To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Ryksza v.2

tas - Sob 10 Sty, 2015

Są postępy! :)

Ustaw:
- minimalne napiecie 30V
- Prąd ciągły zgodny z prądem ciągłym słabszej baterii np 40A
- prąd chwilowy zgodny z prądem chwilowym słabszej baterii 50A

Pojeździsz trochę to poustawiasz wszystko po kolei w trakcie użytkowania, nie da się tego zrobić za jednym zamachem i to bez jazdy.

sunman - Sob 10 Sty, 2015

Ok ustawilen i tak samk max na 45a ciagly i chwilowy. Dc current limited na 48v , lack volt jak mowisz na 30v , a rated phase current i max ma zostac jak bylo 80a i 200a czy proporcionalnir to zmniejszyc jak maksymalne ampery. ?
tas - Sob 10 Sty, 2015

Wydaje mi się, że z 45A z baterii nie zrobi się 200A prądu fazy i to będzie obcięte, więc można zostawić. Wyjdzie w praniu.
sunman - Sob 10 Sty, 2015

Ok zmontowane jezdzi ; ) , ale gdy mam 48v baterie msks prad w pikaczu to 25 a nie 45 a nie kumam w drugiej 72 to samo ustawione mam 45 ciagly i 48 max , a w pikaczu mam 25 i 28 msk odnotowana i rzeczywiscie biera sie jak przy 25a efektywnosc jest wieksza niz przy starym silniku z tym pradem ale to wolno.. strasznie

edyta:
Dzis jeszcze pobawie sie z ustawieniami potestuje w praktyce i dodamkikla zdjec jak to wyglada i "stacyjka" po mojemu ;)

sunman - Sob 07 Mar, 2015

Mamproblem z sabvotonem ma takie zabezpieczenia

"Zablokowanego silnika, nadprądowego, przeciążeniowego, przegrzania sterownika, zabezpieczenia przed uruchomieniem, zbyt wysokiego napięcia, zbyt niskiego napiecia, przypadkowej blokady manetki i wiele innych"

Mam 2 baterie lifepo4 48v i 72v , ostatnio sterownik odcina prad zdazylo sie to 2 razy tydzien temu
i tym razem lacznie z 5.

Odcina tylko na bateri 48v , na 72v moge go pilowac ile zeche sterownik jest ustawiony na 40a max.


1)zablokowanego silnika -> silnik krecil sie podczac jazdy nie byla to jakas super gorka na ktorej odpadl i stana

2)Nadpradowego-> 48v ma mniejszy voltarz niz 72

3)Przeciazeniowego -> skoro nic sie nie dzialo na 72v to jak moglo sie przeciazyc na 48 przy tych samych 40a

4)PRzegrzania -> jak wyej , on nigdy nawet cieplawy nie jest

5)zabezpiecznie przed uruchomieniem ->raczej nie dotyczy

6)zbyt wyskiego napiecia wtedy by sie nie wlaczyl wcale przy podpieciu bateri

7)zbyt niskiego napiecia -> Podejzewalem ze moze cos z bateria ale voltarz na niej byl gdy wrocilem 52v , sprawdze jeszcze dzis po ladowaniu.

8)przypadkowej blokady manetki -> bujalem nia jak do zmiany biegow dalej odcinalo

Pykacz - Sob 07 Mar, 2015

A odcięcie sterownika przy jakim napięciu masz ustawione (może jest za wysoko ustawione dla aku 48V czyli np na 49V) .
sunman - Sob 07 Mar, 2015

sprawdze to dzis jeszcze , bo nie pamietam dokldanie ale raczej 48v acz upewnie sie. Dziwne bylo to ze zczelo mnie odcinacsosunkowo wczesnie moze po 1 do 1.5 godziny jazy ta bateria wystarcza na 3.5-4h. a wczesniej zdazylem gleboko ja rozladowac i nic sie nie dzialo.

Pikacz ,- sprawdze to jeszcze

Pykacz - Sob 07 Mar, 2015

sunman napisał/a:
sprawdze to dzis jeszcze , bo nie pamietam dokldanie ale raczej 48v acz upewnie sie. Dziwne bylo to ze zczelo mnie odcinacsosunkowo wczesnie moze po 1 do 1.5 godziny jazy ta bateria wystarcza na 3.5-4h. a wczesniej zdazylem gleboko ja rozladowac i nic sie nie dzialo.

