To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Budowa jednośladu z silnikiem DC.
Pykacz - Wto 18 Lis, 2014
Według mnie nie ma to żadnego znaczenia . Zrobi się z tego taki układ samoregulujący się .
Adam Wysokiński - Wto 18 Lis, 2014
No właśnie, Problem może być tylko przy biegu jałowym ale wtedy silnik nie napędza nic. Jak się je obciąży to obroty spadają i się wszystko wyrównuje. A jak jest pojazd, który ma po jednym silniku na koło? Nie skręca przecież bo silniki mają różnne parametry. Różnice w prądzie i momencie są podejżewam pomijalne.
tomeczekokok - Czw 20 Lis, 2014
Pytam się bo wiem że firma valeo stosuje wolne koła w alternatorach ze względu na dynamiczne ruchy szczególnie w silnikach wysokoprężnych.
tomeczekokok - Czw 20 Lis, 2014
Te naprężenia podobno mają negatywny wpływ na jego pracę i powoduje szybsze jego zużycie. W sprzężonych silnikach chciał bym aby żaden ze sobą nie kłucił się i żeby były nie zależne
adam4x - Czw 20 Lis, 2014
Jak pisałem we wcześniejszym poście, miałem kiedyś gokarta napędzanego niezależnie dwoma silnikami - jeden silnik napędzał tylne lewe koło, drugi - tylne prawe koło. Gdy pojazd jechał prosto po równej nawierzchni - oba tylne koła kręciły się z jednakową prędkością - zatem i silniki kręciły się tak samo szybko. Gdy gokart skręcał, silnik napędzający koło obracające się wolniej był bardziej obciążony i pobierał po prostu większy prąd od drugiego silnika. Nie było żadnych problemów z pracą silników. Pojazd jechał bardzo dobrze na wprost i równie bardzo dobrze skręcał. Jako ciekawostkę podam, że przy przełożeniu zapewniającym prędkość maks. 35 km/h i obciążeniu tylnej osi ok. 100 kG, przy gwałtownym starcie na drodze gruntowej, gokart zakręcał w miejscu obydwoma tylnymi kołami (silniki z Magmy - 1kW/48V każdy).
tomeczekokok - Pią 21 Lis, 2014
Adam4x, dziękuję za wypowiedź. Skoro mówisz że nie ma komplikacji to spróbuje tak zrobić. Fajna ciekawostka. Przy takich kółkach moment musiał być naprawdę duży w tym gokardzie.:-).
tomeczekokok - Śro 26 Lis, 2014
Fajny akumulator i coś za tani.
http://allegro.pl/bateria...4837050911.html
Co o tym myślicie?
Anonymous - Śro 26 Lis, 2014
A w komentarze zajrzałeś?
I w opis: 30Ah dla prądu 0.2C
WojtekErnest - Śro 26 Lis, 2014
A jednoczesnie parametry BMS prad odcięcia 40A. Cos ten aku z tym BMS nie pasuje.
Adam Wysokiński - Śro 26 Lis, 2014
A co tu ma nie pasować. Bms odcina jak jest ustawione, pewnie aku tyle wytrzyma. Pojemność jest podawana dla małych prądów żeby wartość była większa. Powszechna praktyka.
tomeczekokok - Czw 27 Lis, 2014
Nawet jeżeli na przy pradzie 2c ma 15 ah to i tak jest tanio. Z ładowarka jeszcze.
tomeczekokok - Czw 27 Lis, 2014
Jaki był by koszt akumulatora 48V 20ah?. Moc jaką miał by wytrzymywać to 2,5 kw. Chodzi mi o lekki akumulator więc żele odpadają. Czy budowa akumulatora z ogniw turnigy to najbardziej opłacalna opcja?.
WojtekErnest - Czw 27 Lis, 2014
tomeczekokok napisał/a: | Nawet jeżeli na przy pradzie 2c ma 15 ah |
No właśnie to jest b. wątpliwe. Pojemność jest mierzona przy 6A. Może sie okazać że ma b. miękką charakterystykę i przy 15-20 A spada b. napięcie do tego stopnia że niemożliwa jest szybsza jazda, pod górę itp. W takim przypadku pojemność ma wtórne znaczenie.
tomeczekokok - Czw 27 Lis, 2014
Jeszcze znalazłem coś takiego.
http://olx.pl/oferta/bate...67-ID6ZZbb.html
|
|
|