To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Zestaw na początek?
graziano - Wto 23 Wrz, 2014
Graziano pamięta Pójdę w kierunku 9continent z niedużym pakietem. Żeby nie wydawać dwa razy, dołożę jakiś mocny sterownik, i pewnie tak już zostanie, a z czasem powiększę jeszcze pakiet. A potem się zobaczy.
A dyskusja jest ok
Yin - Śro 24 Wrz, 2014
robbo2k napisał/a: | A wszystko OT wiec skończmy bicie piany ..... wy moi lewacy
|
Zaszufladkowaniem do lewaków mnie rozbroiłeś - chcesz jak największej kontroli państwa, nadzoru i uprawnień dla wszystkich. Uznajesz ze obywatel jest za głupi żeby decydować o sobie. No sorry ale bardziej na lewo się nie da. Pozdrawiam z mocno prawej strony.
Sorrki za OT.
robbo2k - Śro 24 Wrz, 2014
@graziano nie wiem czy widziałeś ale tutaj jest test tego napędu wraz z opcja
zasilania 10S10P lipol
http://www.electricbike.com/9c/
a tu Tas-a filmik
https://www.youtube.com/watch?v=GRPXq0EbdW8
No i na koniec..... jak debil bierze sie za budowę Ebika to kończy tak.
https://www.youtube.com/watch?v=V1eHauRaADk
MARCIN - Śro 24 Wrz, 2014
Jakbyś brał silnik 9c 10x6, to przy 14s Li-Po/Li-Ion będziesz miał prędkość maksymalną ok. 40 km/h - przynajmniej u mnie tak wychodzi. Jeśli weźmiesz 7x9, to pojedziesz wolniej przy 14s. Myślę, że przy 10x6 optymalne jest popularne 16s Li-Po - chcesz wolniej, to jedziesz wolniej, ale masz rezerwę mocy na wszelki wypadek. Ale jeśli masz zamiar jeździć poniżej 40 km/h, to nie potrzebujesz baterii 16s, a silnik zapewne możesz wziąć mniejszy.
robbo2k - Śro 24 Wrz, 2014
MARCIN napisał/a: | Jakbyś brał silnik 9c 10x6, to przy 14s Li-Po/Li-Ion będziesz miał prędkość maksymalną ok. 40 km/h - przynajmniej u mnie tak wychodzi. Jeśli weźmiesz 7x9, to pojedziesz wolniej przy 14s. Myślę, że przy 10x6 optymalne jest popularne 16s Li-Po - chcesz wolniej, to jedziesz wolniej, ale masz rezerwę mocy na wszelki wypadek. Ale jeśli masz zamiar jeździć poniżej 40 km/h, to nie potrzebujesz baterii 16s, a silnik zapewne możesz wziąć mniejszy. |
14S to ciężko zbudować bo 7S sa trudno dostępne i drogie z kolei skladac 2x3S+2x4S to okablowanie takie samo jak 4x4S. Z tym chcesz wolniej to trochę wiesz jak.....się kończy
1. Wezme z zapasem mocy ale będę jeździł wolniej
2. Hmm jak fajnie na maksa
3. Dobra jeżdżę na maksa i tak bezpiecznie
sietaz - Śro 24 Wrz, 2014
12s lipo dla silnika 9C 10x6 daje 50 km/h, a nie 40
MARCIN - Śro 24 Wrz, 2014
sietaz napisał/a: | 12s lipo dla silnika 9C 10x6 daje 50 km/h, a nie 40 |
Podajesz prędkość realną czy z kalkulatora? Co prawda mój sterownik - jak sądzę, bo nie pomierzyłem jeszcze - podaje stosunkowo mały prąd na silnik, ale przy 14s uzyskuję tylko ok. 40 km/h. Zresztą nawet kalkulatory mówią o podobnej prędkości - trzeba brać do obliczeń napięcie baterii pod obciążeniem, a nie jałowe. W dodatku mało kiedy nie ma wiatru albo wzniesienia.
Aby się nie rozczarować dobrze byłoby przyjąć podane przeze mnie wartości. Ale każdy ma swój rozum i niech postąpi wedle uznania.
tas - Śro 24 Wrz, 2014
Spodziewana realna prędkość maksymalna na 12s to delikatnie ponad 48km/h dla koła 26" i opony 1.95". Pod koniec jazdy powinna spaść do nie więcej jak 42km/h.
Oczywiście potrzebne jest do tego tak z 25A-30A minimum.
MARCIN - Śro 24 Wrz, 2014
tas napisał/a: | Spodziewana realna prędkość na 12s to ~48km/h dla koła 26" i opony ~2" |
No bez jaj... Czyli ten mój BAC-028x podaje koszmarnie niski prąd. A miało być ciągle 30A i chwilowo 50A...
W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd.
tas - Śro 24 Wrz, 2014
Twój sterownik ma moc do 30A, a nie 50, czytając na stronie sprzedawcy. Zdaje się jest programowalny, więc się da ustawić dużo rzeczy.
50A to nie pobiera sterownik nawet, gdy jedzie się z prędkością 60km/h (12x5)
MARCIN - Śro 24 Wrz, 2014
tas napisał/a: | Twój sterownik ma moc do 30A, a nie 50, czytając na stronie sprzedawcy.
50A to nie pobiera sterownik nawet, gdy jedzie się z prędkością ponad 60km/h |
Prąd ciągły miał wynosić 30A, a chwilowy 50A. Ale nawet na tych 30A powinien osiągnąć prędkość maks. lub jej bliskie okolice.
tas - Śro 24 Wrz, 2014
Odejmij np. niską oponę, niższe napięcie o kilka V albo spadek napięcia z aku podczas obciążenia, do tego delikatny wiatr z naprzeciwka 1-2 km/h, nie do końca dokładnie ustawiony licznik i się może zgubić kilka km/h w tym konkretnym przypadku.
MARCIN - Śro 24 Wrz, 2014
tas napisał/a: | Odejmij np. niską oponę, niższe napięcie o kilka V albo spadek napięcia z aku podczas obciążenia, do tego delikatny wiatr z naprzeciwka 1-2 km/h, nie do końca dokładnie ustawiony licznik i się może zgubić kilka km/h w tym konkretnym przypadku. |
Tak samo twierdziłem, ale skoro dwóch przedmówców łącznie z Tobą twierdzi, że powinna być większa o więcej niż 10 km/h (bo mam 14s Li-Po), to raczej coś tu nie gra. Opony są wysokie.
sietaz - Śro 24 Wrz, 2014
Ja podałem prędkość uzyskaną, prosta droga pełne aku, sterownik daje 27A. Na dodatek jest to z terenowym kapciem 2.4 z przodu, z tyłu slick 2.3. Dla 14s powinno być to z 55 km/h jak sądzę
|
|
|