To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Dual drive czy jakoś tam
tomek701 - Pią 28 Lut, 2014 Temat postu: Dual drive czy jakoś tam Witam postanowiłem tu zaprezentować mój kolejny wynalazek jest nim dual drive. Bardzo prosty do wykonania musimy dysponować zębatką z wolno-biegiem magma wolno-bieg schimano na 7 zębatek stare koło pod wolno-bieg z stalową piastą
Patent doskonały do koła 20" na wolno-bieg magmy z zębatką 80 zębów. właściwie to niewiele jest pracy przy wykonaniu tego cudeńka.
Z wolno-biegu schimano odcinamy dwie ostatnie największe zębatki i trzy milimetry skracamy wystającą rurkę z gwintem , następnie z piasty starego koła obcinamy szlifierką kontową gwint pod wolno-bieg, potem łączymy za pomocą tegoż nagwintowanego kawałka oba wolno-biegi tym sposobem mamy dwa niezależne napędy na jednym zwykłym kole, i w drogę .. na zdjęciach nie ma dużej zębatki ale myślę że wszystko jest zrozumiałe.
Ważne rurka z piasty do złączenia dwóch wolno-biegów musi być stalowa nie aluminiowa
http://static.pokazywarka....jpg?1393612616
Adam Wysokiński - Pią 28 Lut, 2014
Czyli jakby przedłużony gwint co mieści dwa wolnobiegi. Spoko patent, może tylko wystąpić bicie tego zewnętrznego większe niż normalnie.
gienek333 - Pią 28 Lut, 2014
Może obcięcie tokarką zmniejszy bicie, ale pomysł mi się podoba, jestem zwolennikiem prostych i tanich rozwiązań.
Nostusek - Pią 28 Lut, 2014
Ot mądrego posłuchać - że ja na to wczesniej nie wpadłem.
tomek701 - Pią 28 Lut, 2014
Nie ma żadnego bicia to znaczy jak wolno-bieg ma luz to luz jest taki sam natomiast wolno-biegi z magmy mają trochę bicia. długość całego mid driva wychodzi prawie taka sama jak zwykłego wolno-biegu. Obcinać trzeba delikatnie w imadle za pomocą kontówki robi się wtedy taka tokarka bo wolno-bieg się obraca tylko trzeba kilka razy przerwać cięcie żeby się za mocno nie rozgrzał wychodzi bardzo równo. Gwintowany łącznik z piasty trzeba natomiast tak dopasować żeby w jeden i drugi wolno bieg wchodził mniej-więcej tyle samo.
gienek333 - Pią 28 Lut, 2014
Moje dzieci też w szkole mają ciągle "wolne" i kont, czy kąt co za różnica, ale kolega przynajmniej "kombinuje".
Ybiz - Sob 01 Mar, 2014
Jeśli dobrze zrozumiałem, wolnobieg rowerowy w miejscu łączenia trzyma się raptem na kilku zwojach gwintu. Czy nie odpadnie przy jakimś mocniejszym depnięciu?
tomek701 - Wto 04 Mar, 2014
Ybiz napisał/a: | Jeśli dobrze zrozumiałem, wolnobieg rowerowy w miejscu łączenia trzyma się raptem na kilku zwojach gwintu. Czy nie odpadnie przy jakimś mocniejszym depnięciu? | dokładnie na połowie zwoi mi jak dotąd nie odpadł
Ważne żeby wszystkie gwinty były stalowe
Yin - Śro 16 Lip, 2014
Jeśli się nie mylę miski suportu korby mają taki sam gwint jak piasta z wolnobiegiem. Więc miską powinno się dać przedłużyć gwint piasty tak aby wszedł wolnobieg jednorzędowy + standardowy wolnobieg 7 rzędowy. Kwestia jak ożenić przedłużkę z piasta - może delikatne spawanie punktowe od wnętrza piasty?
|
|
|