To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - BLDC
tas - Śro 09 Kwi, 2014 Temat postu: BLDC .............
Mechano - Śro 09 Kwi, 2014
Zmiana tranzystorow pewnie tez pomoze, zwlaszcza markowe modele.
konradmk - Pią 06 Mar, 2015
A jest opcja wlutowania potencjometru do regulacji prądu w sterowniku?
bloodyopel - Pią 06 Mar, 2015
konradmk, tam są tak małe rezystancje iż wątpię że znajdziesz taki potencjometr
atomek1000 - Pią 06 Mar, 2015
potencjometr ważył by więcej niż rower
sietaz - Czw 02 Lip, 2015
Spotkał się ktoś z sytuacją, że sterownik jest nietunigowalny?
Mam ten z serii w której w miejsce tempomatu chińczyk dawał boosta :p. Tyle, że w moim akurat się trafiło, że jest tempomat
Co do meritum problemu. Nadalanie cyną drutów pomiarowych daje minimalne zwiększenie mocy, ale sterownik przerywa jazdę co chwila i ją wznawia np po wciśnięciu regena albo samoistnie. Większe nadlanie cyną (takie jak powinno być przy powiększeniu mocy z 45A do 65A) powoduje całkowite zablokowanie sterownika
toft - Czw 02 Lip, 2015
Ja mialem w sterowniku goldenmotor taka sytuacje ze jak dalem za duzo cyny to dawal duzy prad ale gwaltowne odkrecenie manetki powodowalo przerywanie. Powolne odkrecanie i jechalo nawet z tym duzym pradem. Jakby mial algorytm zabezpieczajacy przed gwaltownym przyrostem
MixhaL - Czw 02 Lip, 2015
może sterownik jest programowalny i dlatego jest taki efekt
Pykacz - Pią 03 Lip, 2015
Chyba miałem kiedyś tego goldenmotora od Ciebie (ale nie jestem pewien czy to ten) . Wystarczyło usunąć trochę cyny tak by zszedł z prądem do poziomu niecałych 60A i na 12s nie zgłaszał żadnych problemów . Wcześniej robił dokładnie to co piszesz.
Obecnie tatko jeździ na 12s na sterowniku nieprogramowalnym z bazarku 1000W używanym w którym odniosłem prąd z 40A do 70Amax i też zero problemów z przerywaniem pracy itp. Co ciekawe sterownik w zasadzie nie jest nigdy ciepły . Pracuje na 12s z silnikiem 10x6 w kole 20cali więc ma mega lekko .
sietaz - Pią 03 Lip, 2015
To nie o to chodzi. Aktualnie sterownik jest całkowicie zablokowany. Nie widzi hali po nadlaniu cyną. Stwierdziłem to uruchamiając samonaukę
toft - Pią 03 Lip, 2015
No to nie pomogę Sietaz... CO do postu Pykacz... U mnie tak było przy silniku małym przekładniowym tylnym... ale max prąd był około 35A chwilowo przy pełnym, powolnym odkręceniu manetki... a napięcie z liion 10p (w realu było 21ah z tego... tak że nie siadało mocno). Mierzone miernikiem z hobby... Pzdr...
sietaz - Sob 04 Lip, 2015
Rozwiązanie problemu okazało się dosyć łatwe aczkolwiek dziwne. Przyczyną były częściowo naderwane kable od hali na płycie sterownika. Na oryginalnej mocy sterownik działał, przy podniesieniu prądu już nie. Do końca nie wiem co hale mają wspólnego z tym tuningiem. W każdym razie działa
piotrrs11 - Pon 28 Mar, 2016
Chciałem podnieść prąd w nowym sterowniku przed montażem
Druty pomiarowe prądu wyglądają dosyć nieładnie:
1. Czy możliwe że naszym mniejszym braciom po prostu brzydko się polutowało a sterownik daje standardowe 45A i mogę spokojnie nadlewać cyną?
2. O ile %% orientacyjnie został zwiększony prąd w sterowniku z postu pierwszego po modyfikacji ze zdjęcia?
wibi - Pon 28 Mar, 2016
Patrząc na zamieszczone zdjęcie wydaje mi się,że lutowanie nie wyszło tak jak powinno ale sądzę, że lutując te "druty" pomiarowe lutuje się je (u wytwórcy) kontrolując przepływ prądu przyrządami a nie na "oko" jak w domowych warunkach. Z innych to mając cały sterownik na wierzchu powinieneś przylutować główne kable (czerwone,biały i niebieski) z góry płyty bo widać, że tam cyny poskąpili i przewody w każdej chwili mogą się oderwać czyniąc trudne do przewidzenia konsekwencje.
bartek24m - Czw 05 Maj, 2016
czy na mosfety trzeba nalozyc nowa paste termo-przewodzaca ?
moj sterownik byl rozkrecany duzo razy i troche pasty sie wytarlo
|
|
|