To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Oznaczenia pinów na PCB sterowników
Dobraku - Czw 13 Mar, 2014 Temat postu: Oznaczenia pinów na PCB sterowników Cześć. Ostatnio zdarza mi się czesto zaglądać do sterowników BLDC wiec postanowiłem zrobić coś dla potomnych a przy okazji może i sam się czegoś nauczyć.
Chodzi o to, że nasi skośnoocy przyjaciele robią całkiem fajne rzeczy a wcale się tym nie chwalą. Zauważyłem, że nawet najprostrze sterowniki mają szereg pół lutowniczych do konfiguracji sterownika które wcale nie sa wyprowadzone na zewnatrz. Wg opisów na PCB
U V W - fazy silnika
u v w - czujniki halla
Vcc, D+ - zasilanie po "stacyjce"
Gnd - masa
V- - masa baterii
V+ - permanenty +
+5V - wiadomo
a teraz co ciekawsze :
XS - ogranicznik prędkości
SD, SP - sygnał z manetki
ZL - sygnał z PASu
120/60 12/6 - przełączanie odstępu czujników halla
DSP - wsteczny (silnik do tyłu)
SL,SH - hamulec (masa)/ (plusem)
Q - tempomat
Jest jeszcze wiecej np
ZF -
X -
E1-
E4-
A3 -
A2-
S+-
S--
ale nie wiem jakie daja możliwośći , dla wiekszości potencjałem aktywacji jest masa.
Jeżeli wiecei coś wiecej to zapraszam do tematu - pomagajmy sobie nawzjem:)
Adam Wysokiński - Czw 13 Mar, 2014
Ale że jak, sterownik co ma to nie wyprowadzone to jak się podłączy to działa?
Dobraku - Pią 14 Mar, 2014
Tak dokładnie:) Lutujesz, dowierasz do masy i masz nowe funkcje. Nie wiem jak sie to chińczykom opłaca. U nas to się robi prostsze urządzenia za mniejszą kasę, a u nich robi się full wypas - tylko kabelków nie wyprowadza.
EABS,ABS,YBS - hamowanie odzyskowe.
JerzyZ - Pią 14 Mar, 2014
Kiedyś zajrzałem do polskiego taniego, prostego kalkulatorka - okazało się, że ma te same funkcje co "naukowy", tylko mniej klawiszy. Inaczej mówiąc, nie opłacało się producentowi robić dwóch układów scalonych.
Może u Chińczyków jest podobnie?
Adam Wysokiński - Pią 14 Mar, 2014
Aż zajrzę jeszcze raz do sterownika.
tomson - Pon 17 Mar, 2014
W ten sposób jest robionych dużo urządzeń elektronicznych bo nie opłaca się robić osobnych wersji PCB i układów pod określone funkcje. Sterowniki co składam od chińczyka tam też nie są wyprowadzone na przewodach wszystkie funkcje sterownika tylko standard
Dobraku - Pon 17 Mar, 2014
Ok ale znasz funkcje pozostałych pinów konfiguracyjnych ?
tomson - Śro 19 Mar, 2014
Dla tych sterowników co biorę od chińczyka to tak
Dobraku - Śro 19 Mar, 2014
ZF -
X -
E1-
E4-
A3 -
A2-
S+-
S--
możesz uzupełnić brakujące ?
tomson - Śro 19 Mar, 2014
te co mam sterowniki to są tego producenta
tas - Pon 09 Cze, 2014
A3 - Sygnał Anti-Steal
S+, S- - 'przerywacz' na potrzeby liczników (wymaga potwierdzenia)
K1 - ogranicznik prędkości 1 (zwierane do masy)
K2 - ogranicznik prędkości 2 (zwierane do masy)
Ludkowie, wypisujcie wyprowadzenia jeszcze nie opisane w tym temacie.
Dobraku - Pon 09 Cze, 2014
A3 - Sygnał Anti-Steal - możesz coś więcej napisać ? Jak to ma działać?
tas - Pon 09 Cze, 2014
To jest opcja spotykana w skuterach elektrycznych, nie wiem jak działa bo nie mam gdzie tego przetestować.
Złączka posiada 3 kabelki: A3, VCC (stacyjka) i żółty przewód od fazy 'nr 3'
sietaz - Nie 14 Gru, 2014
Niezywkle ciekawi mnie jeden pad lutowniczy - mianowicie ybs. Przy sprawdzaniu rezystancji pomiędzy nim a masą, +4.3v, drutami pomiarowymi, fazami oraz plusem i minusem z baterii wykazuję podobne właściwości jak sygnał z manetki oraz sygnał z pasu tyle, że wartości są odwrotne. To tak jak by było to odpowiedzialne za regulowany regen. Aczkolwiek pad DS który łączy się z padem X (uruchamia to regen po naciśnięciu klamki hamulcowej) też wykazuje takie właściwości.
Mam sterownik na testy i teraz pytanie - czy to można swobodnie podpiąć pod masę i zobaczyć czy to uruchomi jakąś funkcję, a może z innym padem połączyć
Drugie pytanie to czy takie losowe łączenie padów może uskodzić sterownik? Bo bym podpiął pod to sygnał
maro2383 - Śro 14 Sty, 2015
Sterownik Sunwin 60V 1500W:
VCC- stacyjka
EBS z GND - hamowanie silnikiem w połaczeniu z brake low
HW, HV, HU, GND, VH - halle
XX z GND - samonauka
XH z GND - tempomat
BL z GND - brake low - klamki hamulcowe
BH - brake hi
ST, GND, TH4.3V - manetka przyśpieszenia
HI, LO, GND - ograniczenie prędkości
SD+ (zielona faza silnika), FD- (niebieski) - Anti-theft Cables: Red(Positive) + Black(power) Red(E-Start) + Blue(Motor Lock Signal) + Green(Motor Lock) nie mam pojęci jak to działa...
Zostały jeszcze miejsca opisane które nie wiem do czego mogą służyć: SD1+, SD-, DC, FD+, TX, ZL, RX, XS, P1, P2, P3, RX, TX, SCK, SDA.
|
|
|