To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Osprzęt roweru elektrycznego

jurekoli - Pią 26 Lip, 2013
Temat postu: Osprzęt roweru elektrycznego
Zakupiłem rower elektryczny z niekompletną instalacją. Ze sterownika wychodzą dwa gniazda Jedno dwużyłowe (czerwony iczarny) i drugie trzyżyłowe (czerwony czarny i zielony).Na zewnątrz na sterze jest tylko obejma z czterema diodami i nic więcej .Z silnika wychodzi pięć kabli .Dwa grubsze i trzy cienkie .Po podłączeniu manetki do gniazda trzyżyłowego silnik kręci i przyspiesza ale ma bardzo małą moc .Może ktoś spotkał się z takim sprzętem i podpowie mi od czego zacząć.Czy można ten silnik sterować czujnikiem obrotu suportu(pedelcem)i jeżeli tak to gdzie go podłączyć?.
tas - Pią 26 Lip, 2013

Załączenie zdjęć opisujących problem znacząco przyśpiesza pomoc :)
jurekoli - Pią 26 Lip, 2013

tas napisał/a:
Załączenie zdjęć opisujących problem znacząco przyśpiesza pomoc :)

Może nie do końca dokładnie opisałem problem.Chciałem się dopytać czy silnik w tym rowerze jest bezszczotkowy czy posiada szczotki?

Anonymous - Pią 26 Lip, 2013

Daj fotki, bo ja nic nie rozumiem z tego opisu :)
jurekoli - Sob 27 Lip, 2013

zeeltom napisał/a:
Daj fotki, bo ja nic nie rozumiem z tego opisu :)

OK.

buckowina - Sob 27 Lip, 2013

Może po prostu ten silnik nie jest w stanie dać z ciebie więcej mocy niż te 250w i dlatego wydaje Ci się, że jest słaby? Proponuje pomierzyć prądy płynące do sterownika i sprawdzić czy w szczycie dochodzą do 13A jeśli tak to po prostu ten silnik szybciej na obecnym sterowniku nie pojedzie.
jurekoli - Sob 27 Lip, 2013

buckowina napisał/a:
Może po prostu ten silnik nie jest w stanie dać z ciebie więcej mocy niż te 250w i dlatego wydaje Ci się, że jest słaby? Proponuje pomierzyć prądy płynące do sterownika i sprawdzić czy w szczycie dochodzą do 13A jeśli tak to po prostu ten silnik szybciej na obecnym sterowniku nie pojedzie.
Jeżdże już rowerkami z silnikiem 250W ale ten ma takie wspomaganie jakby miał 25W. Dlatego pytam może ktoś się spotkał z takim silnikiem co to jest za typ silnika i czy mam szukać przyczyny w silniku czy w sterowniku.
Anonymous - Nie 28 Lip, 2013

Nie mam pojęcia, co to jest. Wygląda mi na silnik DC, ale najlepiej byłoby silnik rozebrać i zobaczyć co jest podłączone do tych przewodów.
Adam Wysokiński - Nie 28 Lip, 2013

Jak dla mnie to jest silnik dc. Może zajrzysz do regulatora i akumulatora?
To chyba taki rower:
http://www.powerpac.de/Elektrofahrrad.htm

jurekoli - Nie 28 Lip, 2013

Adam Wysokiński napisał/a:
Jak dla mnie to jest silnik dc. Może zajrzysz do regulatora i akumulatora?
To chyba taki rower:
http://www.powerpac.de/Elektrofahrrad.htm

bardzo podobny tylko że na 24V

jurekoli - Nie 28 Lip, 2013

Pytałem że może ktoś miał styczność z takim rodzajem silnika bo rozbieranie silnika dla samej ciekawości to trochę sprawi mi kłopotu.
jurekoli - Śro 31 Lip, 2013

Wpadł mi do głowy taki pomysł, że silnikzapewne będzie szczotkowy a te trzy przewody cienkie to czrwony+ czarny- a żółty sterowanie i tym żółtym przez sterownik uruchamiane jest wspomaganie. Czy może ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem ?
Anonymous - Śro 31 Lip, 2013

Ja nie, ale jednak bym rozebrał ten silnik i go dokładnie obejrzał. Włączenie wspomagania, to raczej czujnik PASS i odpowiedni kontroler. Jak ma działać wspomaganie na jednym przewodzie?
jurekoli - Śro 31 Lip, 2013
Temat postu: osprzęt
zeeltom napisał/a:
Ja nie, ale jednak bym rozebrał ten silnik i go dokładnie obejrzał. Włączenie wspomagania, to raczej czujnik PASS i odpowiedni kontroler. Jak ma działać wspomaganie na jednym przewodzie?
Zapewne żle mnie zrozumiałeś .Przecież są jeszcze dwa grube przewody zasilające silnik(plik 1360) i sterownik jest sterowany impulsami z tego żółtego kabla (tak mi się wydaje).Jak zakupiłem ten rower to nic nie było na zewnątrz podłączone ani pass ani manetka ,na kierownicy była tylko konsola z czterema diodami w postaci obejmy i trzy się świeciły gdy rower stał a jak się rozpoczęło jazde to te trzy gasły a zapalała się czwarta.Czy wtedy było wspomaganie czy nie trudno mi powiedzieć ponieważ akumulatory są mizernie naładowane bo poprzedni właściciel ładował je ładowarką do żeli a ja też nie mam odpowiedniej ładowarki i nie mogę tego stanu narazie poprawić.
Anonymous - Czw 01 Sie, 2013

Dlatego bym rozebrał silnik, a nie zgadywał ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group