To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - FUJI THRILL 3000W
tas - Sob 06 Gru, 2014
No tak, to przecież proste
No i 2 styczniki ze stacyjki zwierają 3 przewody fazowe.
ap0f1s - Sob 06 Gru, 2014
Czyli moje tępe rozumowanie jest dobre. O to chodzi. Chce to zrozumieć na tzw. "chłopski rozum"
Więc do tych dwóch zielonych styczniów. Daję 3 kable i każdy z osobna lutuje do faz?
Nie będzie problemu jak przylutuję wszystko w jednym miejscu. Czyli fazy idące od silnika lutuję do sterownika i w tym samym miejscu jeszcze stacyjka na kluczyk, która zwiera fazy?
tas - Sob 06 Gru, 2014
Obojętne gdzie to będzie lutowane. Jak sobie na kartce rozrysujesz w jaki sposób 2 styczniki łączą 3 kable ze sobą to będzie zdecydowanie łatwiej.
ap0f1s - Sob 06 Gru, 2014
Po prostu myślałem, że trzeba 3 styczników i z każdego idzie do fazy. Myślałem, że do jednego stycznika nie można dać 2 przewodów.
Chcę zrozumieć po prostu ten mój projekt jak wszystko działa. A nie na zasadzie "chyba tak"
Duży problem jest, że jestem "matoł" w tym temacie to idzie ciężko.
tas - Sob 06 Gru, 2014
http://forum.arbiter.pl/v...?t=1849&start=9
ap0f1s - Wto 09 Gru, 2014
Posiadam sterownik infineon eb318 i chciałbym korzystam na nim z 3 zakresów prędkości. Niestety tych kabli nie ma wyprowadzonych. Zrobiłem zdjęcie sterownika LINK . Ma ktoś informację do których padów trzeba się w lutować?
Niby są tam miejsca oznaczone X1, X2, X3.
Nie powiem płytka wygląda od spodu jakby chińczyk na nią się****. Ale to tylko pasta.
tas - Wto 09 Gru, 2014
X1,X2, GND tylko te 3 kabelki wyprowadzasz
Prędkość 1 - X1 zwarty do masy
Prędkość 2 - ani X1 ani X2 nie są zwarte do masy
Prędkość 3 - X2 zwarty do masy
ap0f1s - Wto 09 Gru, 2014
Czyli znowu moje tępe rozumowanie, mam nadzieję, że dobre.Wyprowadzam 3 kable z padów X1, X2, GND(Masa może być wyprowadzana obojętnie z jakiego wolnego pada oznaczonego GND?)
Przycisk na kierownicy posiada 3 kable od przełącznika 1.ON, 2.OFF, 3.ON, 1.zielony, 2.niebieski, 3. czerwony.
Chcąc mieć Prędkość 1 na pozycji ON Lutuję x1 i gnd z zielonym, chcąc mieć prędkość 2 - lutuję X1 i X2 do Niebieskiego. Chcąc mieć Prędkość 3 - x2 i masę lutuję z czerwonym?
tas - Wto 09 Gru, 2014
ON -> X1
Wspólny - GND
ON -> X2
ap0f1s - Śro 10 Gru, 2014
Jakimi kablami przedłużać dane elementy.Jeżeli będę chciał przedłużyć przewody fazowe?
A jakimi przewodami posłużyć się przy elementach podłączonych do stacyjki sterownika?
maro2383 - Śro 10 Gru, 2014
Ja w swoim do silnika i zasilania sterownika zastosuje AWG12, a do stacyjki i reszty AWG18.
ap0f1s - Czw 11 Gru, 2014
Akurat przy silniku do zabezpieczeń termicznych, mam zamiar użyć żyły z kabla telefonicznego, które przechodzą przez stacyjkę.
maro2383 - Czw 11 Gru, 2014
Jedyne miejsce w którym kabelek z musu zmieni średnicę na mniejszą. Jutro odbieram swoje koło z centrowania i zobaczę jakie kable da się upchać w oś. Podwajam fazowe i tylko 4 dołożę (do czujnika i bezpiecznika termicznego).
sannis - Pią 12 Gru, 2014
ap0f1s napisał/a: | Teraz następna seria pytań. Zamówiłem nie spodziewanie akusy lipo Turnigy. Jednak mam zamiar skończyć rower dopiero kolo marca. Jak teraz mam się z tymi bateriami obchodzić gdy nie są one użytkowane. Ładować co jakiś czas i sprawdzać napięcia? W ogóle jak często na nie zaglądać? |
Ja swoje Turnigy przechowuję od kwietnia. Na tych karteczkach, gdzie jest wypisane napięcie poszczególnych cel data to II 2014. Spadek napięcia to 0,02V na każdej celi. Większość była naładowana do 3,89 - 3,88. Mierzę raz w miesiącu.
ap0f1s - Pon 15 Gru, 2014
W taki sposób zapleciono mi silnik w obręcz. Tak to ma wyglądać. Czy jest to po prawnie zrobione ?
|
|
|