżej:
a do tego właśnie analogowy czujnik Halla na płytce zrobiony specjalnie pod ten wynalazek
I do żółtego kabelka podpinamy byle jakie 10bit ADC z mikrokontrolera (bo mamy na wyjściu napięcie proporcjonalne do pola magnetycznego i zerowe pole w okolicy połowy napięcia zasilania) i wykrywamy na nim zmiany pola magnetycznego jak magnes przechodzi pod czujnikiem (oczywiście ma znaczenie orientacja tego czujnika i przy takim zamocowaniu jak na tej płytce magnes biegunem S/N w stronę płytki prostopadle do jej powierzchni)..
Można tym czujnikiem mierzyć zarówno dodatnie/ujemne pola magnetyczne S/N.
Ten czujnik Halla to SS495A z TME i zasila się go bezpośrednio np. 5V (chyba do 10V ma w specyfikacji) bez żadnych oporników (rezystancja jest tam rzędu 1k, więc jego pobór prądu <10mA).
Wtedy nawet z odległości centymetra zmiany pola magnetycznego są widoczne i różnice nie w mV na jego wyjściu, a w dzięsiątych cześciach Volta i łatwe do zmierzenia w ADC mikrokontrolera.
Więc możliwości masz kilka.
Bo ostatecznie też można w tylnym kole przykleić neodyma (nie z przodu) z takim czujnikiem, podpiąć go bezpośrednio do mikroprocesora do ADC i do tego samego uP nadajnik radiowy np. ten z Cyfroniki co podałem namiary, bo umożliwia wysyłani epojedyńczych bitów i tylko enkodera/dekodera wymagają nadajniki.odbiorniki.
A czy Ci się już będzie chciało z tym pobawić to już zależy od Ciebie.
Mi się chce, bo czasami szkoda czasu na szukanie czegoś w sklepach, bo i tak się nie znajdzie żeby idelanie pasowało do czegoś niestandardowego i taniej zrobić to samemu jak się ma chwilę wolnego czasu wieczorem.
Pozdr.
|
|
|