To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Dobieranie długości szprych
Anonymous - Wto 25 Mar, 2014 Temat postu: Dobieranie długości szprych Znalazłem taki sklep, może się komuś przyda, a może i mnie nawet w niedalekim czasie
http://www.bartnik.bigduo.pl/
A tu generator długości szprych:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php
tas - Pią 23 Maj, 2014
Kiedyś próbowałem u nich coś zamówić to najcieńsze szprychy jakie chcieli dorabiać miały 3.2mm, więc kicha.
toft - Pią 23 Maj, 2014
Czemu kicha? Ja jeżdżę na 3,5 i jestem zadowolony. 3.2mm to dobry rozmiar do tylnego koła w ebiku.
Pykacz - Sob 24 Maj, 2014
Ja u nich zamówiłem szprychy do mojej obręczy 19 cali . Właśnie szprychy 3,2mm a w gwincie 3,5mm . Sprawują się świetnie . Czyli raz zaplecione i wycentrowane i jest spokój .
Anonymous - Sob 24 Maj, 2014
W moim słonecznym mam szprychy 3 mm w przednim kole. Poprzednie cieńsze pękały. Teraz mam święty spokój. Uważam, że grubsze szprychy do kół z silnikami powinny mieć minimum 3 mm, wtedy odpada problem z ponownym centrowaniem, czy urywaniem. Raz się zaplata, później ewentualne korekty na ułożenie się nypli w otworach i zapomina się o problemie.
johnny - Sob 24 Maj, 2014
Zastanawiam się czy nie wykorzystać szprych motocyklowych 3mm ale wtedy trzeba rozwiercać obręcz. Perszing1800 pisał że rozwiercał frezem stożkowym na szlifierce na sprężone powietrze. Niestety nie mam takiej szlifierki tylko wiertarkę, da się nią rozwiercić obręcz? Może macie jakieś sprawdzone sposoby żeby to dobrze zrobić?
toft - Nie 25 Maj, 2014
Wystarczy wiertarka z wiertłem. Nawet kapslowane nie są zbytnim problemem.
Anonymous - Nie 25 Maj, 2014
Dokładnie. Zwykła wiertarka z wiertłem o konkretnej grubości. Wkładasz wiertło w otwór i rozwiercasz również na boki po obwodzie obręczy, jeśli szprychy są krótkie i trzeba je mocno przegiąć, jak jest dużo krzyży. Później, w trakcie użytkowania, trzeba tylko czasem podociągać naciągi na nyplach, jak się już ułożą żeby nie "grały" w czasie jazdy.
Anonymous - Nie 22 Cze, 2014
Znalazłem na allegro sprzedawców z grubymi szprychami do motocykli o różnych długościach, może się niektórym przydadzą takie kontakty. Warto zapisać nazwy.
http://allegro.pl/listing...rItems-35171799
http://allegro.pl/listing...rItems-10555037
|
|
|