To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - zębatka 11z i co dalej?

Anonymous - Wto 07 Sty, 2014

Poszukaj tematu o tylnej podwójnej zębatce z wolnobiegiem. Jedna do zębatka do pedałów, druga duża do silnika. Opisany jest sposób przedłużenia oryginalnego gwintu z gwintowanej tulejki suportu.
A ta zębatka z linku, to chyba nawet ma już mocowanie do nakręcania.

fazi - Wto 07 Sty, 2014

Dokładnie taki patent jak u kolegi Nostusek chciałbym zrobić, proszę o podpowiedź krok po kroku co mam i jak zrobić. Co muszę dokupić? posiadam silnik +zębatka 11 zębów, rower góral bez tarczy i sporo chęci :wink: . Chyba że ktoś z kolegów ma do sprzedania gotowca bez silnika :razz:
Nostusek - Śro 08 Sty, 2014

Już Ci mówię co musisz mieć...

Po pierwsze - piasta w kole z wyjściem na tarczę na 6 śrub, po drugie wytoczony adapter do zębatki oraz zębatkę 80z - druga sprawa - koła dla pojedyńczego przełożenia tak jak ja mam nie powinny być większe niż 20 cali - przy 26 calach silnik 250W sobie ledwo radzi (zajeździłem takie 2). Ja mam koła 26 cali i silnik 500W i mogę stwierdzić że to dopiero daje radę... Jak chcesz rysunki jak wykonać adapter zamiast tarczy hamulcowej - daj znać to podeślę na maila.. Wiem że zębatki 80z w postaci pełnego blatu cięzko dostać więc jeden wymiar trzeba by dostosować do swoich potrzeb i posiadanej zębatki...

fazi - Śro 08 Sty, 2014

trochę mnie zmartwiłes tym silnikim bo ja dysponuje max 350w. Jak by się dało dobrać przełozenie optymalne dla tego zestawu to by fajnie bylo może inna zebatka na silnik?
Nostusek - Śro 08 Sty, 2014

fazi napisał/a:
trochę mnie zmartwiłes tym silnikim bo ja dysponuje max 350w. Jak by się dało dobrać przełozenie optymalne dla tego zestawu to by fajnie bylo może inna zebatka na silnik?


Tak jak napisałem ja 250W zajeździłem 2 sztuki a przełożenie miałem 7,27 (11 zębów na silniku i 80 na kole). Żebyś nie spalił silnika to proponuję zrobić przekładnię 2-stopniową. Starcisz na prędkości maksymalnej (to przełożenie przy kołach 26 cali pozwala na osiągnięcie ok. 42 km/h) ale zyskasz na przyspieszeniu i nie będziesz męczyć silnika podczas rozruchu. Gdybyś zrobił sobie przełożenie z silnika na zebatkę np 60 zębów z tą zebatką spiął znów 11 zębów i z tej przekazał znów napęd na zebatkę 80 zębów to całkowite przełożenie w układzie da równo 12,72 co pozwoli na uzyskanie prędkości ok 25 km/h.

Silnik bez przekładni o mocy 350W ma pewnie ok 1,1 Nm na wale (250W ma 0,91Nm, 500W ma 1,91 Nm) co na kole po przekładni jak powyżej da prawie 14 Nm momentu obrotwego.

Z przełożeniem jednostopniowym (11:80) moment na kole wynosić będzie ok. 8 Nm

Mój rower ma jednostopniowe przełożenie (11:80) i z silnikiem 500W rusza ze mną z miejsca całkiem sprawnie (waga roweru i mnie to pewnie ze 150 kg).

Dla ułatwienia mogę podesłać kalkulator do liczenia przekładni w Excelu...

fazi - Śro 08 Sty, 2014

Dziękuję Nostusek, zabieram się również za ten projekt. Muszę najpierw zakupić odpowiednie koło, i zlecić pracę tokarzowi.
sannis - Śro 08 Sty, 2014

Jak już się bawicie z tokarzami itp. to nie lepiej przenieść napęd na korbę a nie na koło.
Coś tak jak tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=tVweIvS81rg
W jarocińskiej magmie mają zębatki z wolnobiegiem tylko nie mam pomysłu jak to osadzić na osi supportu.

toft - Czw 09 Sty, 2014

Osadza się na dwa sposoby. albo używasz korb do trialu które mają już gwint. Albo robisz taki patent na zwykłej korbie. Patent na zwykłej korbie może nawet jest o tyle lepszy, że łatwiej przesunąć utrybienie bardziej w kierunku pedała.
korba
Nawiasem mówiąc taka korbę oferuję w dziale Bazar;)

tomek701 - Czw 09 Sty, 2014

Potwierdzam to co mówi nostusek dla silnika 350W. odpowiednia przekładnia to 11 ząbków na silniku i 80 na kole koło max 20" ta konfiguracja pozwala komfortowo się poruszać nawet w pagórkowatym terenie prędkość około 30km.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group