To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Sterownik

tas - Pią 06 Cze, 2014
Temat postu: Sterownik
.............
kubuskubus - Pią 06 Cze, 2014

Super. Bardzo proste i jakże przydatne szczególnie jeśli ktoś stuninguje sterownik zgodnie z twoim innym poradnikiem. Czekam na c.d.
Anonymous - Pią 06 Cze, 2014

Myślałem o zabezpieczeniu silnika w ten sposób, ale problemem by było (przynajmniej w moim przypadku) wyciągnięcie na zewnątrz dodatkowego przewodu. Drugim mogła by być masa (-5V od kontaktronów) ale przecież można włączyć taki termik w zasilanie 5V do hallotronów właśnie, wewnątrz silnika. Odetnie napięcie hallotronów i silnik stanie. Nie wiem tylko, czy brak napięcia z hallotronów nie poda napięcia na cewki, bo tego nie sprawdzałem. Jeśli prąd płynie w cewce w wysokim stanie hallotronu, to powinno być OK.
tas - Pią 06 Cze, 2014

Niestety nie zadziała - większości sterowników z funkcją samo-nauki nie zaprzestanie pracy bez +5V na hallu czy masie wyłączonej podczas jazdy (testowałem z 5 różnych modeli i żaden się nie wyłączył - wybijały bezpiecznik - więc się coś niedobrego działo w silniku od takiego grzebania przy hallach).
Trzeba zastosować inny myk, ale to już temat na osobny post o zabezpieczaniu termicznym silnika (niebawem, bo muszę przygotować materiały) :)

Anonymous - Pią 06 Cze, 2014

Na upartego może by się dało jakoś przecisnąć ten jeden cieniutki drucik, przez otwór w osi... Abo wymienić przewody hallotronów na cieńsze. Nie muszą być takie grubaśne, jak pakują Chińczyki. Wystarczy jeden przewodzik zwierany przez termik do masy przy przekroczeniu określonej temperatury podłączony do przewodu hamulcowego w kontrolerze. Zadziała jak wciśnięcie manetki hamulca i silnik stanie.
gienek333 - Pią 06 Cze, 2014

Obwody zabezpieczające robi się na zasadzie przepływu prądu, tzn. jeżeli obwód jest zamknięty i płynie prąd to urządzenie działa, przerwa- nie działa. Co do zabezpieczenia termicznego to można 5V do zasilania hallotronów puścić przez złącze EB tranzystora PNP, a w kolektorze (do masy) dać przekaźnik, którego styki będą szeregowo ze stacyjką. Między emiter, a bazę dajemy rezystor o takiej wartości, że wyłączy nam silnik nawet przy uszkodzeniu jednego hallotronu, tzn. przy trzech spadek na tym rezystorze ok. 0,7V (trzeba dobrać).
Anonymous - Sob 07 Cze, 2014

Ale my piszemy o ochronie silnika przed przegrzaniem, a nie o ochronie w razie usterki.
tas - Wto 08 Lip, 2014

Przykład zabezpieczenia termicznego montowanego na zewnątrz sterownika.
Nie ma potrzeby rozkręcania sterownika na części pierwsze.


Elektrotonus - Pon 24 Kwi, 2017

Jest wskazane zabezpieczenie termiczne sterownika 250 W 48v będącego razem w skrzynce metalowej 40 x10 x 8 cm wraz z baterią 13s3p? Całość ma zasilać silnik przekładniowy 250 W 48V nie przewoltowany. Foto z budowy skrzynki poniżej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group