To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER
Eryk1000 - Nie 02 Lis, 2014
Według powyższej teorii Tesla model Sport 85 to nie jest dobry samochód EV bo zużywa prądu za więcej niż 3zł http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S Po zaokrągleniu około 17kWh/100km, a zdawać by się mogło że Tesla przoduje w produkcji pojazdów EV. Co do darmowej energii z paneli wszystko fajnie ok ale to kolejna inwestycja i to nie mała, a żeby taką teslę załadować czyli 85kWh to wow trzeba mieć spore pole paneli. Kiedy to się wróci lub zrówna ? Nie ma co nas porównywać do zachodu, nas Polaków w obecnej chwili na to nie stać, jesteśmy chińczykami dla europy. Jedynie możemy sobie coś hobbystycznie zbudować nie patrząc na koszty, dla własnej satysfakcji. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, zwłaszcza w aucie które ma zużywać te 3zł na 100km. Co będzie zimą w naszej strefie klimatycznej przy -20 stopniach ile trzeba zużyć kWh żeby w miarę ogrzać wnętrze pojazdu? myślę że grzałka minimum 2-3kW.
WojtekErnest - Pon 03 Lis, 2014
Przelom w samochodach EV będzie wtedy gdy na masową skale będą produkowane 'maluchy' ktorymi znaczaca ilość osob bedzie się poruszala po miastach, , parkowala w strefach zabronionych dla spalinowcow itp. Duże samochody, przejazdy po kraju jeszcze dlugo będą zdomimowane przez tradycyjny napęd. A panele tylko wspomaganie ładowania elektroniki pokladowej.
Zbyszek Kopeć - Pon 03 Lis, 2014
Tak poza tematem chyba troszkę.
Po co ładować auto całe 85kWh, skoro dobre auto EV bierze ok. 10kWh (cięższe trochę więcej) a 95% obywateli Europy jadą zazwyczaj samochodem maksymalnie 65km dziennie i to przez cały rok (głównie tak jeżdżą spalinowymi, na EV też). I tu fotowoltaika w Polsce też ma rację bytu, jeśli zdaje egzamin w zimnych krajach.
Słońce nawet potrafi rozgrzać kamienie do sauny parowej stosowanej w zimnym kraju.
Nostusek - Pon 03 Lis, 2014
Zbyszku - mam propozycje - zacznij kandydować do rządu, wybiorą Cię, wdrożysz co uważasz za stosowne, uregulujesz normy prawne, wytrzebisz każde lobby .... By przyszłość elektrycznych pojazdów nigdy nie zginęła... I Panowie wielka prośba - stwórzcie sobie wątek o tym co tu piszecie a ja Wam przetransferuję posty bo Zeeltomowi dodaliście 2 strony offtopu...
Zbyszek Kopeć - Pon 03 Lis, 2014
Dodam.
Do wytworzenia jednego litra benzyny lub jednego litra oleju napędowego potrzeba 2kWh prądu (zgodnie ze sprawozdaniami rafinerii) i to oprócz energii innych jak na transport paliw itp..
2kWh razy 5 litrów daje 10kwH, to na takiej energii przejadę 100km autem EV, a są spalinowce palące dużo więcej.
Te 10kWh można uzyskać z fotowoltaiki na daszku nad swoim parkingiem, a ewentualna konieczność doładowania może nastąpić:
http://www.treehugger.com...owered-car.html
Zbyszek Kopeć - Pon 03 Lis, 2014
Jeżdżą Rosjanie bogaci to i nam się opłaci:
http://lexus-rx.ru/solaris-2/
Też to jest ciekawe:
http://astanafans.com/sun...elosipedax.html
Eryk1000 - Pon 03 Lis, 2014
Jak już brniemy w te skrajności to jak przeskoczy pan Zbyszek taki pojazd www.auto-motor-i-sport.pl...o-EOLAB,18013,1 en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car jezdzi sie taniej niż EV!
Zbyszek Kopeć - Pon 03 Lis, 2014
Przecież moje auta EV zużywają tylko ok. prawie 2,50zł/100km, bo teraz mam inną taryfę.
Aten pojazd oprócz energii elektrycznej spala okropne paliwo, na wytworzenie którego potrzebuje więcej jeszcze prądu niż ............
Czyli złe porównanie hybrydy.
EV to jest EV.
A rower z panelami słonecznymi to coś nowoczesnego.
Anonymous - Pon 03 Lis, 2014
Zwykły rower nie pojedzie na samych panelach. Panele mogą, co najwyżej doładować akumulatory pokładowe. Do jazdy na samych panelach potrzeba dużych paneli i zwykły rower temu nie podoła. Można dorzucić przyczepkę z panelami, ale to już nie będzie typowy rower.
Ciekawe, jak ten panel naładuje cokolwiek rozsądnym prądem, gdy słońce będzie mu świeciło w plecy?
Czasami trzeba trochę pomyśleć, jeśli się coś buduje.
Przy okazji, poszukuję jakich uszkodzonych skuterków, hulajnóg elektrycznych na kołach 12 cali. Potrzebne mi są 3 koła aluminiowe (bez szprych, przynajmniej jedno tylne z zębatkami i hamulcem) i jedna rama do budowy miniaturowej wersji pojazdu słonecznego. Resztę już mam.