Pikacz ,- sprawdze to jeszcze


Sprawdź jeszcze czy aku ma dobrze wybalansowane cele . Bo któraś może mieć niższe napięcie a pod obciążeniem może jeszcze bardziej spadać . Masz BMS ? Bo może to BMS odcina a nie sterownik .

sunman - Sob 07 Mar, 2015

tak jest bms sprawdze moze to byc jak mowisz wadliwa cela , zobacze ile bedzie na naladowanej jesli bedzie odstawalo znaczy ze jakas cela sie sypie. Tylko to jest jeszcze jeden detal , gdy bms mnie odcinal to odciol i moglem rozpinac i spinac baterie do woli i tak nic nie ruszylo tylko juz dawno tego nie robilem bo skoro to nic nie dawalo (a bylo milo wrocic na oparach a nie butach) wtedy byl zwykly sterownik nie wiem czy to mialo jakie kolwiek znaczenie.
Pykacz - Sob 07 Mar, 2015

sunman napisał/a:
tak jest bms sprawdze moze to byc jak mowisz wadliwa cela , zobacze ile bedzie na naladowanej jesli bedzie odstawalo znaczy ze jakas cela sie sypie. Tylko to jest jeszcze jeden detal , gdy bms mnie odcinal to odciol i moglem rozpinac i spinac baterie do woli i tak nic nie ruszylo tylko juz dawno tego nie robilem bo skoro to nic nie dawalo (a bylo milo wrocic na oparach a nie butach) wtedy byl zwykly sterownik nie wiem czy to mialo jakie kolwiek znaczenie.


W tym aku masz jakieś wyjście (złącze) by posprawdzać napięcie na poszczególnych celach lub balansować przez nie czy bazujesz tylko na BMSie ? Może ten "zwykły" sterownik miał odcięcie na niższym napięciu i dlatego nie odcinał (zwykle uniwersalne sterowniki np 36-72V nie maja lub mają odcięcie "nieprzestawialne" na najniższym możliwie poziomie czyli dla np aku 36V (jest to około 30-31V). Niestety musisz posprawdzać wszystko zaczynając od równych napięć na każdej celi i sprawdzeniu na jakie napięcie odcięcia jest ustawiony Twój Sabvoton i sprawa będzie jasna .

sunman - Sob 07 Mar, 2015

Ok wiec.nadaje na zywo z garazu
Po nalodowania mam 54.7 troche malawo..

I tu obrazek na kablach

atomek1000 - Sob 07 Mar, 2015

Jeżeli bateria ma nominalnie 48V to zabezpieczenie lov voltage powinno być gdzieś około 40V bo pod obciazeniem napiecie spada znacznei i wtedy sterownik się wyłącza. Dokładnie tak samo dziala zabezpieczenie w chinskich trapezoidalnych(odcina a za chwile wraca). W trakcie jazdy dobrze by było gdybyś monitorował napięcie
WojtekErnest - Sob 07 Mar, 2015

sunman napisał/a:
... troche malawo..

I tu obrazek na kablach

Na obrazku widać przytopienie kontaktów. Było przeciązenie/zwarcie/ iskrzenie ?

sunman - Sob 07 Mar, 2015

Tam nic sie nie dzialo na kablach juz je wymirnilem by wyeliminowac ten czynnik.
Teraz dobralem sie do sterownika. Mialem format na kompie wiec zainstalowalem oprogramowanie ponownie ze strony tasa. Ale troche dziwny jest widok co mi wypluwa za liczby.


Ale kontrole dzial tak samo jak wczesniej wiec cos musialem pokilbasic..

btw. mozliwe jest by od tego przytopienia kabli przy wyzszym i dluzszym zuzyciu pradu ten plastik dzialal jak jakas blokada wchlaniajaca prad i BMS czytal to jak jak nagly spadek napiecia ?

Mialem juz podobna sytulacje na 2 bateri ale tam poprostu mialem fajerwerski w skrzynce i po zlutowaniu tego ponownie zaczelo dzialac jak nalezy , ale nie bylo takiego odcinania.

WojtekErnest - Nie 08 Mar, 2015

Ja bym wyeliminowal/wymienil to przypalone złącze na nowe i to na takie które na pewno jest z zapasem na prady max jakie czerpiesz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group