To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Jakie opony do fulla na jazde w terenie

qaz33 - Śro 17 Gru, 2014
Temat postu: Jakie opony do fulla na jazde w terenie
Chce zamontować jakieś 3-calowe 26" do jazdy po błotach i śniegu a jednocześnie muszą być ciężkie i nieprzebijalne czyli najlepiej wieczne, mam obręcze o szer. 30mm. Czy ma ktoś coś godnego polecenia i źródło miejsca gdzie można co takiego nabyć? Na znanym portalu aukcyjnym ceny wahają się od 50-200zł za sztuke mimo że wyglądają niemal identycznie..
MixhaL - Śro 17 Gru, 2014

Na przód muddy marry 2.5", na tył od motoru jeżeli ma być niezniszczalna i nieprzebijalna.
Adam Wysokiński - Śro 17 Gru, 2014

Na takiej kiedyś jeździłem ( nie w rowerze) raczej jest ciężko przebijalna :wink:
http://allegro.pl/opona-c...4819339798.html
przepraszam...

qaz33 - Śro 17 Gru, 2014

A coś na 26" ?
Może przesadziłem ze słowem niezniszczalna. Dobrze jakby się nie przebiła przy najechaniu na jakąś zbitą butelke czy ostry kamień. No i zależy mi na jak najszerszej dla zwiększonej trakcji

tas - Śro 17 Gru, 2014

Zawsze możesz iść do salonu rowerowego.
Dokonaj organoleptycznego sprawdzenia. Wybierz twardą oponę, ciężką, na drucie. Koniecznie grubościenną.

tumich - Śro 17 Gru, 2014

Myślicie, że Schwalbe Super Moto X nada się dobrze na asfalt do ebike? Zauważyłem, że producenci e-bików coraz częściej je wybierają np. Focus albo Cube.

scale - Czw 18 Gru, 2014

tas napisał/a:
Zawsze możesz iść do salonu rowerowego.
Dokonaj organoleptycznego sprawdzenia. Wybierz twardą oponę, ciężką, na drucie. Koniecznie grubościenną.


Opony w teren nie powinny być wykonane z twardej mieszanki gumy szczególnie przednia opona powinna mieć mieszankę 40-42a, na tył wystarczy 60a. Opona powinna mieć podwójny oplot (tzw 2-ply). Polecam opony Maxxis, które są w miarę tanie w porównaniu do konkurencji (Continental, Schwalbe). Na przód model minion DHF, na tył Minion DHR, na warunki mokre i błotniste są opony Wetscream, Swampthing. Oczywiście są też produkty innych firm, ale i ceny z innej półki

tas - Czw 18 Gru, 2014

Pytanie jest, czy autor szuka opon do zwyczajnego roweru fulla w teren, czy do fulla eketrycznego w teren.
W pierwszym przypadku masz rację, takie opony powinno się wybrać.
W drugim przypadku, niestety, ale nie masz racji, zwyczajne miękkie opony w terenie na ebajku są nie do zaakceptowania. Charakterystyka prędkości, manewrów, obciążenia opon jest bliższa motocrosowi niż rowerowi. Wszystkie te miękkie papierowe opony to jest 1-2 miesiące i są łyse z tym swoim bieżniczkiem na 2mm. Jeśli nie wybierzesz mocnej, wytrzymałej, grubej opony z dużą ilością gumy do zdarcia to będziesz wymieniać je nieadekwatnie często.
Dlatego trzeba iść do rowerowego i samemu wybrać do takich zastosowań grube opony.

qaz33 - Czw 18 Gru, 2014

Pamiętam jeszcze czasy gdy się szło do sklepu rowerowego i pytało o opony 26cali na 2.2cala, "macie?" - "Mamy". :mrgreen: Teraz mieszanki, bieżniki wzorki itd..

Tas: dlatego właśnie chce porównywać wagi, na chłopski rozum im cięższa tym więcej gumy.

Scale: Miniony też są jednak drogie, lepsze maxxisy 2.5 cala to 150zł za sztuke

Co byście powiedzieli na WILDLIFE LEOPARD Duro? Cena kusi no i jest właśnie ciężka i ma gruby bieżnik.

qaz33 - Czw 18 Gru, 2014

Ok, wziąłem te leopardy, jak się szybko zużyją to pomyśle o czymś twardszym z gumą 70a, na aledrogo chodzą takie chińczyki 1.8kg po 50zł.
sietaz - Czw 18 Gru, 2014

Jak wjechałem na oponie z mieszanką 70A do lasu po deszczu to czułem się jakbym wyszedł w skarpetkach na lodowisko. 42A schodzi w mgnieniu oko, na asfalcie to już dramat, ale trzyma konkretnie. 60A to dobry kompromis
scale - Czw 18 Gru, 2014

sietaz napisał/a:
Jak wjechałem na oponie z mieszanką 70A do lasu po deszczu to czułem się jakbym wyszedł w skarpetkach na lodowisko.

W tym wypadku szerokość obręczy oraz ciśnienie powietrza ma zasadnicze znaczenie. Im szersza obręcz tym mniejsze ciśnienie a co za tym idzie lepsza przyczepność w terenie. Dla mnie porządna opona w terenie to podstawa, tak jak sprawne hamulce. Jeżdziłem na różnych oponach od Schwalbe, Conti, Michelin i innych cenionych w świecie producentów opon rowerowych dopero u Maxxis"a znalazłem "tanie " opony, które oferują największą uniwersalność zastosowania w terenie od jazdy po korzeniach przez szuter po skały. Na stanie mam 4 komplety ogumienia które dobieram w zależności od panujących warunków i terenu.
Na zawodach enduro użuwam zestawu Maxxis'a DHF 2,5 EXO 42a/ DHR 2,35 2-ply 42a
Na wypady w góry wybieram ww.DHF/ HR 2.35 60a
Na wypady w las stasuję Schwalne Fat Albert 2,35/ Maxxis Ardent 2,35
Na błoto Maxxis Wetscream 2-ply 42a/ HR 2,35 60a
W następnym sezonie zapewne zainwastuję w Spezialized Butcher SX

Miniona można dostać za 119zł

sietaz - Pią 19 Gru, 2014

Ja mam dhf 2.7 60A na jazdę po śniegu. Szkoda, że go zniszczyłem obcinając bieżnik bo byłby na sprzedaż - za twarda mieszanka jak dla mnie bo zbyt wolno się zużywał. Jeżeli tej zimy (patrząc na temperaturę dzisiaj toraczej wiosny) będzie jakikolwiek śnieg to kkupuję coś 42a
qaz33 - Pią 19 Gru, 2014

Te co kupiłem mają niby 52A więc jeszcze inny kompromis chyba mniej standardowy, sam jestem ciekawy jak szybko się to będzie zużywać
scale - Pią 19 Gru, 2014

sietaz napisał/a:
Jeżeli tej zimy (patrząc na temperaturę dzisiaj toraczej wiosny) będzie jakikolwiek śnieg to kkupuję coś 42a

U mnie w zeszłym roku zewnętrzna warstwa gumy (42a) popękała na mrozie (temp. -8-10C°)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group