To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - zmiana koncepcji pytanie

r2d2 - Sob 10 Sie, 2013

Jak ma skośne uzębienie to może nie być aż tak głośno, kluczowe zeby wiertarka miała znacznie większą moc niż aktualny silnik, bo inaczej przekładnia szybko się zużyje.

Pozdro.

Nostusek - Sob 10 Sie, 2013

Wg mojego kalkulatora przekładni wychodzi następująco.

jeżeli z wyjścia swojej przekładni dasz moment obrotowy bezpośrednio na koło tak że obroty koła będą równe obrotom przekładni to przy kole 26 cali aby uzyskać 25 km/h będziesz potrzebował 200,9 obr/min. Na wejściu przekładni silnik będzie pracował 11 razy szybciej i musiałbyś zadać tam ok 2210 obr/min. Poczciwe silniki 250W mają 0,91 Nm momentu obrotowego - zatem moment na twoim kole wyniesie 10,01 Nm - nie za wiele - do tego musisz doliczyć straty w przekładni i drugą bardzo ważną sprawę - jeśli silnik będzie napędzać koło - jest ok... Ale spróbuj pchnąć ten rower na podłączonej przekładni jeśli nie zastosujesz wolnobiegu za przekładnią aby odsprzęgnąć koło gdy nie będziesz jechał na silniku. Druga sprawa - czy przekładnia Ci to wytrzyma ? ona jest liczona do pracy dorywczej - napewno ma łożyska ślizgowe które zaraz się poprzecierają i dostaną luzów.. Podbij do mnie na PW - podrzucę Ci fotki swojego rozwiązania które działa, nie jest bardzo głośne i przelatało kilka tysięcy km...

tomek701 - Sob 10 Sie, 2013

Mam zastosowany wolno bieg. z przekładni do wałka silnika jest łożysku maszynowe. drugi wałek to dwa ślizgowe ale bez problemu można dać tam maszynowe Zęby skośne, zobaczymy jak to będzie chodzić, ale pewnie jestem ciekaw twojego rozwiązania,
Nostusek - Sob 10 Sie, 2013

ja mam najprostsze rozwiązanie przekładni łańcuchowej: http://www.fotosik.pl/sho...9a6ef3767850d41

obecne na zdjęciu rozwiązanie jest z silnikiem 250w i napinaczem na łożysku ślizgowym.. Obecnie silnik jest nad ramą i ma 500w a napinacz jest z łożyskowanej rolki poliamidowej...

tomek701 - Pon 12 Sie, 2013

No pierwsze jazdy rewelacja zrobiłem napęd rolkowy rolka z przodu. Rolka ma być odnoszona podnoszenie jeszcze nie ukończone jak skończę zapodam fotki. ale i bez podnoszenia rolki jest fajnie mocno nie spowalnia. Jest super rewelacja :)
r2d2 - Pon 12 Sie, 2013

Jak się podejrzanie lekko jeździ to widocznie nie ma diody na wyjściu sterownika, gdyby była to różnica byłaby kolosalna (m/w jak ze dwie osoby by się jeszcze dosiadły na Twój rower ;) ).
Bez tej diody można łatwo uwalić sterownik, wystarczy się zapomnieć i puścić się z porządnej górki. Silnik zadziała wtedy jak nieobciążona prądnica i podskoczy napięcie, po przekroczeniu pewnych krytycznych wartości napięcie (które wygeneruje silnik) może ubić 'końcówkę mocy' w sterowniku.

Szkoda że nie da sie zapodać wolnobiegu do rolki, co prawda można by było wsadzić tam jakieś łożysko jednokierunkowe, ale obawiam sie że wciąż kosztują one wiecej niż silnik, sterownik i bateria razem wzięte. :sad:

Pozdro.

tomek701 - Pon 12 Sie, 2013

No jakoś leciutko aż nie wiem czy podnoszenie robić. Powiedz mi szybko jaką diodę dać może być jakąś zenerka ? A i jeszcze jedno pytanko kiedy w praktycznie akumulator jest rozładowany jak podczas jazdy spadnie napięcie do 22v jak to praktycznie jest dzięki za ostrzeżenie :)

Na pomysł z wolno biegiem nie wpadłem super pomysł, dzięki już zrobiłem. Na ośce silnika miałem dotoczony wałek z tekstolitu i zaklejony na di stal. Wałek stoczyłem tak żeby nałożyć na niego wolno bieg rowerowy potem włączając silnik za pomocą brzeszczota do metalu stoczyłem ten wałek nałożyłem na niego wolnobieg na żywicę. Zdjąłem z niego zębatki rowerowe. Końcówka wolno-biegu akurat ma 4cm na to nakleiłem na zywicę wąż gumowy zbrojony czekam teraz aż di-stal zwiąże i jazda dzięki za pomysł z wolno-biegiem.

Jak testy wyjdą dobrze to wkrótce fotki i relacja

tomek701 - Wto 13 Sie, 2013

Witam i jeszcze jedno pytanko. Czy gniazdo ładowania w sterowniku magma jest regulatorem to znaczy czy można podpiac pod nie zasilacz a sterownik automatycznie zakończy ładowanie i będzie regulował prąd ?
mmoto - Wto 13 Sie, 2013

Z niecierpliwością czekam na fotki,

ale gdzie z przodu zmieściłeś jescze rolkę w swojej poziomce, i dlaczego nie z tyłu?
Miałbyś problem chlapania z głowy,
ja mam rolkę z przodu i na deszcz taki błotnik:

tomek701 - Wto 13 Sie, 2013

Rolka jest w tradycyjnym rowerku na poziomce będzie na wiosnę
tomek701 - Wto 13 Sie, 2013

Tak to wygląda
A jak z moimi pytaniami może ktoś mie oswiecic :)

mmoto - Wto 13 Sie, 2013

Bardzo sprytne - wspawałeś coś jak zawias, będzie sztywne + opona slick rolka będzie w miarę sprawna.
Co do ładowania to chociaż mam kilka sterow. z magmy nie wierze że odcina prąd po naładowaniu, bo to ładowarki skuterowe się odłączają po naładowaniu.

tomek701 - Wto 13 Sie, 2013

A tak praktycznie jadę sobie i do jakiego napięcia może spaść akumulator 24v ? Kiedy jest rozładowany?
Anonymous - Wto 13 Sie, 2013

Jeśli żelowy, to 10,5V na sztukę, czyli 21V pod obciążeniem. Poniżej, to już ryzyko szybszego zużycia akumulatora.
tomek701 - Wto 13 Sie, 2013

Dzięki o to mi chodziło pod obciążeniem. Bo jak się odłączy obciążenie to napięcie się podnosi. Teraz woltomierz muszę sobie sprawić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group