To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Jakiej mocy silnik ?
tas - Nie 15 Lis, 2015
Zabezpieczeń nigdy za wiele, chociaż stacyjka na kierownicy lub kluczyk przy mostku + wszystko ładnie polutowane zupełnie wystarcza. Nie można popadać w skrajność
Dla przykładu z Sabvotonami jest podobny myk. Jeśli zaleje się gniazdo USB (to na przewodzie, np jeżdzi po rzece lub błocie z kompletnie nie zabezpieczonymi stykami) to po pewnym czasie sterownik sam da 5% gazu, co oznacza pełną prędkość. To akurat osobiście widziałem kiedy rower sam z siebie ruszył będąc na stojaku serwisowym.
Po prostu nie można zapominać, że to są maszyny od których zależy zdrowie i życie i należy dbać o prawidłowe użytkowanie i stan techniczny.
syntony - Nie 15 Lis, 2015
Miałem kilka razy przypadek że rower mi dawał pełen gaz. Zdarzyło się nawet że stałem sobie na parkingu i zaczął jechać bez powodu. Nie było wstrząsów ani nic. Mega niebezpieczne jakby się włączyło stojąc gdzieś na czerwonym świetle. Póki co zlutowałem kable manetki i wydaje się ok. Tak jak pisał Tas, chyba wina rozłączania przewodu GND.
Anonymous - Nie 15 Lis, 2015
Można sprawdzić przed użyciem, jak zachowuje się sterownik przy różnych połączeniach kabelków manetki. Będzie wiadomo czego się spodziewać.
Sprawdzę to przy najbliższej budowie rikszy.
syntony - Nie 15 Lis, 2015
To chyba nie dzieje się od rozłączenia GND, tylko jak rośnie rezystancja na jego styku lub naderwanym kabelku. Można by podczepić potencjometr i sprawdzić, szkoda że wcześniej na to nie wpadłem
sannis - Nie 15 Lis, 2015
maniekrox napisał/a: | hmm, jakby bajk 12kW stwierdzil, że chce sobie pojechać pełną mocą to faktycznie trzeba zamontować jakiś wyłącznik awaryjny |
W motocyklach, np. trialówkach, czy maszynach żuzlowych jest tzw. zrywka. Na lewej ręce jest smycz z magnesikiem i przyczepia się do drugiego magnesika na kierownicy obok chwytu. W razie upadku odcinany jest zapłon.
Adam Wysokiński - Nie 15 Lis, 2015
Jak robiłem sobie sterownik do auta to miał zabezpieczenie przed taką akcją. Mierzony był prąd płynący przez potencjometr ( zadajnik prędkości ). W razie przerwania np. masy idącej do potencjometru, następowało wyłączenie. Przy dużych mocach takie coś jest potrzebne lub wyłącznik bezpieczeństwa.
lkuc18 - Nie 15 Lis, 2015
Też miałem taką akcję kiedyś. Rower niespodziewanie zaczął sobie przyspieszać z maksymalną mocą na drodze przy szkole. Udało się jakoś zeskoczyć a rower skierować na trawnik, pojechał, przewrócił się a koło obracało się w powietrzu. Od tamtej pory mam na stałe na kierownicy przycisk regena. Trząsłem się z 15 minut... A jeszcze jakiś typek który nie widział co się stało się przyczepił z miłym pytaniem co to jest i jak jeździ. Nie miałem ochoty wtedy na pogawędki...
Dzień wcześniej zauważyłem że ktoś/coś (sam nie wiem, może pies) pogryzło mi kable od manetki. Porobiłem to na szybko... coś tam nie stykało jak należy. To ewidentnie wina przewodów sterownik-manetka.
|
|
|