To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS a bezpiecznik?
Eryk1000 - Czw 06 Lut, 2014 Temat postu: BMS a bezpiecznik? Witam
Mam takiego BMS-a http://www.batterysupport...-bms-p-276.html i zastanawiam się czy dołożyć przed niego bezpiecznik, wiadomo różnie bywa? Jeżeli bym instalował bezpiecznik to na minusie, bo mosfety odcinają minus, niestety w opisie wyraźnie pisze że przy podpinaniu BMS najpier podpiąć pola P- i B- a następnie wtyczkę balancera do ogniw w przeciwnym razie się zjara, tak więc jest problem, może ktoś to przerabiał? Ewentualnie olać bezpiecznik i dopiero założyć go za wyjściem z BMS.
tas - Czw 06 Lut, 2014
W sprawie bezpiecznika - rozważny i przewidujący konstruktor zawsze go daje, więc pytanie o sens montażu nie ma sensu. Pytanie tylko gdzie
Miałem w ręku kilka BMSów i w opisie montażu nie było wzmianki, że kolejność podłączania złącz ma aż tak duże znaczenie, że grozi zjaraniem
Eryk1000 - Pią 07 Lut, 2014
Bezpiecznik wypadało by dać zaraz za źródłem czyli zaraz za wyjściem z baterii czyli przed bms, ten bms to chinśki patent, elektronika nie jest mi obca i też dziwi mnie fakt że ma to iść z dymem w przypadku podpięcia w innej kolejności, niestety nie mam schematu tego bmsa a analizować wszystkich ścieżek i połączeń też nie bardzo mi się uśmiecha dlatego może ktoś się z tym zmierzył i coś doradzi, w ostateczności nie będę ryzykował i bezpiecznik powędruje na przewód plusowy za bms.
Adam Wysokiński - Pią 07 Lut, 2014
Osobiście uważam, że bezpiecznik powinien być. Ja daję po bmsie bo nie ma to znaczenia. Tam w środku są jedynie szeregowo tranzystory. Nie ma zasadzie żadnych elementów mogących powodować zwarcie. Jeśli coś sie stanie z elektroniką to odparują ścieżki lub drobne elementy ale prądy nie będą takie żeby przepalić bezpiecznik. Na pewno nie taki co wytrzyma prąd obciążenia. Bms sam odetnie napięcie (odłączy akumulator) przy zwarciu ale bezpiecznik powinien być bo elektronika może nie zadziałać a warto uniknąć pożaru.
Eryk1000 - Pią 07 Lut, 2014
Bezpiecznik dałem na przewodzie plusowym, czyli jest za układem BMS, nie ryzykuje i postępuje zgodnie z opisem od producenta, co do tranzystorów w BMS, to są bardzo mocne FDP032N08, w niejednym sterowniku są gorsze. Tak więc zanim się spalą to na pewno jeszcze coś innego zdarzy się upiec Tutaj taki mały wgląd na moją skrzynkę sterowniczą, trochę ściągnięte od kolegi tas, tej obudowie nie mogłem się oprzeć i zrobiłem podobną tylko żywicą epoksydową, nie śmierdzi. Dzisiaj dobiegł też końca upgrade chińskiego sterownika, czyli wymiana przewodów i zmiana tranzystorów na lepsze, myślę że sterownik będzie nieśmiertelny. Bezpiecznik to C40 FAEL, przeszedł pomyślnie testy zwarciowe i działa na DC. Coraz mniej miejsca się robi w skrzynce ale powinno się wszystko zmieścić.
tas - Pią 07 Lut, 2014
Elegancka skrzyneczka i ładnie się wszystko zmieściło
Eryk1000 - Pią 07 Lut, 2014
Mogła by być większa tzn szersza ale to może latem, ta musi wystarczyć, w sumie zmieściła 160 ogniw Liion 18650 Jak to poskładam i założę na e-bike to może jakiś mini zlot ? Żywiec powinien być w moim zasięgu z tą skrzyneczką.
tas - Pią 07 Lut, 2014
No ba
Adam Wysokiński - Pią 07 Lut, 2014
Co to za bms?
Eryk1000 - Pią 07 Lut, 2014
Link do BMSa jest na samej górze. Szczytowo do 60A. Chiński patent
tomson - Nie 23 Lut, 2014
Co do kolejności połączeń przewodów do układu BMS to się spotkałem ze najpierw to B- do układu BMS a potem wtyczki do balansowania ogniw i też z zachowaniem kolejności jak była większa ilość wtyczek to zaczynaliśmy od wtyczki do ogniw bliższych potencjałowi ujemnemu baterii.Przy odpinaniu złączek zaczynało się od złączki o najwyższym potencjale.Wpięcie złączek bez podłączenia B- do układu BMS powodowało uszkodzenie BMSa
|
|
|