To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzić?

AlexWest - Pon 08 Wrz, 2014
Temat postu: Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzić?
Witam szanownych kolegow.Pare miesiecy temu kupiłem na znanym portalu aukcyjnym
silnik mam nadzieje ze BLDC na przdnie koło ,ze sterownikiem i wskażnikiem LED na kierownice,i z przewodami, tylko ze przewody pochlastane,bede musiał odtwarzać od poczatku.
Silnik jest nie wiem jakiej firmy,okazyjnie za to wszystko 380zł dałem,niestety nie posłuchałem rady Tasa zeby kupić nowe,głownie z braku funduszy, czy zrobiłem głupote zobaczymy. Z tym silnikiem jest co¶ nie tak. Mianowicie jak sie nim próbuje zakręcic do przodu to sie normalnie kreci,a do tyłu wogóle sie nie da obracać taki opór jest.Jest strzałka naklejona ze kierunek obrotu do przodu.Dowiedziałem sie ze to jest silnik z wolnobiegiem ze kręci sie tylko do przodu.Byłem dzis w sklepie rowerowym SKI-TEAM i sobie pomacałem nowiutki rower jakis elektryk składak za 3500 zl z silnikiem na przednim kole i on pięknie sie obraca do tyłu i do przodu nie ma zadnych oporów.Wogole tego silnika jeszcze nie podłaczalem ani nie rozkrecałem z obawy ze cos uszkodze, z silnika wystaj± 3 kable czyli mam nadzieje ze on jest bezszczotkowy BLDC bez hallotronów.Oprócz strzałki na silniku jest tylko nr A362811122441 i nic wiecej bez nazwy firmy.

Pytania :

1.Co zrobic z takim czym¶, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czym¶ jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać?
Silnik ma trzy sróbki i widac ze po ich odkreceniu pokrywa sie zdejmie.Jeszcze nic nie odkrecałem z obawy przed uszkodzeniem.Silnik jest na 36v,250W

2.Może go rozebrać i wymontować te trybiki jakie¶? Żeby ten wolnobieg nie działał i żeby silnik (wirnik) wisiał tylko na łozyskach i sie swobodnie obracał w obie strony ? Pamietam ze w tylnym kole WIGRY 3 były trybiki i to był cały wolnobieg ze sie krecił tylko do przodu do tyłu nie(tyle moja wiedza o wolnobiegach).Przecież to tylko silnik (czyli wirnik i stojan) i na tym mi zależy zeby on wisiał na łożyskach jak inne silniki np. modelarskie BLDC (podobne) albo z twardych dysków( rozbierałem) i zeby smigał bez żadnych oporów. Jeden kolega mowił ze sa jakies opory od magnesów neodymowych ale to bardzo mało,a zmiane kierunku obrotów takiego silnika uzyskuje sie zamiane dwóch faz ? (tyle chyba wiem z elektrotechniki-silnik trojfazowy)
jesli temat był poruszany kiedys na forum to przepraszam.Ten silnik z roweru ze SKI-TEAMU pieknie chodzi zero oporów i do tyłu i do przodu
Od razu mówie ze to moja pierwsza próba z e-bikem nie znam sie i sorki za głupie pytania

qaz33 - Pon 08 Wrz, 2014

Na pewno BLDC skoro 3 kable. Będziesz potrzebować sterownik do silników bezszczotkowych bezczujnikowy a żeby zacz±ć prace silnika przy starcie będzie go trzeba lekko ruszyć zgodnie z kierunkiem obrotów. Ta blokada kierunku do tyłu to faktycznie dziwna sprawa.
tas - Pon 08 Wrz, 2014

Hmm, ale na pewno się nie obraca?
Bo jak obracasz ręk±, to w 1 stronę się kręci lekko (to ta wła¶nie strona na sprzęgle) a w drug± stronę idzie ciężko bo to już kierunek prawidłowego obrotu koł.
WeĽ klucz 8mm (czy tam 10mm), zapnij za o¶kę i przekręć.
Musi się dać :)

Anonymous - Pon 08 Wrz, 2014

Może s± zwarte kable silnika? Wtedy będzie opór.
Adam Wysokiński - Pon 08 Wrz, 2014

Michał, rób ten rower wreszcie bo zima idzie... :wink:
bartek - Wto 09 Wrz, 2014

Nie ma możliwo¶ci żeby¶ tego typu silnik był w stanie zakręcić "w palcach". Taka ich budowa.
Spróbuj kluczem 10-tk± jak pisze Tas, lub zapnij jedn± stronę o¶ki w imadło za sfrezowane płaszczyzny i dopiero próbuj kręcić. Nawet w ten sposób silnik będzie ciężko chodził.

Cytat:
1.Co zrobic z takim czym¶, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czym¶ jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać?