Coś w tym stylu:
MARCIN - Pon 03 Lis, 2014
Sorry, dorzucę dwa słowa.
Otóż wszystkie problemy pojazdów z silnikami elektrycznymi biorą się z małej sprawności ogniw słonecznych, dużej masy i objętości akumulatorów i ceny jednych i drugich. Poszperajcie sobie jak dawno temu został wynaleziony akumulator i silnik elektryczny. Jakimś cudem rozwinął się napęd spalinowy, a elektryczny - pomimo niezaprzeczalnych zalet - prawie stoi w miejscu. Przypadek?
Kwestia leży w rękach producentów - wystarczy wyprodukować ogniwa słoneczne o sprawności 50% i po kłopocie. Obecnie dostajemy szmelc o sprawności 10-14% i to wg sprzedawców - nie wiadomo, ile tak na prawdę. Tylko nie mówcie, że termodynamika nie pozwala, bo po to powinni być naukowcy, aby rozwiązywać najbardziej palące problemy ludzkości. Natomiast obecnie jest tak, że pobierają państwowa pensyjkę, sponsorują ich też koncerny, a oni owszem, robią badania i nawet coś patentują, ale tylko po to, aby mieć dorobek naukowy. Sami przyznają, że nikt tego patentu od nich nie kupi.
Nikogo nie interesuje kwestia czystości powietrza, jedynie kasa się liczy. W innym przypadku już dawno jeździlibyśmy pojazdami elektrycznymi
Zbyszek Kopeć - Pon 03 Lis, 2014
Toż spalinowe się nic nie zmieniają od ponad 100 lat, tylko są małe dodatki jak sterowanie komputerem, w który każdy haker narobi bałaganu albo zwykły impuls elektromagnetyczny.
A napęd elektryczny jest coraz nowocześniejszy i lepszy oraz coraz mniejszy i lżejszy.
Spalinowy nie ma prawie żadnej sprawności, nawet wyprodukowanie sześciu litrów benzyny pochłania ok. 12kWh energii, a na tej energii jadę średnio 120km na EV.
A założenie panela z fotoogniwami do roweru EV daje radość i jeździ się na darmowej energii - zimą trochę z akumulatora wcześniej podładowanego z panela, a potem znowu na darmowej energii z tegoż panela, a jak zajdzie słoneczko, to wystarczy troszkę poczekać, albo sobie popedałować. - "Pikne"
Anonymous - Pon 03 Lis, 2014
Uważasz, że EMP nie zrobi krzywdy sterownikowi do silnika elektrycznego?
fineasz - Wto 04 Lis, 2014
MARCIN napisał/a: | Sorry, dorzucę dwa słowa.
Otóż wszystkie problemy pojazdów z silnikami elektrycznymi biorą się z małej sprawności ogniw słonecznych, dużej masy i objętości akumulatorów i ceny jednych i drugich. Poszperajcie sobie jak dawno temu został wynaleziony akumulator i silnik elektryczny. Jakimś cudem rozwinął się napęd spalinowy, a elektryczny - pomimo niezaprzeczalnych zalet - prawie stoi w miejscu. Przypadek?
Kwestia leży w rękach producentów - wystarczy wyprodukować ogniwa słoneczne o sprawności 50% i po kłopocie. Obecnie dostajemy szmelc o sprawności 10-14% i to wg sprzedawców - nie wiadomo, ile tak na prawdę. Tylko nie mówcie, że termodynamika nie pozwala, bo po to powinni być naukowcy, aby rozwiązywać najbardziej palące problemy ludzkości. Natomiast obecnie jest tak, że pobierają państwowa pensyjkę, sponsorują ich też koncerny, a oni owszem, robią badania i nawet coś patentują, ale tylko po to, aby mieć dorobek naukowy. Sami przyznają, że nikt tego patentu od nich nie kupi.
Nikogo nie interesuje kwestia czystości powietrza, jedynie kasa się liczy. W innym przypadku już dawno jeździlibyśmy pojazdami elektrycznymi |
Co do sprawności ogniw, to te nowej generacji dadzą radę 20% sprawności wyciagnac, ale to i tak niewiele.
gienek333 - Wto 04 Lis, 2014
Sprawność roślin energetycznych to pojedyncze procenty (jeżeli się nie mylę to coś ok 1,5)
mmoto - Wto 02 Gru, 2014
Na Solar Power można zbić majątek!
Tłumaczenie gogle:
Zapomnij moc pedałów! Ten Funtów 80.000 rower elektryczny wyposażony w panele słoneczne jest zasilany wyłącznie przez SUN
• Maxun One oferuje panele słoneczne z przodu i tyłu, siodło
• Mierzą one 1.6ft (0,5 m) i naładować rower jako jego jest jeździł
• Rower elektryczny przemieszcza się 14 mil na godzinę (22 kilometrów na godzinę), bez konieczności stosowania baterii
• Teoretycznie oznacza to, że nigdy nie zabraknie energii i pan van Dalen twierdzi, że taktowany ponad 1000 mil (1609 km) w ciągu ostatnich trzech miesięcy
• Tylko 50 z rowerami będą budowane i sprzedawane na 80.000 funtów (126.000 dolarów)
http://www.dailymail.co.u...l#ixzz3KLlVTDRG
|
|
|