To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Chłodzenie olejem
MARCIN - Czw 08 Sty, 2015
Właśnie najbardziej w jeździe rowerem podoba mi się samowystarczalność i niezależność - nigdy nie ma się 100% wyżej wyszczególnionych, ale to i tak lepiej niż jeżdżenie samochodem. A jeśli dorzucimy jakiś generator taniej energii, to mamy naprawdę świetny komplet. Tylko sprawności generatorów niskie .
tomson - Nie 11 Sty, 2015
Temperatura pracy standardowego magnesu neodymowego to jest do 80°C są stopy które mogą pracować do 200°C np N30EH ale ten zwykły magnes już przy temp 60°C ma indukcję słabszą o ok 20%
Tektronic - Sob 31 Sty, 2015
Z tego co wyczytałem magnesy w RH205C wytrzymują 150stC
... więc jeśli olej przeniesie na nie więcej ciepła to raczej nic im nie będzie. Mi już przyszły części do silnika , i jak tylko uporam się ze sterownikiem ,powiem o swoich zmaganiach z olejowym.
Tektronic - Śro 04 Lut, 2015
up..
... silnik już zalany , jak nie będzie lecieć , opisze co i jak
Anonymous - Śro 04 Lut, 2015
A jak będzie lecieć, to nie opiszesz?
Tektronic - Śro 04 Lut, 2015
Wtedy nie wiem czy To będzie miało taki sens
.. muszę jeszcze coś dobrego , rzadkiego do uszczelnienia osi , bo żywica epoksydowa średnio się nadaje do zewnętrznego uszczelniania (od strony osi , gdzie są drgania przewodów) , ale wewnątrz jest elegancko.
Jeśli jutro uda mi się odpalić sterownik to już bd wstanie sprawdzić czy wyszło
sietaz - Śro 04 Lut, 2015
Dałeś dodatkowy simering od strony wewnętrznej czy zostawiłeś tylko jeden standardowy? Główny problem to przepływ oleju przez łożysko, no chyba że dałeś ten jeden jakiś uber i nie będzie przez niego lecieć.
Jako że świeżo wybijałeś łożyska to powiedz czy pomiędzy łożyskiem a simeringiem jest tyle miejsca aby to podtoczyć i wbić łożysko głębiej w pokrywę?
Tektronic - Śro 04 Lut, 2015
1. Nie nie dawałem , dałem zamiast fabrycznego , inny ... tak jest bardziej uber od tamtego
2. jest trochę miejsca , ale naprawdę niewiele :
Ja wypełniłem tę przestrzeń gęstym smarem
Freerider - Sob 28 Mar, 2015
http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_Curie
Wie ktoś jakie magnesy siedzę w NC 7x9?
Dla zainteresowanych, z tego co się właśnie dowiedziałem magnesy wytrzymują maksymalnie 150"C a nie tak jak zakładałem 80"C. Bosko zabezpieczenie termiczne na jakieś 130"C. Czy może mniej lub więcej?
tas - Sob 28 Mar, 2015
siedzą magnesy o temp pracy do 150st
Dokładnie to te:
https://www.hkcm.de/HKCM_demag_data.php?gr=38SH
Freerider - Sob 28 Mar, 2015
Dzięki! Zabezpieczenie termiczne na jakieś 130"C chyba było by dobre. Wiesz może gdzie kupić takie jak w nexunie tylko na 130"C?
tas - Sob 28 Mar, 2015
Wydaje mi się, że 150st jest optymalne aby mieć do dyspozycji pełnie możliwości silnika. Ale 130 oczywiście jest jak najbardziej ok i lepiej, bo np wybacza niedbały montaż tegoż przy uzwojeniach.
Freerider - Sob 28 Mar, 2015
Dla samych uzwojeń silnika dał bym właśnie 150"C ale jeśli magnesy są na właśnie max 150"C to wole dać zabezpieczenie na 130"C niż je zabić, przekroczenie temp curie nie jest fajne. Z resztą patrząc na amerykańców to przeciążają te silniki z 2-3x i temp to około 100"C (cały czas oczywiście mowa o silniku zalanym olejem). A ja mam w planach dodatkowe chłodzenie obudowy...takie tam. tas napisał/a: | bo np wybacza niedbały montaż tegoż przy uzwojeniach |
Ekhem, z tego co mi wiadomo to Pan zakładał to zabezpieczenie w silniku który kupiłem.
lkuc18 - Czw 08 Paź, 2015
No i jak tam Tektronic?
Nic nie piszesz...
Tzn. że przecieka?
Adam Wysokiński - Czw 08 Paź, 2015
No przecież zrezygnował
|
|
|