Jak założysz szprychy to bez problemu będzie się obracał.

mar56 - ¦ro 10 Wrz, 2014

Wkrec w imadlo musi sie kręcic do tylu.Mam dokladnie taki sam.Jesli sie nie da zakrecic do tylu reka po wkreceniu w imadlo musisz go rozebrac.Wewnatrz jest przekladnia planetarna i spore przelozenie stad trudnosc w zakreceniu reka.Do przedu z powodu wolnobiegu chodzi bez oporu ale to juz wiesz.Wbrew wielu ,co o tych silnikach pisza o ile uzytkuje sie go normalnie nie ulega awariom,mowie to z autopsji.Idealnie sprawdza sie w jezdzie wspomagajacej na rowerze,no i jest lekki co jest b.wazne w rowerze.
Anonymous - Czw 11 Wrz, 2014
Temat postu: Re: Silnik z wolnobiegiem na przednie koło jak na tym jezdzi
AlexWest napisał/a:

1.Co zrobic z takim czym¶, jak takim czyms jeżdzić? przeciez to bez sesnu po diabła dawać jakis wolnobieg na porzednie koło? takie rzeczy powinny być na tylnym kole. Jak jezdzic takim czym¶ jak np na pasach albo na podwórku bedzie trzeba do tyłu wycofać?


Taki sam sens ma zakładanie silnika z wolnobiegiem z przodu, czy z tyłu. W obu przypadkach masz opór przy jeĽdzie do tyłu. Ale rower nie waży 500 kg, by¶ nie mógł go ponie¶ć i zawrócić, jak tak bardzo upierasz się z cofaniem ;) Nie widziałem pasów ani podwórka, gdzie nie można zawrócić rowerem :D

AlexWest - Sob 09 Maj, 2015

przepraszam za taka zwłoke ale zajmuje sie tym tematem z doskoku
i dziekuje za wszelkie komentarze

ale ze mnie gł±b kapu¶ciany

dałem ten silnik do zaszprychowania i jest już w kole ..ale że jak go kupowałem to
nie sprawdziłem dokładnie ..i teraz chciałem w końcu go przykręcic do przedniego koła
zeby zobaczyć jak chodzi z tym wolnobiegiem ... patrze ..a tu jest tak

ja mam ramę roweru ACCENT gdzie normalnie w przednim kole jest jaka¶ piasta nie wiem ona ma chyba
7-8 mm ¶rednicy nawet nie wiem jaki teraz jest standart w tych rowerach a w tym silniku jest piasta 14 mm ¶rednicy czego wcze¶niej nie sprawdziłem ...

nie da się tego silnika i koła zamontować do mojego roweru,do przednich widełek

i dupa jakies 530 zl wywalone na marne echh ...co teraz robic ?

czy da sie jak±¶ piaste-przejsciówke kupić czy co¶ echh z 15 mm na te około 7-8 mm
ale wtedy gdzie kable podziać ...porażka nigdy tego ebajka nie złoże ...

tkoko - Sob 09 Maj, 2015

Co do wolnobiegu; gdyby go nie było, bez zasilania, pchałby¶ ten rower taka samo do przodu jak teraz do tyłu.
Co do osi: k±tówka w dłoń i poszerzyć gniazda widelca do 14mm

AlexWest - Sob 09 Maj, 2015

wiem ze mozna rozpiłować torszke nawet pilnikiem okr±głym widelec ale mi szkoda pieknego lakieru na amortyzatorze echh..bedzie rdzewiec ...próbowalem silnik rozkrecić zeby zobaczyć i zmierzyć łożyska ale na razie nie mam odpowiednich narzedzi ...poza tym nie ma pewnosci czy jak recznie wypiłuję sam to bedzie sferycznie i koło nie bedzie sie telepać albo cos ...
Pavyan - Sob 09 Maj, 2015

Żeby nie rdzewiało, po cięciu/piłowaniu po prostu połóż na ¶wieżo kilka warstw dowolnej dobrej farby antykorozyjnej (dobrać kolor można też, np. hamerajta, s± małe puszki).
AlexWest - Nie 17 Maj, 2015

niestety próbowałem rozkręcić silnik ale z trzech ¶rub tylko jedna da rade się odkręcić wkrętakiem krzyżakowym a adwie tak...zapieczone...ze nie da rady ich ruszyć :(

temat znowu odkładam na półke

Anonymous - Nie 17 Maj, 2015

Nadcinasz ¶rubę szlifierk± cienk± tarcz± i płaskim ¶rubokrętem spróbuj. Ja tak odkręcałem. Można delikatnie postukać w ¶rubę młotkiem, może pu¶ci.
Albo jakie¶ narzędzie typu mała żaba, mors czasem pomaga. Zaciskasz na łebku wkręta i próbujesz do skutku ;)

gienek333 - Nie 17 Maj, 2015

Ja wkładam bita i delikatnie, aczkolwiek zdecydowanie "czujnikiem" 250g :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group