To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Mid drive - problem z manetką.

Yin - Wto 25 Lut, 2014
Temat postu: Mid drive - problem z manetką.
Witam wszystkich przy okazji pierwszego posta :)


Mam nietypowy problem z manetką: http://allegro.pl/show_item.php?item=3833718018
Kiedy zwieram stacyjkę silnik zaczyna pracować na wolnych obrotach pomimo że manetka jest w pozycji zerowej. Reakcja na manetkę jest prawidłowa tzn obroty się zwiększają wraz z obrotem manetki. Zastanawiam się czy coś źle podpoiłem, czy mam jakaś trefną manetkę? Zrobiłem włącznik chwilowy i podpoiłem go do stacyjki co chwilowo rozwiązuje problem. Za trefna manetką przemawia też to że w testach rozpędzałem się do 20-25 km/h na samym silniku (MY1016Z3 350w 24w na pakiecie 33v 10ah - 4x tuningy HC 14.8v ) a przy pedałowaniu silnik jakby chwilowo przestawał wspomagać. Pomierzyłem napięcia na kablach manetki przy stacyjce: 0.0v na starcie, 3.2v po włączeniu przełącznika chwilowego ( wolne obroty silnika ), 1.6v przy odkręceniu manetki na max. Przy okazji odłączyłem środkowy kabel manetki który chyba reguluje obroty bo bez niego po przytrzymaniu przełącznika chwilowego silnik zaczął się kręcić na max ( i do tego na oko jakieś 30% szybciej niż na max odkręconej manetce).
Pytanie - czy da się tą manetkę jakoś wyregulować (nie wiem czy jest rozbieralna - wygląda na to że jest łączona na zatrzaski) czy muszę ją wymienić na inną?

http://www.fotosik.pl/pok...c2d758c6ad.html
http://www.fotosik.pl/pok...48e67cd88c.html
http://www.fotosik.pl/pok...3081eecee9.html
http://www.fotosik.pl/pok...c255cf43f0.html
http://www.fotosik.pl/pok...087ec865ea.html
http://www.fotosik.pl/pok...a0def095e1.html
http://www.fotosik.pl/pok...6b87df7f5e.html
http://www.fotosik.pl/pok...4d16b0373c.html

Anonymous - Wto 25 Lut, 2014

Coś źle podłączyłeś. Powinno być poniżej 1V przy min. i nieco ponad 4V na max. Sprawdź połączenia przewodów.
Yin - Wto 25 Lut, 2014

Podłączałem kolorami - czerwony przewód manetki do czerwonego sterownika, czarny do czarnego etc. Właśnie sprawdziłem pozostałem możliwe kombinacje - na żadnej silnik nie reaguje na manetkę więc pierwotne podłączenie chyba jednak jest właściwe.
Anonymous - Wto 25 Lut, 2014

Sprawdź przy różnych położeniach włącznika. Jak nie pomoże, to spróbuj to rozebrać i zerknąć na kolory przewodów podłączonych do hallotronu manetki. Kolory w przewodach nie zawsze odpowiadają kolorom w sterowniku. Zazwyczaj czerwony to plus a czarny to minus 5V. Sygnałowy to nieraz biały, zielony, albo niebieski. Normy nie ma.
toft - Wto 25 Lut, 2014

Neejako pilotuję ten temat i wydaje mi się że kolega Yin podłączył kabelkologię odpowiednio. Oczywiście jest ryzyko że się mylę, alee... Chyba nie. Skoro działa przy pewnym podłączeniu (plus i minus są okej a kabel trzeci pozostaje jeden). To być może problem jest innej natury niż podłączenie? Dla mnie kable są okej. Błąd może tkwić w sterowniku lub w manetce. Sterownik chwilowo bym wykluczył ponieważ u mnie działał okej (yk40). No ale to takie tylko założenie. Czy są jakieś sposoby konfiguracji, optymalizacji czujnika w manetce? Przyznam że na jakieś 4 manetki które miałem zdarzały się i owszem konstrukcje toporne jednak sam czujnik działał OK.
Adam Wysokiński - Wto 25 Lut, 2014

Kilka manetek co próbowałem mają różną czułość. W jednej martwy ruch był spory a w innych działa od trącenia. Może się magnes przesunął albo hallotron wypadł za swojego miejsca i za blisko jest magnesu. Nie można podstawić innej manetki?
Yin - Wto 25 Lut, 2014

Adam Wysokiński napisał/a:
Nie można podstawić innej manetki?

Można, Toft dogadamy się co do Twojej wolnej? :)

toft - Śro 26 Lut, 2014

Okej odpisze po 16


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group