To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Ktora oferta na poczatek
borsuk - Pią 30 Sty, 2015
tas napisał/a: | Mam taką ładowarkę i z 3A ładowania wyciąga max 1.5-1.7A. Naładowanie akumulatora 18Ah zajmuje jej 12h Ale przynajmniej za taką cenę działa w miarę ok. |
Akumulatory rozładowujesz do 0, nie spodziewałem się tego po tobie
Pykacz - Pią 30 Sty, 2015
borsuk napisał/a: | tas napisał/a: | Mam taką ładowarkę i z 3A ładowania wyciąga max 1.5-1.7A. Naładowanie akumulatora 18Ah zajmuje jej 12h Ale przynajmniej za taką cenę działa w miarę ok. |
Akumulatory rozładowujesz do 0, nie spodziewałem się tego po tobie |
Pewnie ma 20A ale 18 tylko eksploatuje by zwiększyć żywotność.
irrs - Sob 31 Sty, 2015
Po przejechaniu kolejnych 33 km potrzebowałem 6,5 Ah na dopełnienie akumulatora. Połowa tego dystansu pod taki wiatr, że w przeciwnym kierunku bym chyba bez poboru jechał
Końcowe napięcie to coś koło 38V. Jak będę miał więcej czasu to sprawdzę zasięg na jednym ładowaniu i się podzielę. Puki co robię trasy, które bym musiał robić autem. Tak więc nabiłem pierwszą setkę kilometrów za którą nie zapłaciłem ruskim czy innym darmozjadom. Minus jest taki, że na elektryku jest mi zimniej o jakieś minus 5 stopni niż na zwykłym.
Mam nadzieje, że latem też zamiast 30 będę czuł 25 .
tas - Sob 31 Sty, 2015
Najlepiej kup jakiś nawet najtańszy watomierz to będziesz mieć wiarygodne informacje o zużyciu Ah i Wh. I tak go kupisz, więc lepiej zrobić to szybciej bo to wygodne urządzenie. Najtańsze modele dostaniesz za 45zł nawet, a to raczej niewiele.
irrs - Sob 31 Sty, 2015
Kupię, kupię. Chciałbym wiedzieć jak wygląda pobór przy podjazdach, wietrze, pedałowaniu i tym podobne.
irrs - Pią 13 Lut, 2015
Rowerek już ma na liczniku blisko 300km a w międzyczasie pomyślałem, że wypadałoby napisać co się urodziło:
Do pełni szczęścia wypadałoby zbudować skrzynkę, ale na razie póki są mrozy w pracy zabieram baterię do ciepłego. Docelowo raczej będę myślał o czymś łatwo demontowalnym, bo zamierzam przemieszczać się cały rok na rowerku.
Z podstawowych danych to tak:
Napięcie - 36V
Waga - 25kg
Vmax - 28km/h
Imax - 15A
Pojemność bat i zasięg jeszcze do sprawdzenia. Na razie miałem okazje jechać max 40 km.
Podejrzewam, że mam ustawione na sterowniku prędkość maksymalną, bo kiedy przy maksymalnej prędkości zaczynam pedałować silnik zmniejsza zużycie prądu aż do zaniku wspomagania. Myślałem, że przy osiągnięciu vmax lekko dopedałuję i pojadę szybciej. Chyba, że to tak nie działa.
Tego jeszcze nie rozgryzłem, za to rozgryzłem niedawno, że sterownika ma tempomat
Frajda z tego jest niemała.
irrs - Sob 21 Lut, 2015
Zrobiłem jeszcze tylko mały tuning skrzynki:
To już ostatnia modyfikacja. Teraz zostaje czekać do wiosny na wysyp nowych zimowych konstrukcji na forum, inspirować się i budować nowy model. Tak jak mówiłeś tas - na jednym się nie kończy
Jeszcze pytanie od strony technicznej:
Wrzuciłem do skrzynki sterownik z bateriami. Daje on max 15A prądu. Skrzynka jest dość ciasna i teraz nie wiem czy przejmować się nagrzewaniem baterii. Jak to sprawdzić?
atomek1000 - Sob 21 Lut, 2015
Gdzie kupiles taka fajna skrzynke?
ap0f1s - Sob 21 Lut, 2015
Wygląda jak mała skrzynka, puszka elektryczna:P
irrs - Sob 21 Lut, 2015
W markecie elektrycznym, takim wyłącznie elektrycznym. Pewnie jakaś rozgałęzienia kabli w tym siedzą normalnie. W standardowych Leroy tego nie widziałem, a szukałem długo tego typu puszek. Tak samo jak te "uchwyty do ramy" - chyba przeznaczone do mocowania grubszych kabli też z marketu elektrycznego. Musiałem coś wymodzić z tą skrzynką, co by się jakoś prezentować
WojtekErnest - Sob 21 Lut, 2015
irrs napisał/a: | .. chyba przeznaczone do mocowania grubszych kabli też z marketu elektrycznego. |
Albo do grubych kabli albo do masztów.
|
|
|