To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Rower elektryczny za połowę ceny

Anonymous - Nie 01 Wrz, 2013
Temat postu: Rower elektryczny za połowę ceny
Witam Wszystkich!

Jestem nowym fanem rowerów elektrycznych mieszkającym od roku w Brukseli. Mam możliwość nabyć okazyjnie dla żony nowy holenderski rower firmy Montego (Elan Acera 7) - za połowę ceny (620 EUR zamiast 1169 na internecie lub 1349 EUR ceny katalogowej).

Rower jest, co prawda, oryginalnie zapakowany (w częściach), ale jest to model 2011 (produkcja części 2010!), a poza tym sprzedaje go osoba prywatna - Holender, który kupił 2 miesiace temu 2 sztuki dla swoich rodziców, ale ojciec po jazdach próbnych na egzemplarzu złożonym dla swojej żony nie przekonał się do elektryka i teraz syn 1 odsprzedaje (ten jeszcze nierozpakowany). Sam kupił go okazyjnie, bo po upadłości dystrybutora, ale upierał się przez telefon, że poniżej 700 EUR nie sprzeda; statecznie wytargowałem na 620 EUR i nie wiem czy jechać po niego.

Zanim poproszę o poradę, jego parametry:
- Kołą 28"
- Silnik BLDC 24V 180W (na silniku wybite 200W) (5-10 A nominalnie), z przekł. planetarną - w piaście tylnego koła
- bez manetki "gazu"
- Bateria Panasonica Li-Ion 24V - 11,25 Ah (270 Wh)
- Waga 23,5 + bateria 2,4 kg (całość 25,9 kg)
- V max: 24,7 km/h
- Zasięg: 45-70 km
- Podzespoły (rama Al, 7 przerzutek tylnych Shimano Acera, widelec Suntour SFCR 8, V-brakes Shimano x2 , korba Lasco, siedzenie amortyz. Selle Royal, pedały metalowe, podwójne obręcze kół JoyTech, opony CST Traveller City Clasic z paskiem fluoresc., AXA Defender, oświetlenie Smart-AXA, itd.)

Potrzeby:
- Osoba 60 kg, wiek 30+ (waga rowerzysty nie może przekroczyć 100 kg)
- Codzienne dojazdy do pracy: 8,5 km x2 (w pracy nie może brać prysznica, stąd pomysł wspomagania elektrykiem)
- Teren nieco urozmaicony (m.in. 2 średnie wzniesienia). Rower na max wzniesienia 15% (wg producenta)

Byłbym wdzięczny, gdybyście mi pomogli w 3 kwestiach:
1. Czy rower sprosta potrzebom żony (tylko 180W, choć 200W wybite na silniku)? (jeździła próbnie tą samą mocą i mówi, że nie widzi różnicy z 250W; trochę nie wierzę)
2. Czy warty jest tej ceny biorąc pod uwagę, że to model 2011 i nie ma gwarancji (upadłość dystrybutora, firma zajmuje się tylko produkcją)?
3. Czy fakt, że bateria była doładowywana co jakiś czas (co 4 miesiące, czasami co 2-3: jest dowód) świadczy, że jest na pewno OK, mimo, że jej data produkcji to koniec 2010 r.?

Z góry stokrotne dzięki za poradę!

Anonymous - Pon 02 Wrz, 2013

180W to bardzo mało, predkosc nie poraża a i manetki gazu nie ma wiec jest tylko asystent przy pedałowaniu... ja bym go za darmo nie brał...
mmoto - Pon 02 Wrz, 2013

Ja bym kupił różnica w cenie do nowego spora, a jest nowy.
60 kg dla roweru to mało i spokojnie będzie pomagał w pedałowaniu. Bateria Panasonic i dosyć duża pojemność to napewno plus.

Anonymous - Pon 02 Wrz, 2013
Temat postu: Re: Rower elektryczny za połowę ceny
damiancito napisał/a:

- V max: 24,7 km/h
- Zasięg: 45-70 km

Mój rower bez elektorniki kupiony kiedyś za... 500 PLN ma Vmax 24.9999999999999 km/h, a po dobrym śniadaniu, mam średnią na trasie 50km ponad 20km/h tam i z powrotem :D

Co do zasięgu to to jest chyba granica możliwości człowieka:
dystans 533 km z prędkością średnią 36km/h :cool:
1. Wyszehradzki Rajd Kolarski -- dzień pierwszy (TVP Info, 17.05.2013) 533 km w 15h

mmoto - Pon 02 Wrz, 2013

szalony napisał/a:
180W to bardzo mało, predkosc nie poraża a i manetki gazu nie ma wiec jest tylko asystent przy pedałowaniu... ja bym go za darmo nie brał...
Trochę przeginasz cena i tak spora ale sama bateria to pewnie z 1500 zł. Osprzęt super byle jaki rower nie elektryczny na takim osprzęcie kosztuje pewnie ponad 1000 zł.
Anonymous - Wto 03 Wrz, 2013

Zależy, czy rower ma służyć do szpanowania, bo ma bajerancki osprzęt, czy do przemieszczania się z punktu A do punktu B małym kosztem.
Ja mam tanie, chińskie rowery, bez żadnych wodotrysków i nie zamienił bym ich na "wypasione" szprychowce.
Ale to moje zdanie ;)

Anonymous - Wto 03 Wrz, 2013

Każdy z nas oczekuje czego innego od roweru wiec temat uważam za bezcelowy....
Anonymous - Wto 03 Wrz, 2013

Kolega, który zaczął temat, nie uważa go za bezcelowy. Tak mi się wydaje.
mmoto - Wto 03 Wrz, 2013

Mówiąc o osprzecie to przede wszystkim bateria jest super, cena mimo wszystko wysoka. Może zdjęcie by coś rozjaśniło :mrgreen:
Anonymous - Wto 03 Wrz, 2013

To jest to?

http://www.freewheeler.nl...o-elan-acera-7/

Anonymous - Śro 04 Wrz, 2013

Tak, to ten rower, tylko w kolorze białym. Dowiedziałem się jednak, że to silnik szczotkowy made in China (Xiongda), a nie BLDC. Bezszczotkowe montowano w nim od 2012.
Anonymous - Czw 05 Wrz, 2013

To sobie spokojnie odpuść ten rower.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group